• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DOCKINEZ: Kolik toho za rok najezdite? To se ti snad nemuze za celou zivotnost toho auta vyplatit porizeni e-Berlinga misto ice.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Hoj, máte někdo ë-Berlingo? Výhledově budu řešit nový rodinný vůz, kdy budeme jezdit hlavně "okolo komína", ale zato solidně naložení (dítě, kočárek, velkej pes atd. atd.). Plus párkrát do roka nějaká dovolená, ale nepůjde o žádný výlety mimo civilizaci, takže omezený dojezd Berlinga by mě asi moc neštval.

    ë-Berlingo mi na první dobrou přijde rozumný a cena např. oproti Buzzu až podezřele nízká.

    Máte s ním někdo zkušenosti?
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    NANUQ: No bubny jsem viděl i u enyjaku a sesterském ID4. Je to naschvál, aby uzavřená soustava při malém používání netrpěla na degraci. No a tady to číno-ikea nějak nepochopila

    Jinak teda cena není úplně špatná - základní výbava úplně neurazí a i s lepším motorem je to pak za mega. Když pominu, že je to spolehlivostí asi sračka (u volva dnes snad úplně jasný), tak proč ne.
    NANUQ
    NANUQ --- ---
    KORKMAZ: Zadní brzdy u elektromobilu to je taková klasika, pokud nejezdíš opravdu sportovně (což většinou u elektromobilu neděláš), tak je prakticky vůbec nevyužíváš. Proto jsou třeba u toho e-up a citigo bubnové :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    PEPAZZ: Měl jsem možnost lehce projet a pak okouknout několik desítek kusů a celkem se mi to líbilo. Určitě je to více dospělé než eUp co máme. Ovládání mě teda nenadchlo, ale interiér mě úplně neurazil. Co mě ale šokovalo, že snad každý z několika desítek vozů co byl jako fleet na mega firemní akci, měl totálně vyrezlý zadní brzdy...a to je to de facto nové auto a sůl to ještě nevidělo.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MMORT7: Stačí nedělat mistra a ty jednotky mu vysvětlit, zvlášť když je to v reakci na to, že já je používám taky dost volně.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FEDAJKIN: No to je odběr, kolik energie teče drátama. Pokud bys držel odběr 50kW po jednu hodinu, spotřeboval bys 50kWh energie. Pokud budeš držet odběr 25kW dvě hodiny, spotřebuješ zase 50kWh energie.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    FEDAJKIN: Kdyz neznáš základní jednotky, jak chceš diskutovat o něčem, co se těch jednotek týká?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Mmorta si dávám do ignoru protože nedokáže v zadny diskuzi fungovat bez urážek a už mě to neba. Na tomhle auditku se mi líbí, že je jedno z mála kde je fajn diskuze a lidi se k sobě chovají slušně. Tak snad nám to tu vydrží :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Jo tak :D nee, je to hard core SUV z Číny, tak mi ta tvoje zpráva k tomu docela sedla.
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: no, já myslel, že kupuješ 2A5:)
    Leopard 2A5 Main Battle Tank | MilitaryToday.com
    https://www.militarytoday.com/tanks/leopard_2a5.htm
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    FEDAJKIN: Měl jsi fyziku? KW je výkon, kWh energie.
    Kde se píše o spotřebě v kW?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: Hehe mám úplně radost kolik lidí tu zná Bao 5, jsem nečekal :)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    AXTHEB: Dík. 150 kW a 20 kW rozumim. Tu spotřebu pořád nechápu - udává se přeci standartne v kWh/100km. A běžný auto na třeba 20kwh/100 - jak si interpretovat spotřebu 50 kW?
    MINER
    MINER --- ---
    FEDAJKIN: ovlivní to výběr tvého nového vozu?
    Já myslím, že Leopard 5 je OK:) Jen méně vhodný do města:)
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    FEDAJKIN: mně příjde, že 50kW je spotřeba při běžném ježdění (polňačky do kopce, z kopce). 200kW (a víc) je spotřeba energie při práci, třeba při shabu shabu-shabu (to nevím co je, shabu shabu je japonský jídlo).
    150kW bude asi max. výkon toho motoru, 20kW je dobíjecí výkon toho motoru.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Ne to je vlastně blbost, to by pidi 1.5T težko dal. Co teda znamená těch 50 kW, 150 kW a 200 kW který tam zminují, kdo to generuje a k čemu?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Takže pokud to chápu správně - ten 1.5T dokáže vygenerovat až 200kW když dojde baterka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Stačilo říct, že je to Leopard 5 :)

    Ta věc je plug-in hybrid, ne elektromobil. Má to 1.5 turbo jako zdroj energie, 30 kWh baterku a asi 500 kW elektrickejch motorů. Takže ten celej článek je o tom, jak to pracuje s generováním energie tím pidimotorkem, aby to zvládlo pohánět ty mega elektrický motory.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: nevím jestli pomůže, Google translate zde:

    Q. How does Leopard 5 avoid losing power and increase its power when traveling in the desert?

    A. Desert crossing conditions will continue to encounter undulating sandy slopes and herdsmen's roads, with frequent uphill and downhill slopes. The average power demand is about 50KW. Leopard 5 relies on the technical advantages of mainly electricity, with a peak power generation system of 150KW, to cross the desert. Under working conditions, the power is not lost at all and the power can be increased at the same time. In working conditions such as shabu shabu-shabu, swinging, and straight pulling, the average power demand is more than 200KW. Leopard 5 can also operate at 60%-70% SOC. It can be used to shabu-shabu 15 times in a row and pull it out more than 10 times, which fully meets the needs of use in the desert. When reaching low power SOC, Leopard 5 can also generate electricity in situ with 20KW. Quickly replenish power, 10% SOC can be replenished in 10 minutes at the fastest. , at the same time, Leopard 5 adopts a heat pump energy management system, which can intelligently distribute heat from the engine, motor, and electronic control, and can fully meet the needs of users for playing in the sand under extreme working conditions.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam