COMODOR_FALKON: Ale plosimtě, co to tu zase žvatláš...
Tvoje úvaha ohledně ceny a jejího rozdílnýho posuzování u spalovače a elektra by měla drobný zrnko pravdivýho základu, nebýt toho, že:
a) u auta nad milion už jsou ty ceny v paritě takhle (BMW i4/BMW 420d stojej stejně), takže teorie na konci tohohle žblebtu
COMODOR_FALKON: je totálně mimo. Elektrický auta od cca milionu vejš stojí podobně jako odpovídající benzínový. U aut pod milion to nefunguje, ale tam se taky ty elektromobily neprodávaj, protože nedávaj smysl a začnou se prodávat, až budou, světě div se...
... stát jako spalováky.
b) Přehlídnul jsi takovej drobnej, nepodstatnej, nenápadnej detail. Důvod, proč u Cybersteru na ceně moc nezáleží, není to, že je to relativně drahý auto, ale to CO JE TO ZA AUTO.
Je to sportovní dvoumístnej roadster. Tedy auto, který je inherentně nahovno, protože mimo dynamiky (kterou už Model 3 nabízí mnohem větší než lze využít) nemá absolutně žádný racionální výhody. Je to dvoumístný, bude to mít malej kufr, blbě se do toho leze, je to nízký, takže to má problém s retardérama a vyjetím kamkoliv mimo cestu atd.
Proto si to taky lidi nekupujou jako první auto, ale jako druhý, třetí nebo pátý auto v rodině. První auto to může být leda pro jednotlivce (typicky mladýho úspěšnýho single) nebo pro starší pár co už nepotřebuje vozit děti. A ani tam to většinou nebude jediný auto. Primárně to je vždycky auto na víkendy, na hraní, na předvádění se
A mezi člověkem, co si koupí za milion Teslu jako primární rodinnej dopravní prostředek, a mezi člověkem, kterej si koupí placatej sporťák jako druhý až čtvrtý auto, je dost rozdíl.
S tím pak souvisí to, že takovouhle věc si nekupuješ kvůli praktičnosti, ale kvůli tomu, jak je hezká, jak dobře jezdí a, do velmi značný míry, jak dobře funguje jako status symbol.
A čínskej elektromobil funguje jako status symbol dost blbě.