• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: tak furt lepší než blinkry v druhém submenu jako u BMW:)

    (Jinak statický/neotáčející střed volantu s čudlíky nezávisle na natočení si taky užívám). Nejdůležitější funkce v jakýkoliv poloze poslepu jen po motorický paměti i když se kroutim po městě. Ale Citroën to přestal dělat. Lidi nemaj rádi jiný věci, protože se na ně musí přeučovat… Rozhoduje první dojem….
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Je to prave komicky. Predni kamera vidi jen treba 2 metry pred auto a dal. Takze kamera vidi z dalky obrubnik a kdyz si od nej 2 metry, tak ji zmizi z dohledu. A tak se dopocitava, ze si autem ujel timhle smerem dalsich 1.5m, takze na displeji vidis "bacha, prekazka 0.5 metru.".
    Ale nefunguje to dobre.

    Tady se treba tvari, ze to funguje, tak jen pro predstavu ten rozdil.
    Tesla Parking Sensors vs Tesla Vision
    https://www.youtube.com/shorts/KotILKD7LyI
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Vaculík mi nikdy nepřišel vyloženě proti elektromobilům (oproti tomu, co tady mnozí tvrdili) takže mě nepřekvapilo, že vychválil i7 do nebes. Taky má velký plus za všeobecné vyvracení mýtů o BEV.
    Elektrické BMW i7 a Martin Vaculík. Recenze, která mění názor na elektromobily. - Celé video
    https://www.youtube.com/watch?v=4VlUAVbDJTQ
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Oni nemaj kameru v nárazníku jo? Jsem právě myslel, že to používaj místo těch senzorů...takže na přední parkování maj kameru za sklem? To bude ještě nepřesnější, než jsem si myslel.
    Jinak já měl kdysi citroen, kde se volant točil nezávisle na středu s čuplíkama, ten zůstával ve stále stejný poloze, hrozně dobře se s tím pracovalo, protože čudlíky byly vždycky tam, kde jsem je čekal.
    Tahle Teslovina povede k tomu, že lidi budou dávat blinkr při změně z levého do pravého směru jízdy extrémně pozdě (když už vůbec), třeba na kruháčích apod.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Na bird eye chybi kamera vepredu v narazniku. 360 pohled nejde vyskladat.

    To je mimochodem vec, co mne teda vadi. Ze moje Tesla nema senzory (ta kamerova nahrazka je fakt k nicemu).

    Ty ostatni veci jakoze Carplay, ze to nema tlacitka atd mi prijdou jako placky lidi, co to neridej. Je to hyper intuitivni, rychly, pohodlny a prehledny.
    Kdyz ridim auto s CarPlay, tak se tesim do Tesly.

    PS: Mam samozrejme packy na blinkry jako asi tady vsichni. To ovladani na volantu neobhajuju a ani sem nezkousel. Ale vypada to jako debilni napad:D Podobne jakoze asi vyndaj externi teplomer a budou to brat jen z internetu. To uz je rozhodne za hranici unosnyho setreni.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Irelevantni to neni, protoze treba u stock Tesly mas na vyber jen z tehle moznosti. Jeste jsem nevidel nikoho, kdo by si misto sirsich 18" koupil uzsi 20", ale ta moznost tam asi je no ...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: zcela irelevantně porovnáváš hrušky s jabkama

    Můžeš mít lehčí větší disk (třeba kovanej Volk racing) s nizkoprofilovou pneu, kde celková váha kola bude o dobrejch pár kg menší, jak u oem menších disků s vyšším profilem

    Stejně jako na disku o velkém průměru můžeš mít úzké šlupky
    (tímto zdravím majitele i3)

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Jenze kola o vetsim prumeru tyhle parametry nebudou mit identicke nikdy. Bude jina vaha, aerodynamika, struktura a mozna i sirka pneu.

    NIKDAS: Ten dojezd se meni o 5% i u Long Range, kdyz si tam das 19" misto 18" aero.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: plus bude mít i vliv design těch kol tipuju ... proto jsou aero covers
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: píšu to schválně tak, abys neporovnával hrušky s jabkama
    Celkově větší kola a širší pneu a těžší kola a lepivej vzorek logicky znamenají vyšší spotřebu

    Ale u stejným poloměru, stejný šířce pneu se stejnou směsí a celkovou váhou kola fakt na spotřebě nepoznáš rozdíl mezi 20" s nižší a 18" diskem s vyšší pneu
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: ok, souhlasím se všim ;-)
    taky když jezdím většinu cest po městě, tak mě zajímá waze kvůli kolonám, policejním hlídkám, úsekovým radarům a překážkám na silnici a je mi jedno s kolika % dojedu, nabíjení neřeším...
    360° kameru bych taky uvítal, i když tam vidím ještě trochu víc problémů než třeba u zapnutí stínování světel - protože matrix světlomety má už hodně Tesel dlouhé roky a jde jen o to to otestovat, vyladit a SW zapnout - věřím, že na tom pracujou min. od doby, co tam takovéhle světlomety dávají a ono stále nic, přitom ve světelné lightshow s nima dokážou dost, tak proč to umí Škodovka a Tesla stále ne? (jasně, Škodovka to asi sama nevyvíjela, ale použilo se řešení z koncernu kdy Audi už má zase o kus lepší, kdežto Tesla začínala možná od nuly)

    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Bird eye ma i Nissan Leaf a funguje az prekvapive dobre.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Jde hlavně o tu možnost. Kdybych měl pochybnosti o dojezdu, nebo jel přes celou republiku tak samozřejmě nechám jet Tesláckou navi, ale 99% tras (a to fakt nepřeháním, ačkoliv si ten poměr řidiči ICE představujou přesně naopak) vím naprosto přesně, že dojedu na jendo nabití. Takže výhody waze převažujou (u mě teda hlavně policejní hlídky, protože uhlídat rychlost u elektromobilu je někdy fakt těžký). Do toho mám v mobilu všechnu hudbu, kterou pouštím do autorepráků apod., co já vím na co to všechno lidi používaj. Jen třeba u mýho auta loni implementovali AA do hlavního displeje (s budíkama), dřív to bylo jen v tom středovém, Tesla prostě jde svou cestou.
    Nevím jak to maj řidiči Boltu, ale pokud jde ta jejich appka propojit do systému auta, tak by to asi taky chtěli využívat. No jak říkám, jde o tu možnost.

    Jinak na nedostatek implementace apple car a AA jste se chytli, ale co třeba ta birds eye kamera, dyť hw maj, tak je to čistě záležitost sw (jak tady vzpomínal Miner, Tesla je sw firma), a má to dneska už každý auto a je to fakt užitečný, proč to tam nedat?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: já se možná zeptám hloupě, ale proč bys chtěl v Tesle Android Auto/Apple Carplay?
    Tesla navigace není úplně špatná, ale hlavně auto podle ní vypočítává skvěle dojezd, resp. s kolika procenty baterky dorazíš do cíle, jak dlouho a kde budeš muset cestou nabíjet (ano, pouze Tesla superchargery) atd. Když si ale místo integrované navigace pustíš třeba Waze, tak budeš cíl zadávat jen do něj a auto už "nebude vědět, kam jedeš"? Neřekne ti, jestli tam vůbec dojedeš, kde bys měl nabíjet, s kolika procentama, nezačne ti sám předehřívat baterku, když pojedeš na nabíječku...

    Bojoval jsem s tím trochu u Enyaqu RS, kdy head-up displej přes Android Auto pak vypadá mnohem hůř (protože už nedokáže využívat tu rozšířenou realitu díky svým mapám, ale jen zobrazuje šipku co řekne waze), než když jedeš přes navigaci auta. Ano - Waze (nebo třeba i Google Mapy) mají navigaci udělanou mnohem lépe, můžeš zadávat jako cíle i body, které Tesla nezná, upozorňujou na nebezpečí, radary atd., ale ve výsledku tě asi při delších cestách vždy zajímá i to, s kolika procenty baterky tam dojedeš, takže potřebuješ, aby to auto vědělo. U Tesly tak většinou zadávám cíl do navigace auta, ale jedu podle Waze v mobilu :-(.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MINER: na webech píšou akorát o váze a případně větší šířce které se můžou k větším kolům vázat, takže těžko říct :)
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Třeba to časem změní, ale zatím mu ta strategie vychází a Tesla je furt nejprodávanější:) To by ale Élo nesmělo kompletně zblbnout z dojmu vlastní geniality, takže jistý to neni.

    Strategie prioritizace je různá při různé „dospělosti“ firmy. A on to jede víc jako sw firma než automobilka.
    Při rozjezdu je důležitější brutální focus (neřešit, co není nutné) a tím minimalizovat náklady a maximalizovat rychlost vývoje, a okořenit to pomocí „exciters“, aby to lidem přišlo cool/výjimečný a šířili to mezi sebou (to jsou všechny ty gull-wings, exoskeletony i ten nesmyslnej knipl, kterej jsou dlouho myslel, že se ani nedostane do výroby:).

    Zavedená firma má ten split jinak.

    Uvidíme, jestli Élo bude postupovat cestou degenerace (což zatím ukazuje na Twittru:) nebo se někomu podaří vrátit ho trošku blíže k realitě:)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ANAXYM: ELIJEN: Taky jsem to u configu viděl, ale jestli to není tím, že větší kola dávaj na lepší výbavu, která má často vyšší výkon.

    DZODZO: Jo, tohle trochu chápu, že si Tesla řekne: Máme systém tak dobrej, že na co do toho přidávat mobil. Samo o sobě to dealbreaker není, ale tím, že tam toho je tolik, navíc to podle mě jednou přijde.


    MINER: Já bych právě jeho cílovka byl a velmi vážně jsem teslu zvažoval (navíc pokud chce růst, musí cílovku rozšiřovat a ne si jí zbytečně zužovat). Tohle není rant nějakýho prvoplánovýho hatera Tesly, tohle je spíš povzdech spotřebitele (Hater sice nejsem, ale vyloženě fanoušek taky ne.).
    Cost cutting chápu, ale jsou věci, který už jsou za hranou bezpečnosti, třeba ty páčky za volantem.
    MINER
    MINER --- ---
    JIMIQ: Stejně tak by mu ale v dolní poloze pomáhalo, takže šul-nul.
    Ale jestli nějaký takový jev funguje, zajímaloby mě jak konkrétně.

    Nejvíc je to vidět v F1: ty současný větší kola jsou jednoznačně pomalejší, a jediný důvod, proč to udělali, je, aby omezili turbulence od pneumatik a usnadnili předjíždění. Ale dekády jezdily F1 na malejch kolech s balónama…
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: všechno, co píšeš, je cost-cutting. I pokud Éčko něco prezentuje jinak, je to cost-cutting.
    Šetří na věcech, který myslí, že neovlivní rozhodnutí jeho cílovky.

    Nejsi jeho cílovka. Já taky ne.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: ad 2) to je podla mna taky ten uzaverty tesla ekosystem, nieco ako ma apple, ze maju to vyladene, aby to fungovalo s ich hardware a software, aby ti poskytli tu "user experience", ja tomu moc nerozumiem, cital som iba, ze kazdy uzivatel apple je gay :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam