• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: já jsem si na dveře kufru, když je otevřený, nalepil reflexní pásy. Je to nad hlavou, ideálně viditené. A jsou i mírně z boku. Teslu tedy nemám, zadní světla normální, ale když se ke kufru nahrneme, stejně je zakryjeme tělem.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: já se možná zeptám hloupě, ale proč bys chtěl v Tesle Android Auto/Apple Carplay?
    Tesla navigace není úplně špatná, ale hlavně auto podle ní vypočítává skvěle dojezd, resp. s kolika procenty baterky dorazíš do cíle, jak dlouho a kde budeš muset cestou nabíjet (ano, pouze Tesla superchargery) atd. Když si ale místo integrované navigace pustíš třeba Waze, tak budeš cíl zadávat jen do něj a auto už "nebude vědět, kam jedeš"? Neřekne ti, jestli tam vůbec dojedeš, kde bys měl nabíjet, s kolika procentama, nezačne ti sám předehřívat baterku, když pojedeš na nabíječku...

    Bojoval jsem s tím trochu u Enyaqu RS, kdy head-up displej přes Android Auto pak vypadá mnohem hůř (protože už nedokáže využívat tu rozšířenou realitu díky svým mapám, ale jen zobrazuje šipku co řekne waze), než když jedeš přes navigaci auta. Ano - Waze (nebo třeba i Google Mapy) mají navigaci udělanou mnohem lépe, můžeš zadávat jako cíle i body, které Tesla nezná, upozorňujou na nebezpečí, radary atd., ale ve výsledku tě asi při delších cestách vždy zajímá i to, s kolika procenty baterky tam dojedeš, takže potřebuješ, aby to auto vědělo. U Tesly tak většinou zadávám cíl do navigace auta, ale jedu podle Waze v mobilu :-(.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: všechno, co píšeš, je cost-cutting. I pokud Éčko něco prezentuje jinak, je to cost-cutting.
    Šetří na věcech, který myslí, že neovlivní rozhodnutí jeho cílovky.

    Nejsi jeho cílovka. Já taky ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: ad 2) to je podla mna taky ten uzaverty tesla ekosystem, nieco ako ma apple, ze maju to vyladene, aby to fungovalo s ich hardware a software, aby ti poskytli tu "user experience", ja tomu moc nerozumiem, cital som iba, ze kazdy uzivatel apple je gay :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: je mi celkem fuk, že jsem dostal mínus, jen by mě zajímaly protiargumenty, resp. s čím mínuskář nesouhlasí a proč.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Bo je Elon kokot a chce to dělat po svým. Jinak ano, Model 3 je pořád poměrem cena/výkon nepřekonatelnej, ale stejně dá člověku dost důvodů ho nekoupi.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nepřestává mě udivovat, jak tesla dokáže auto naprosto nesmyslně zesrat do bodu, kdy ho fakt nemůžu koupit, ačkoliv cena/výkon je nepřekonatenej (jo pro sebe bych to asi ještě přežil, ale staršího člověka do toho fakt neposadím)
    1. Bez páček na volantu. On je nějakej důvod, proč to už 50 let maj naprosto všechny auta. Ten jejich výmysl s kapacitníma tlačítkama který ke všemu MĚNÍ POLOHU, jak točíš volantem, je fakt nebezpečnej.
    1a. Naprosto všechno ovládání na displeji, dyť i tlačítka se daj udělat ve "sleek" designu, alespoň pro ty nejpoužívanější věci.
    2. Nemaj android auto ani carplay, proboha proč? Dyť ta implementace musí bejt naprosto zanedbatelnej náklad.
    3. Maj milion kamer, ale neudělaj "birds eye" opět, proč? Dyť ta implementace...
    4. Nepoužívaj sonický parkovací sensory. Ověřenej, spolehlivej, levnej způsob vymění za nepřesnou kameru.
    5. Směrovky (hazard lights) a všeobecně všechny zadní světla, který se zvednou s kufrem. Fakt chci aby mě v noci v případě poruchy někdo sestřelil, protože tu parodii na směrovky, co dali pod kufr přehlídl. (Sry za repost, tohle jsem musel dopsat a editovat tady nejde. Jasně, jak dlouho bude člověk stát s otevřeným kufrem, ale proč tomu jít naproti)
    6. Ten jejich kufr, dpč (ale ok, je to sedan, na kufr maj Y).

    Na jednu stranu jsou s vychytávkama na míle daleko (dog mode do mýho auta došel až v roce 2023, tesla to má kdo ví jak dlouho - využívám ibez zvířat, třeba když jdu na 5 min nakoupit, klima hezky jede ale auto je vyplý/zamklý.), teď třeba přidali automatický zařazení převodu od překážky (tzn když nastoupíš do auta, který je kufrem ke zdi, automaticky zařadí D) a spoustu dalších užitečnejch, ale ne nezbytnejch věcí. Na druhou stranu dělaj takovýhle šílený kiksy.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: Škoda, doufal jsem, že k levnějšímu pneu (asi 25% při stejném typu) a zvýšenýmu pohodlí díky vyšší pneu přidám nižší spotřebu (tzn. přiblížím se létu) a budu happy :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: ne

    Záleží na pneu
    Na sirce tzn valivym odporu

    A na vaze disku+pneu

    Při stejnym poloměru (=vyšší pneu)na obdobny celkový vaze kola a obdobny smesi se spotřeba zmensenim průměr rafku moc neovlivni
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dojde používáním R18 místo R20 k prodloužení dojezdu u elektromobilu? Uvažuju o koupi zimních disků, protože ty předražený originály zimu snášej fakt blbě...
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NEW 2024 Tesla Model 3 HIGHLAND Review: The Best Just Got Better?
    https://youtube.com/watch?v=z_3F98XIIKA
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NTR23
    NTR23 --- ---
    JYRKA: Předběhli Renault 5 i VW ID.2 👌🏼
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Citroën C3 odhalen ve čtvrté generaci. Přijíždí jako elektromobil ë-C3 | auto.cz
    https://www.auto.cz/citroen-c3-odhalen-ve-ctvrte-generaci-prijizdi-jako-elektromobil-e-c3-150338

    Cena vypada hodne privetive
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    DZODZO: Těžko říct. Ale vzhledem k tomu, že se to dá normálně koupit tak aspoň okrajově klidně obojí ;)
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    DZODZO: asking the right questions :D taky me to mate
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MB ako Mlada Boleslav alebo Mercedes-Benz?
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    tak v MB ve výzkumu prej ted zkoumaj BYD seagula ... a jako prej moc pekný auto
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    COMODOR_FALKON: Hele toho je mraky poslední dobou. Většinou je háček v tom, že buď je to jen prototyp (který není zas tak složitý, těžká je mass production), případně je to semi-solid state, vydávána za solid state.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIKDAS: autoforum a žurnalistika? :))
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Autoforum zásadně nepostuju, ovšem tohle by pro mě byla docela pozitivní zpráva, protože jsem po EQC pokukoval (resp. kvůli ceně ho zavrhnul), nevíte jestli ty (údajné) výprodejové ceny dorazily i do česka (v článku píšou o Austrálii)?
    Třeba tady z tohohle "U nás i v Evropě se informace o skladových zásobách konkrétních aut u dealerů zjišťují složitě, kolegové z Austrálie ale zmiňují, že u tamních dealerů pořád stojí 52 neprodaných EQC." Vyložene čiší: "o žádnou seriózní žurnalistiku jsme se ani nepokoušeli."

    Elektrický propadák, který si koupil i Lewis Hamilton, teď Mercedes marně vyprodává se slevami až 600 tisíc Kč | Autoforum.cz
    https://www.autoforum.cz/predstaveni/elektricky-propadak-ktery-si-koupil-i-lewis-hamilton-ted-mercedes-marne-vyprodava-se-slevami-az-600-tisic/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    V posledních dnech narážím na roztroušené marketingové zmínky, že má parta z https://www.highperformancebattery.ch/en/ funkční solid state baterku…
    Oni to tedy tvrdili už v roce 2021, ale prý už teď je to v licencovatelné fázi…
    Zatím jsem ale nenašel nic s konkrétními absolutními čísly…?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Continental a DeepDrive: Inovativní elektromotor s bubnovou brzdou přímo v kole | auto.cz
    https://www.auto.cz/revoluce-v-elektromotorech-spojeni-s-brzdou-ma-potencial-150319

    Elektromotor v kole se tady řešil už dřív, ale tohle je i v kombinaci s brzdou, navíc to má za sebou velkého hráče (continental), konečně bychom se s citigo apod mohli dostat na rozumnou cenu (resp. rozumné marže, ať se to vyplatí vyrábět) pro druhé auto do rodiny, což je jeden z nejčastějších argumentů odpůrců elektromobility.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Zajimave info ke specialnim pneu pro EV:

    Tire Rack Answers This Question: Do You Really Need EV-Specific Tires?
    https://insideevs.com/news/691626/tire-rack-ev-specific-tires/
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    Co to je startovani? To neznam.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Startovani klikou: Hold my beer
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam