COMODOR_FALKON: Hele v týhle kategorii auta fakt není půl milionu tak dramatickej rozdíl. Velmi málo lidí si kupuje sportovní auto kalibru Boxsteru jako jediný auto – typicky je to tak třetí až pátý auto v rodině. A jestli máš utratit za hračku milion a půl nebo dva už není takovej rozdíl.
Navíc je to auto, jehož primární rolí vedle toho, že cool vypadá, je to, že dobře jezdí. Naučit sportovní auto dobře jezdit je strašlivě těžký a je strašně složitý a dlouhý se to naučit. MG je nová automobilka s minimální zkušeností v tomhle oboru. Porsche je automobilka, která tohle umí úplně nejlíp na světě.
Varianta, že by bylo MG "na první pohled lepší" je tak naprosto nerealistická. I kdyby mělo víc koní nebo lepší dojezd, tak Boxster bude líp jezdit. S největší pravděpodobností nesrovnatelně líp, soudě podle toho, jak blbě jezdí současný MG.
A potom je tu finální a možná nejdůležitější věc. MG může být "v nějaké míře etablované", ale pokud si někdo náhodou nebude myslet, že je to pořád to stejný MG který vyrábělo v 60. letech MG B. Což bylo ale pořád spíš auto na úrovni dnešní Mazdy MX-5 než Porsche. A i když sportovní roadster vyrábělo ještě původní britský MG (model F a následně TF na přelomu století), tak s ním nedokázalo uspět a nakonec skončilo – a to v tý době vyrábělo vedle toho roadsteru jen sportovní verze Roverů, takže ještě relativně dražší a prestižnější auta.
Dnešní MG, až bude "v nějaké míře etablovaný", bude etablovaný jako výrobce toho nejlacinějšího shitu na trhu. Jediný MG, který dneska nějak často vidíš na silnici, je spalovací MG ZS, což je ekvivalent Dacie Duster, akorát horší. V elektrifikovanějších zemích pak vídáš MG4 Electric, což je mezi elektrickejma autama přibližně totéž. Nejlevnější, nejmizernější shit.
Člověk, kterej chce utratit poměrně hodně peněz za hračku/status symbol/dárek sám pro sebe/lék na krizi středního věku/cokoliv jinýho kvůli čemu si lidi kupujou sporťáky, bude rozhodně chtít auto od automobilky, která je už skoro století naprostou legendou ve výrobě sportovních aut i v motorsportu, a jejíž ostatní nabídka zahrnuje ikonickou 911 a jako "obyčejný auta" věci jako Macan, Cayenne a Panamera, což jsou pořád velmi prestižní a sportovní záležitosti.
Utratit skoro stejně peněz za auto od značky, kterou dost možná jezdí i tvoje hospodyně nebo dělník ve tvojí fabrice, je věc, kterou se bude chtít udělat málokomu.
Zvlášť když efekt značkové prestiže má ještě drastičtější vliv na ojetiny, takže zatímco ojetý sportovní Porsche patří k autům s vůbec nejmenším poklesem hodnoty, tahle věc se bude za pár let prodávat za pytlík buráků.
Čili TCO Boxsteru za dva miliony bude dost pravděpodobně nižší než TCO tady tý obludy.