MINER: Myslím k tomu jak mu jebe.
STARE_CASY: Hughes je taky dobrá paralela, ale ne až tak přesná.
Ford jednak byl v osobním životě naprosto neuvěřitelný hajzl, včetně toho, že dohnal svého syna do hrobu (tuším infarkt nebo co, kvůli neustálé šikaně). Pak taky podporoval nácky, dost otevřeně. Taky se snažil udělat ze svojí firmy impérium napříč vším, včetně hovadin jako stavění měst v Jižní Americe.
A taky tu firmu málem zabil. Viz můj článek – když se vyvíjel první V8 Ford, auto, který reálně nahradilo Ford T a umožnilo pokračující úspěch automobilky, tak třeba zakázal konstruktérům použít vodní čerpadlo, protože měl za to, že je zbytečný a voda zvládne týct sama. Původně ani nechtěl V8, ale X8 (v podstatě dvě vidlicový čtyřky spojený na klice) a vymýšlel spoustu dalších podobných kokotin.
Taky nechtěl přejít na průběžný inovace designu a držel teorii, že se bude dělat stejný auto 10+ let a pak se udělá úplně nový, který bude zase totálně přelomový.
No a teď se podívej na Teslu, která pořád prodává auto z roku 2012, kde Musk mikromenežuje nejrůznější idiocie včetně Cybertrucku, kterej podle všeho ani jeho vlastní designéři nehtěli a měli připravenou alternativu.
No a u Forda to skončilo tak, že ho za WW2 musely manželka a snacha donutit k tomu, že se vzdá vedení společnosti ve prospěch vnuka Henryho Forda II pod pohrůžkou, že prodají svoje podíly a pustí tak rodinnou firmu z rukou rodiny.
Potom se mimo jiné zjistilo, že měl účetnictví v totálním bordelu a celá firma byl despoticky řízenej chaos.
Což je, mám podezření, přesně scénář, kterej očekává Teslu. Až teda na to, že u Muska to nebudou rodinní příslušníci, ale akcionáři.