• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    FEDAJKIN: Ne to je vlastně blbost, to by pidi 1.5T težko dal. Co teda znamená těch 50 kW, 150 kW a 200 kW který tam zminují, kdo to generuje a k čemu?
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: Takže pokud to chápu správně - ten 1.5T dokáže vygenerovat až 200kW když dojde baterka?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Stačilo říct, že je to Leopard 5 :)

    Ta věc je plug-in hybrid, ne elektromobil. Má to 1.5 turbo jako zdroj energie, 30 kWh baterku a asi 500 kW elektrickejch motorů. Takže ten celej článek je o tom, jak to pracuje s generováním energie tím pidimotorkem, aby to zvládlo pohánět ty mega elektrický motory.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    BOBASH: nevím jestli pomůže, Google translate zde:

    Q. How does Leopard 5 avoid losing power and increase its power when traveling in the desert?

    A. Desert crossing conditions will continue to encounter undulating sandy slopes and herdsmen's roads, with frequent uphill and downhill slopes. The average power demand is about 50KW. Leopard 5 relies on the technical advantages of mainly electricity, with a peak power generation system of 150KW, to cross the desert. Under working conditions, the power is not lost at all and the power can be increased at the same time. In working conditions such as shabu shabu-shabu, swinging, and straight pulling, the average power demand is more than 200KW. Leopard 5 can also operate at 60%-70% SOC. It can be used to shabu-shabu 15 times in a row and pull it out more than 10 times, which fully meets the needs of use in the desert. When reaching low power SOC, Leopard 5 can also generate electricity in situ with 20KW. Quickly replenish power, 10% SOC can be replenished in 10 minutes at the fastest. , at the same time, Leopard 5 adopts a heat pump energy management system, which can intelligently distribute heat from the engine, motor, and electronic control, and can fully meet the needs of users for playing in the sand under extreme working conditions.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Nebyl by link na celej text? Takhle to nedává žádnej smysl.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Čau, prosimvás co je myšleno tím, když EV "was tested to generate more than 200kW required to fully satisfy desert usage".

    Je to v kontextu eletrickýho offroadu co byl testovaný v poušti. Jakože při kempování mi dá 200 kW? To je asi nějak moc. Výkon motoru to taky nebude, ten je mnohem větší u toho auta.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Čínské dotace na elektromobily v praxi: Značka Nio prodělává na každém autě 800 tisíc - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/cinske-dotace-v-praxi-nio-prodelava-na-jednom-aute-800-tisic/r~0ef479ae66a111eeba63ac1f6b220ee8/
    EXCITE
    EXCITE --- ---
    PEPAZZ: tohle byla imho totálně biased recenze, jinak si nedovedu vysvětlit to nadšené kvičení na tím shitovým interierem.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    jeste k to lane assinteovi u MG 4 , zas tak velkej problém to utnout to není, viz
    Can I turn lane assist off permanently? | Speak EV - Electric Car Forums
    https://www.speakev.com/threads/can-i-turn-lane-assist-off-permanently.174246/post-3357879
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Týden jezdím s Renaultem Mégane. To auto mě nadchlo. V porovnání s ID.4, se kterou mám největší zkušenosti, bych volil Renaulta.
    Až je škoda, že na cestách nejsou vůbec vidět. Jestli vás něco zajímá, ptejte se.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: Hele nechci to tu zasirat politikou. Osobne mam take o neco vetsi duveru v USA nez v Cinu, ale obavy z toho, ze nam Cina vypne auta mi fakt prijdou smesne. Kdo je ma, mel by mit (jakekoliv) auto offline :)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: A to mi ještě uniklo, že je nesmysl, že by EU vydírala sama sebe:)

    To by nás museli chtít vydírat Japonci nebo Korejci, kde platí to samé, co jsem psal o prosazení takového zákona v demokracii...

    Krom toho, že nám naše spolupráce vyhovuje, a nikdo nemá imperiální tendence..
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: Demokracie fungujou jinak než totalitní režimy.

    Ne, fakt nestačí, aby prezident podepsal jeden papír. ‚Executive orders‘ maj jasný omezení. Navíc je může zvrátit jak kongres tak soudy.
    I kdyby se kontrolu firem státem snažil prosadit stát (byť legislativnim procesem), dostal byl takovej céres od opozice i vlastníků firem (tedy lidí s největším vlivem) a jimi zburcovaných mas, že už by si neškrt. Prosperita západu stojí (mimo jiné) na svobodě podnikání a lidi si na to šáhnout nenechaj.

    USA ani nejsou zajímavé pro Evropu, páč tu moc americkejch aut taky neni. Takže se bavíme o zákonech EU. A tam už je podepsání jednoho papíru úplný Sci-Fi, i kdyby v USA nebylo.

    Hacknout auto fakt neni trivka. Jediný způsob, jak se to zatím někomu podařilo (pokud to dokonce nebyly click-baity), bylo, když k němu měl přímý přístup. Aby miliony různých aut hacknul někdo na dálku je unreal.
    Pokud jsou nějaký potvrzený případy hacknutí mainstreamových aut na dálku bez přístupu, sdílejte. O ničem nevim.

    A vypnout OTA bude k ničemu, pokud tam už backdoor ty auta maj (jak jsem psal) nebo ho tam nahrajou dřív než miliony lidí získaj podezření a firmy začnou zjišťovat, jak to vypnout. Pokud s tim maj záměr, tak to nebude menu-settings.

    Proti tomu máš jasně napsanej čínskej zákon, který přikazuje každé čínské firmě spolupráci s vládou, a příklady, kdy si Čína takovou spolupráci vynutila.

    V demokracii fakt nejde to, co v totalitě. Naštěstí pro nás.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: To s USA a Applem je spis takovej falesnej pocit bezpeci. Ted je to OK, ale staci aby prezident podepsal jeden papir a vsechno bude jinak. Stejne tak to muze nekdo hacknout (treba ty Cinani nebo Rusove). Neprijde mi uplne produktivni takovehle veci resit. Vypnout OTA komunikaci u auta urcite nebude tezke.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    ELIJEN: my mame vo firme zakazane pouzivat cokolvek od huawei, iba tak preventivne
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Volvo je pidiautomobilka, moc malá na to, aby se udržela sama s kompletním vývojem. Dneska prodává necelej milion aut, míň než Škodovka, která je přitom de facto jen divizí VW.

    V tomhle objemu teoreticky může fungovat prémiová automobilka s velkejma maržema, ale to Volvo nebylo, byla to taková pseudo-skoro-prémie.

    Ono i u těch prémiovejch značek to často není o moc jiný, třeba takovej Jaguar krachuje a prodává se tak co 15 let už někdy od konce 60s.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: A Fordu se prodalo, protože už mainstream automobilka nedokáže konkurovat koncernům sama kvůli úsporám z rozsahu? Nebo proč?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: V70 nebo XC70 je buřt, XC70 je taková "V70 allroad". Níže zmíněné platí komlpet :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ford neuměl managovat koupený automobilky, celá Premier Automotive Group (Volvo, Jaguar, Land Rover, Aston) šla do hajzlu, zůstal z ní jen Lincoln, což je nablejskanější Ford.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam