• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla quarterly profit drops more than 40% amid price reductions - Nikkei Asia
    https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Tesla-quarterly-profit-drops-more-than-40-amid-price-reductions

    Tesla si nemůže dovolit ani senzory za tisícovku zřejmě :D pokud bude cenová válka pokračovat, tak brzo půjdou hodně na dřeň
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no pockaj, ale u FSD by si ta kamera aspon vsimla znacku zakazu vjezdu a mozno by tam nevjela vubec?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: určitě hodně závisí na umístění a hlavně i na aerodynamice celého auta - přijde mi, že jde o protichůdné požadavky, co se týká celkového co nejmenšího odporu auta a práce s prouděním vzduchu (turbulencemi) za autem tak, aby se nešpinila zadní strana auta... to pak naráží na to, že takovéhle detaily nebo třeba problémy se stěračema mají jinou prioritu u automobilky z Kalifornie, kde neprší a nesněží... (chtěl jsem napsat než třeba švédské automobilky, ale nechci řešit Čínu ani se hádat o Texasu)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: My o vlku, a soud teď řešil druhý takový případ.
    Ústavní soud odmítl stížnost řidičky, která v Brně v SUV srazila a usmrtila dítě - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/ustavni-soud-odmitl-stiznost-ridicky-ktera-v-brne-v-suv-srazila-a-usmrtila-dite-181152/

    Ještě bizarnější. Lidi si kupujou tanky, ze kterých nevidí ven.

    Bizarní mi přijde, že soud to bere jako polehčující okolnost. Ne nedbalost, že si nezajistili dostatečný výhled…
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: To je jen pricing automobilky, aby co nejvíc vydělala. Kamera/zapojení stojí pakatel. Zejména, kdyby to montovali automaticky do všech…
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Predni senzory jsou na Fabii jen v paketu se zadni kamerou za 23.000.
    Ale jinak ano, stokrat ano, sou to kkti, ze tam ty predni senzory nemaj.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: u chargeru jsem to měl stejně a zase tak často jsem jí čistit nemusel, ale třeba to je umístěním :/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: ona ta kamera ale taky neni ničím chráněná nebo čištěná (Enyaq ji má třeba ostřikovanou společně se zadním sklem), takže když jedeš po rozbředlém sněhu a pak chceš někde zaparkovat, tak si u Tesly musíš nejdřív vystoupit a očistit kameru :-(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a jak řikám, zrovna absence zadních, když máš kameru, mi přijde ok... přední už jsou horší :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to je v Americe s dotacema, kde jsou i ostatní auta levnější o absenci DPH a ty dotace. Takže cenovej poměr k třeba BMW i4 zůstává furt stejnej, na mojí pointě to nic nemění.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jinak v US ho (s dotacema) máš za 600k

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna zadní, když máš kameru, mi přijdou docela zbytečný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Já tyhle počty chápu a znám. Ale furt ty parkovací senzory dostanu i na základní Fabii za 369 tisíc aspoň vzadu a přední i zadní skoro na čemkoliv třeba ve střední výbavě.

    Nemít je na autě za milion ani za příplatek je neuvěřitelná debilita.

    To už víc pochopím prasáckej cost-cutting jako dvě tlačítka na okna ve Volvu s přepínáním přední/zadní a podobně.

    Jako až bude Model 3 stát novej 600 tisíc, tak to bude ospravedlnitelný. Takhle moc ne.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak rekneme, ze senzory maj stat teda 1.000 a Tesla proda 500.000 aut ročně, tak si to vynasob.. x)
    Plus derovani narazniku, osazovani, ...
    Ja je chapu, i kdyz me to stve. Jestli chces cidla, kup si S/X a ne jejich nejlevnejsi radu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Právě kvůli těmhle věcem jsem se stal z poměrně výraznýho Tesla-optimisty (někdy v době kdy jsem řídil první Model S a působil jako z jinýho světa) v docela výraznýho Tesla-negativistu.

    Vyhodit z auta za milion funkcionalitu, která bez problémů funguje na všech třech mých autech (průměrné stáří 21 let), aby ušetřili odhadem tak asi litr, to je fakt hovadský.

    A udělat to u auta, který má potenciál jezdit autonomně a parkovací senzory jsou poslední ochrana před tím, aby něco trefilo, je podle mě kriminální.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Přesně. Mám ještě čidla a parkuju 37 cm od hrany dlažby. S tímhle to nejde.
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: TVL tak to jsou ultra-kokoti.
    Hned jsem si vzpomněl na ten soud, jak máma neuhlídala na pár vteřin dítě na parkovišti před supermarketme, a vycouvávající řidič, který ho neviděl, ho zabil.

    Tohle je v kombinaci s autonomií časovaná bomba. Bejt ‚orgán‘ tak tomuhle certifikaci pro autonomii nedám.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: tak furt lepší než blinkry v druhém submenu jako u BMW:)

    (Jinak statický/neotáčející střed volantu s čudlíky nezávisle na natočení si taky užívám). Nejdůležitější funkce v jakýkoliv poloze poslepu jen po motorický paměti i když se kroutim po městě. Ale Citroën to přestal dělat. Lidi nemaj rádi jiný věci, protože se na ně musí přeučovat… Rozhoduje první dojem….
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Je to prave komicky. Predni kamera vidi jen treba 2 metry pred auto a dal. Takze kamera vidi z dalky obrubnik a kdyz si od nej 2 metry, tak ji zmizi z dohledu. A tak se dopocitava, ze si autem ujel timhle smerem dalsich 1.5m, takze na displeji vidis "bacha, prekazka 0.5 metru.".
    Ale nefunguje to dobre.

    Tady se treba tvari, ze to funguje, tak jen pro predstavu ten rozdil.
    Tesla Parking Sensors vs Tesla Vision
    https://www.youtube.com/shorts/KotILKD7LyI
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam