• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: všechno, co píšeš, je cost-cutting. I pokud Éčko něco prezentuje jinak, je to cost-cutting.
    Šetří na věcech, který myslí, že neovlivní rozhodnutí jeho cílovky.

    Nejsi jeho cílovka. Já taky ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: ad 2) to je podla mna taky ten uzaverty tesla ekosystem, nieco ako ma apple, ze maju to vyladene, aby to fungovalo s ich hardware a software, aby ti poskytli tu "user experience", ja tomu moc nerozumiem, cital som iba, ze kazdy uzivatel apple je gay :)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    ohledně těch větších/menších kol, myslím že je to fyzikou, když je větší kolo, tak má víc hmotnosti dál od středu a v horní poloze to kolo "tlačí" proti autu, točí se dopředu

    kdysi jsem na to viděl analýzu, znělo to dost komplikovaně tak si pamatuju jen útržky :D
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    ELIJEN: no ten dojezd s menšíma kolama sem viděl i u konfigurátorů jinejch značek. Stejně tak velikost kol ovlivňovala výši spotřeby /produkci CO2 u aut se spalovacíma motorama. Jo, sou to údaje u konfigurátorů, ale asi to bude mít nějakej základ a nevycucali si to z prstu?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: je mi celkem fuk, že jsem dostal mínus, jen by mě zajímaly protiargumenty, resp. s čím mínuskář nesouhlasí a proč.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Bo je Elon kokot a chce to dělat po svým. Jinak ano, Model 3 je pořád poměrem cena/výkon nepřekonatelnej, ale stejně dá člověku dost důvodů ho nekoupi.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK:
    NIKDAS:

    Podle me tam rozdil bude. Nevim jestli je to vahou nebo aerodynamikou, ale treba u Tesla M3 maj vetsi kola mensi dojezd asi o 5%
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nepřestává mě udivovat, jak tesla dokáže auto naprosto nesmyslně zesrat do bodu, kdy ho fakt nemůžu koupit, ačkoliv cena/výkon je nepřekonatenej (jo pro sebe bych to asi ještě přežil, ale staršího člověka do toho fakt neposadím)
    1. Bez páček na volantu. On je nějakej důvod, proč to už 50 let maj naprosto všechny auta. Ten jejich výmysl s kapacitníma tlačítkama který ke všemu MĚNÍ POLOHU, jak točíš volantem, je fakt nebezpečnej.
    1a. Naprosto všechno ovládání na displeji, dyť i tlačítka se daj udělat ve "sleek" designu, alespoň pro ty nejpoužívanější věci.
    2. Nemaj android auto ani carplay, proboha proč? Dyť ta implementace musí bejt naprosto zanedbatelnej náklad.
    3. Maj milion kamer, ale neudělaj "birds eye" opět, proč? Dyť ta implementace...
    4. Nepoužívaj sonický parkovací sensory. Ověřenej, spolehlivej, levnej způsob vymění za nepřesnou kameru.
    5. Směrovky (hazard lights) a všeobecně všechny zadní světla, který se zvednou s kufrem. Fakt chci aby mě v noci v případě poruchy někdo sestřelil, protože tu parodii na směrovky, co dali pod kufr přehlídl. (Sry za repost, tohle jsem musel dopsat a editovat tady nejde. Jasně, jak dlouho bude člověk stát s otevřeným kufrem, ale proč tomu jít naproti)
    6. Ten jejich kufr, dpč (ale ok, je to sedan, na kufr maj Y).

    Na jednu stranu jsou s vychytávkama na míle daleko (dog mode do mýho auta došel až v roce 2023, tesla to má kdo ví jak dlouho - využívám ibez zvířat, třeba když jdu na 5 min nakoupit, klima hezky jede ale auto je vyplý/zamklý.), teď třeba přidali automatický zařazení převodu od překážky (tzn když nastoupíš do auta, který je kufrem ke zdi, automaticky zařadí D) a spoustu dalších užitečnejch, ale ne nezbytnejch věcí. Na druhou stranu dělaj takovýhle šílený kiksy.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: Škoda, doufal jsem, že k levnějšímu pneu (asi 25% při stejném typu) a zvýšenýmu pohodlí díky vyšší pneu přidám nižší spotřebu (tzn. přiblížím se létu) a budu happy :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: ne

    Záleží na pneu
    Na sirce tzn valivym odporu

    A na vaze disku+pneu

    Při stejnym poloměru (=vyšší pneu)na obdobny celkový vaze kola a obdobny smesi se spotřeba zmensenim průměr rafku moc neovlivni
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dojde používáním R18 místo R20 k prodloužení dojezdu u elektromobilu? Uvažuju o koupi zimních disků, protože ty předražený originály zimu snášej fakt blbě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: The Best Just Got Better?
    https://youtube.com/watch?v=z_3F98XIIKA
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NTR23
    NTR23 --- ---
    JYRKA: Předběhli Renault 5 i VW ID.2 👌🏼
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Citroën C3 odhalen ve čtvrté generaci. Přijíždí jako elektromobil ë-C3 | auto.cz
    https://www.auto.cz/citroen-c3-odhalen-ve-ctvrte-generaci-prijizdi-jako-elektromobil-e-c3-150338

    Cena vypada hodne privetive
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Těžko říct. Ale vzhledem k tomu, že se to dá normálně koupit tak aspoň okrajově klidně obojí ;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: asking the right questions :D taky me to mate
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MB ako Mlada Boleslav alebo Mercedes-Benz?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak v MB ve výzkumu prej ted zkoumaj BYD seagula ... a jako prej moc pekný auto
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele toho je mraky poslední dobou. Většinou je háček v tom, že buď je to jen prototyp (který není zas tak složitý, těžká je mass production), případně je to semi-solid state, vydávána za solid state.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam