• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nebyl by link na celej text? Takhle to nedává žádnej smysl.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Čau, prosimvás co je myšleno tím, když EV "was tested to generate more than 200kW required to fully satisfy desert usage".

    Je to v kontextu eletrickýho offroadu co byl testovaný v poušti. Jakože při kempování mi dá 200 kW? To je asi nějak moc. Výkon motoru to taky nebude, ten je mnohem větší u toho auta.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Čínské dotace na elektromobily v praxi: Značka Nio prodělává na každém autě 800 tisíc - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/cinske-dotace-v-praxi-nio-prodelava-na-jednom-aute-800-tisic/r~0ef479ae66a111eeba63ac1f6b220ee8/
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PEPAZZ: tohle byla imho totálně biased recenze, jinak si nedovedu vysvětlit to nadšené kvičení na tím shitovým interierem.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jeste k to lane assinteovi u MG 4 , zas tak velkej problém to utnout to není, viz
    Can I turn lane assist off permanently? | Speak EV - Electric Car Forums
    https://www.speakev.com/threads/can-i-turn-lane-assist-off-permanently.174246/post-3357879
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Týden jezdím s Renaultem Mégane. To auto mě nadchlo. V porovnání s ID.4, se kterou mám největší zkušenosti, bych volil Renaulta.
    Až je škoda, že na cestách nejsou vůbec vidět. Jestli vás něco zajímá, ptejte se.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Hele nechci to tu zasirat politikou. Osobne mam take o neco vetsi duveru v USA nez v Cinu, ale obavy z toho, ze nam Cina vypne auta mi fakt prijdou smesne. Kdo je ma, mel by mit (jakekoliv) auto offline :)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: A to mi ještě uniklo, že je nesmysl, že by EU vydírala sama sebe:)

    To by nás museli chtít vydírat Japonci nebo Korejci, kde platí to samé, co jsem psal o prosazení takového zákona v demokracii...

    Krom toho, že nám naše spolupráce vyhovuje, a nikdo nemá imperiální tendence..
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Demokracie fungujou jinak než totalitní režimy.

    Ne, fakt nestačí, aby prezident podepsal jeden papír. ‚Executive orders‘ maj jasný omezení. Navíc je může zvrátit jak kongres tak soudy.
    I kdyby se kontrolu firem státem snažil prosadit stát (byť legislativnim procesem), dostal byl takovej céres od opozice i vlastníků firem (tedy lidí s největším vlivem) a jimi zburcovaných mas, že už by si neškrt. Prosperita západu stojí (mimo jiné) na svobodě podnikání a lidi si na to šáhnout nenechaj.

    USA ani nejsou zajímavé pro Evropu, páč tu moc americkejch aut taky neni. Takže se bavíme o zákonech EU. A tam už je podepsání jednoho papíru úplný Sci-Fi, i kdyby v USA nebylo.

    Hacknout auto fakt neni trivka. Jediný způsob, jak se to zatím někomu podařilo (pokud to dokonce nebyly click-baity), bylo, když k němu měl přímý přístup. Aby miliony různých aut hacknul někdo na dálku je unreal.
    Pokud jsou nějaký potvrzený případy hacknutí mainstreamových aut na dálku bez přístupu, sdílejte. O ničem nevim.

    A vypnout OTA bude k ničemu, pokud tam už backdoor ty auta maj (jak jsem psal) nebo ho tam nahrajou dřív než miliony lidí získaj podezření a firmy začnou zjišťovat, jak to vypnout. Pokud s tim maj záměr, tak to nebude menu-settings.

    Proti tomu máš jasně napsanej čínskej zákon, který přikazuje každé čínské firmě spolupráci s vládou, a příklady, kdy si Čína takovou spolupráci vynutila.

    V demokracii fakt nejde to, co v totalitě. Naštěstí pro nás.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: To s USA a Applem je spis takovej falesnej pocit bezpeci. Ted je to OK, ale staci aby prezident podepsal jeden papir a vsechno bude jinak. Stejne tak to muze nekdo hacknout (treba ty Cinani nebo Rusove). Neprijde mi uplne produktivni takovehle veci resit. Vypnout OTA komunikaci u auta urcite nebude tezke.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: my mame vo firme zakazane pouzivat cokolvek od huawei, iba tak preventivne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Volvo je pidiautomobilka, moc malá na to, aby se udržela sama s kompletním vývojem. Dneska prodává necelej milion aut, míň než Škodovka, která je přitom de facto jen divizí VW.

    V tomhle objemu teoreticky může fungovat prémiová automobilka s velkejma maržema, ale to Volvo nebylo, byla to taková pseudo-skoro-prémie.

    Ono i u těch prémiovejch značek to často není o moc jiný, třeba takovej Jaguar krachuje a prodává se tak co 15 let už někdy od konce 60s.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: A Fordu se prodalo, protože už mainstream automobilka nedokáže konkurovat koncernům sama kvůli úsporám z rozsahu? Nebo proč?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: V70 nebo XC70 je buřt, XC70 je taková "V70 allroad". Níže zmíněné platí komlpet :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ford neuměl managovat koupený automobilky, celá Premier Automotive Group (Volvo, Jaguar, Land Rover, Aston) šla do hajzlu, zůstal z ní jen Lincoln, což je nablejskanější Ford.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    MINER: tak ono i to rusky vydirani s tou ropou a plynem de facto zpusobilo, ze i tem uplne vzadu doslo ze je na case zavislost na tomhle zdroji opustit. Bez nej by imho rusko dodavalo jeste par desetileti, minimalne.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: ja mam V70, uz asi treti, ted zrovna diesel. Mel jsem i na benzin, kdysi 850. vsechny byly fajn
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Ví se, proč to Volvo neustálo a prodalo se?

    Je to strašná škoda. Volvo, Saab.. kaput…
    MINER
    MINER --- ---
    BLOWUP: odposlouchávání je o několik řádů složitější realizovat (donedávna téměr nemožné) než něco vypnout. A dává smysl jen u významných lidí a nedává smysl u mas.

    Naopak, když vypneš čtvrtině národa auta, tak to vyvolá slušný nepokoje, který bude mít jakýkoliv stát problém zvládnout, neřkuli řešit u toho nějaký konflikt na Taiwanu například (který je pro nás významnější než Čína). A vypnout auto je trivka. Může tam být i backdoor, že když se auto za měsíc nepřihlásí, tak nenastartuje. To má pod kontrolou autor software.

    Před pár lety taky jen někdo varoval, že Rusko využije ropu/plyn k vydírání.

    Bohužel po dekádách klidu se situace ve světě zhoršuje. Teď to nemá sílu, ale kdoví, jak to bude za 5-10 let…

    Čína už má track-record zneužívání síly. Krom mazání fotek z Huawei, jaksi na 3 měsíce zmizel ‚neposlušný‘ CEO Alibaby, a od té doby už si moc nevyskakuje…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam