• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna zadní, když máš kameru, mi přijdou docela zbytečný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Já tyhle počty chápu a znám. Ale furt ty parkovací senzory dostanu i na základní Fabii za 369 tisíc aspoň vzadu a přední i zadní skoro na čemkoliv třeba ve střední výbavě.

    Nemít je na autě za milion ani za příplatek je neuvěřitelná debilita.

    To už víc pochopím prasáckej cost-cutting jako dvě tlačítka na okna ve Volvu s přepínáním přední/zadní a podobně.

    Jako až bude Model 3 stát novej 600 tisíc, tak to bude ospravedlnitelný. Takhle moc ne.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak rekneme, ze senzory maj stat teda 1.000 a Tesla proda 500.000 aut ročně, tak si to vynasob.. x)
    Plus derovani narazniku, osazovani, ...
    Ja je chapu, i kdyz me to stve. Jestli chces cidla, kup si S/X a ne jejich nejlevnejsi radu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Právě kvůli těmhle věcem jsem se stal z poměrně výraznýho Tesla-optimisty (někdy v době kdy jsem řídil první Model S a působil jako z jinýho světa) v docela výraznýho Tesla-negativistu.

    Vyhodit z auta za milion funkcionalitu, která bez problémů funguje na všech třech mých autech (průměrné stáří 21 let), aby ušetřili odhadem tak asi litr, to je fakt hovadský.

    A udělat to u auta, který má potenciál jezdit autonomně a parkovací senzory jsou poslední ochrana před tím, aby něco trefilo, je podle mě kriminální.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DIM_: Přesně. Mám ještě čidla a parkuju 37 cm od hrany dlažby. S tímhle to nejde.
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: TVL tak to jsou ultra-kokoti.
    Hned jsem si vzpomněl na ten soud, jak máma neuhlídala na pár vteřin dítě na parkovišti před supermarketme, a vycouvávající řidič, který ho neviděl, ho zabil.

    Tohle je v kombinaci s autonomií časovaná bomba. Bejt ‚orgán‘ tak tomuhle certifikaci pro autonomii nedám.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: tak furt lepší než blinkry v druhém submenu jako u BMW:)

    (Jinak statický/neotáčející střed volantu s čudlíky nezávisle na natočení si taky užívám). Nejdůležitější funkce v jakýkoliv poloze poslepu jen po motorický paměti i když se kroutim po městě. Ale Citroën to přestal dělat. Lidi nemaj rádi jiný věci, protože se na ně musí přeučovat… Rozhoduje první dojem….
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Je to prave komicky. Predni kamera vidi jen treba 2 metry pred auto a dal. Takze kamera vidi z dalky obrubnik a kdyz si od nej 2 metry, tak ji zmizi z dohledu. A tak se dopocitava, ze si autem ujel timhle smerem dalsich 1.5m, takze na displeji vidis "bacha, prekazka 0.5 metru.".
    Ale nefunguje to dobre.

    Tady se treba tvari, ze to funguje, tak jen pro predstavu ten rozdil.
    Tesla Parking Sensors vs Tesla Vision
    https://www.youtube.com/shorts/KotILKD7LyI
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Vaculík mi nikdy nepřišel vyloženě proti elektromobilům (oproti tomu, co tady mnozí tvrdili) takže mě nepřekvapilo, že vychválil i7 do nebes. Taky má velký plus za všeobecné vyvracení mýtů o BEV.
    Elektrické BMW i7 a Martin Vaculík. Recenze, která mění názor na elektromobily. - Celé video
    https://www.youtube.com/watch?v=4VlUAVbDJTQ
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: Oni nemaj kameru v nárazníku jo? Jsem právě myslel, že to používaj místo těch senzorů...takže na přední parkování maj kameru za sklem? To bude ještě nepřesnější, než jsem si myslel.
    Jinak já měl kdysi citroen, kde se volant točil nezávisle na středu s čuplíkama, ten zůstával ve stále stejný poloze, hrozně dobře se s tím pracovalo, protože čudlíky byly vždycky tam, kde jsem je čekal.
    Tahle Teslovina povede k tomu, že lidi budou dávat blinkr při změně z levého do pravého směru jízdy extrémně pozdě (když už vůbec), třeba na kruháčích apod.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    NIKDAS: Na bird eye chybi kamera vepredu v narazniku. 360 pohled nejde vyskladat.

    To je mimochodem vec, co mne teda vadi. Ze moje Tesla nema senzory (ta kamerova nahrazka je fakt k nicemu).

    Ty ostatni veci jakoze Carplay, ze to nema tlacitka atd mi prijdou jako placky lidi, co to neridej. Je to hyper intuitivni, rychly, pohodlny a prehledny.
    Kdyz ridim auto s CarPlay, tak se tesim do Tesly.

    PS: Mam samozrejme packy na blinkry jako asi tady vsichni. To ovladani na volantu neobhajuju a ani sem nezkousel. Ale vypada to jako debilni napad:D Podobne jakoze asi vyndaj externi teplomer a budou to brat jen z internetu. To uz je rozhodne za hranici unosnyho setreni.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Irelevantni to neni, protoze treba u stock Tesly mas na vyber jen z tehle moznosti. Jeste jsem nevidel nikoho, kdo by si misto sirsich 18" koupil uzsi 20", ale ta moznost tam asi je no ...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: zcela irelevantně porovnáváš hrušky s jabkama

    Můžeš mít lehčí větší disk (třeba kovanej Volk racing) s nizkoprofilovou pneu, kde celková váha kola bude o dobrejch pár kg menší, jak u oem menších disků s vyšším profilem

    Stejně jako na disku o velkém průměru můžeš mít úzké šlupky
    (tímto zdravím majitele i3)

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    HERR_FLICK: Jenze kola o vetsim prumeru tyhle parametry nebudou mit identicke nikdy. Bude jina vaha, aerodynamika, struktura a mozna i sirka pneu.

    NIKDAS: Ten dojezd se meni o 5% i u Long Range, kdyz si tam das 19" misto 18" aero.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    HERR_FLICK: plus bude mít i vliv design těch kol tipuju ... proto jsou aero covers
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    ELIJEN: píšu to schválně tak, abys neporovnával hrušky s jabkama
    Celkově větší kola a širší pneu a těžší kola a lepivej vzorek logicky znamenají vyšší spotřebu

    Ale u stejným poloměru, stejný šířce pneu se stejnou směsí a celkovou váhou kola fakt na spotřebě nepoznáš rozdíl mezi 20" s nižší a 18" diskem s vyšší pneu
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    NIKDAS: ok, souhlasím se všim ;-)
    taky když jezdím většinu cest po městě, tak mě zajímá waze kvůli kolonám, policejním hlídkám, úsekovým radarům a překážkám na silnici a je mi jedno s kolika % dojedu, nabíjení neřeším...
    360° kameru bych taky uvítal, i když tam vidím ještě trochu víc problémů než třeba u zapnutí stínování světel - protože matrix světlomety má už hodně Tesel dlouhé roky a jde jen o to to otestovat, vyladit a SW zapnout - věřím, že na tom pracujou min. od doby, co tam takovéhle světlomety dávají a ono stále nic, přitom ve světelné lightshow s nima dokážou dost, tak proč to umí Škodovka a Tesla stále ne? (jasně, Škodovka to asi sama nevyvíjela, ale použilo se řešení z koncernu kdy Audi už má zase o kus lepší, kdežto Tesla začínala možná od nuly)

    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Bird eye ma i Nissan Leaf a funguje az prekvapive dobre.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIGHTHUNTER: Jde hlavně o tu možnost. Kdybych měl pochybnosti o dojezdu, nebo jel přes celou republiku tak samozřejmě nechám jet Tesláckou navi, ale 99% tras (a to fakt nepřeháním, ačkoliv si ten poměr řidiči ICE představujou přesně naopak) vím naprosto přesně, že dojedu na jendo nabití. Takže výhody waze převažujou (u mě teda hlavně policejní hlídky, protože uhlídat rychlost u elektromobilu je někdy fakt těžký). Do toho mám v mobilu všechnu hudbu, kterou pouštím do autorepráků apod., co já vím na co to všechno lidi používaj. Jen třeba u mýho auta loni implementovali AA do hlavního displeje (s budíkama), dřív to bylo jen v tom středovém, Tesla prostě jde svou cestou.
    Nevím jak to maj řidiči Boltu, ale pokud jde ta jejich appka propojit do systému auta, tak by to asi taky chtěli využívat. No jak říkám, jde o tu možnost.

    Jinak na nedostatek implementace apple car a AA jste se chytli, ale co třeba ta birds eye kamera, dyť hw maj, tak je to čistě záležitost sw (jak tady vzpomínal Miner, Tesla je sw firma), a má to dneska už každý auto a je to fakt užitečný, proč to tam nedat?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam