• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    NIKDAS: já jsem si na dveře kufru, když je otevřený, nalepil reflexní pásy. Je to nad hlavou, ideálně viditené. A jsou i mírně z boku. Teslu tedy nemám, zadní světla normální, ale když se ke kufru nahrneme, stejně je zakryjeme tělem.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    poziare elektromobilov sa testuju este pri vyrobe :)

    VIDEO: V areáli závodu Kia Slovakia hasili elektrické vozidlo a sklad s nebezpečným odpadom. Po cvičení odobrali vodu | Žilinak.sk
    https://www.zilinak.sk/clanky/26002/video-v-areali-zavodu-kia-slovakia-hasili-elektricke-vozidlo-a-sklad-s-nebezpecnym-odpadom-po-cviceni-odobrali-vodu
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Pokud by tam nebyla možnost posádky to forcenout.

    Ale spíš jde o to, že z aut není výhled, a soud to vzal jako polehčující okolnost.
    RAGNAROK
    RAGNAROK --- ---
    DZODZO:
    nebo mi mohlo auto odmitnout takovy pizdy vozit.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Tesla quarterly profit drops more than 40% amid price reductions - Nikkei Asia
    https://asia.nikkei.com/Business/Technology/Tesla-quarterly-profit-drops-more-than-40-amid-price-reductions

    Tesla si nemůže dovolit ani senzory za tisícovku zřejmě :D pokud bude cenová válka pokračovat, tak brzo půjdou hodně na dřeň
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MINER: no pockaj, ale u FSD by si ta kamera aspon vsimla znacku zakazu vjezdu a mozno by tam nevjela vubec?
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: určitě hodně závisí na umístění a hlavně i na aerodynamice celého auta - přijde mi, že jde o protichůdné požadavky, co se týká celkového co nejmenšího odporu auta a práce s prouděním vzduchu (turbulencemi) za autem tak, aby se nešpinila zadní strana auta... to pak naráží na to, že takovéhle detaily nebo třeba problémy se stěračema mají jinou prioritu u automobilky z Kalifornie, kde neprší a nesněží... (chtěl jsem napsat než třeba švédské automobilky, ale nechci řešit Čínu ani se hádat o Texasu)
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: My o vlku, a soud teď řešil druhý takový případ.
    Ústavní soud odmítl stížnost řidičky, která v Brně v SUV srazila a usmrtila dítě - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/ustavni-soud-odmitl-stiznost-ridicky-ktera-v-brne-v-suv-srazila-a-usmrtila-dite-181152/

    Ještě bizarnější. Lidi si kupujou tanky, ze kterých nevidí ven.

    Bizarní mi přijde, že soud to bere jako polehčující okolnost. Ne nedbalost, že si nezajistili dostatečný výhled…
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: To je jen pricing automobilky, aby co nejvíc vydělala. Kamera/zapojení stojí pakatel. Zejména, kdyby to montovali automaticky do všech…
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Predni senzory jsou na Fabii jen v paketu se zadni kamerou za 23.000.
    Ale jinak ano, stokrat ano, sou to kkti, ze tam ty predni senzory nemaj.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    NIGHTHUNTER: u chargeru jsem to měl stejně a zase tak často jsem jí čistit nemusel, ale třeba to je umístěním :/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    CRAZY_IVAN: ona ta kamera ale taky neni ničím chráněná nebo čištěná (Enyaq ji má třeba ostřikovanou společně se zadním sklem), takže když jedeš po rozbředlém sněhu a pak chceš někde zaparkovat, tak si u Tesly musíš nejdřív vystoupit a očistit kameru :-(
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: a jak řikám, zrovna absence zadních, když máš kameru, mi přijde ok... přední už jsou horší :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ale to je v Americe s dotacema, kde jsou i ostatní auta levnější o absenci DPH a ty dotace. Takže cenovej poměr k třeba BMW i4 zůstává furt stejnej, na mojí pointě to nic nemění.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: jinak v US ho (s dotacema) máš za 600k

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna zadní, když máš kameru, mi přijdou docela zbytečný
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Já tyhle počty chápu a znám. Ale furt ty parkovací senzory dostanu i na základní Fabii za 369 tisíc aspoň vzadu a přední i zadní skoro na čemkoliv třeba ve střední výbavě.

    Nemít je na autě za milion ani za příplatek je neuvěřitelná debilita.

    To už víc pochopím prasáckej cost-cutting jako dvě tlačítka na okna ve Volvu s přepínáním přední/zadní a podobně.

    Jako až bude Model 3 stát novej 600 tisíc, tak to bude ospravedlnitelný. Takhle moc ne.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Tak rekneme, ze senzory maj stat teda 1.000 a Tesla proda 500.000 aut ročně, tak si to vynasob.. x)
    Plus derovani narazniku, osazovani, ...
    Ja je chapu, i kdyz me to stve. Jestli chces cidla, kup si S/X a ne jejich nejlevnejsi radu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Právě kvůli těmhle věcem jsem se stal z poměrně výraznýho Tesla-optimisty (někdy v době kdy jsem řídil první Model S a působil jako z jinýho světa) v docela výraznýho Tesla-negativistu.

    Vyhodit z auta za milion funkcionalitu, která bez problémů funguje na všech třech mých autech (průměrné stáří 21 let), aby ušetřili odhadem tak asi litr, to je fakt hovadský.

    A udělat to u auta, který má potenciál jezdit autonomně a parkovací senzory jsou poslední ochrana před tím, aby něco trefilo, je podle mě kriminální.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam