JYRKA:
To potvrzují i Flavia Garciová a Tom Carvell z Edinburghu. Potřebovali by vyměnit svoji ojetou, 15 let starou Toyota Auris. Protože se blíží zákaz aut se spalovacím motorem, uvažovali o elektromobilu. Odrazují je však nedostatek nabíjecí infrastruktury, obavy z výdrže baterie a cena. Podle firmy AutoTrader jsou nové elektromobily v Británii stále v průměru o 33 procent dražší než vozy se spalovacím motorem.Řeším podobný věci, mám starší auto a chci ho poslat pryč. Můj styl používání vozu (spousta krátkých cest po městě a okolí, 95 % nájezdu ve městě) hovoří pro EV coby nástupce.
Ale odrazují mě teda jiný věci než Toma a Flavii. Infrastruktura je v ČR super, dojezd reálných 300+ km mi s rezervou stačí. Spíš mě sere to samý, co u novejch spalováků – hromada zbytečnejch pičovin, který mi přitom ale nijak nepomáhaj. Dělám v IT, fakt nemám trabl s technologiema, ale v autě chci mít svatej klid. Nechci řešit konektivitu a asistenty a především nesnesu, aby mi při řízení do koutku pravýho oka svítila "televize" displeje infotainmentu. Nechápu, jak něco takovýho mohlo vůbec projít homologací - ještě před časem policajti pokutovali kamioňáky, kteří měli v kabině puštěnej DVD přehrávač. A teď je takovej displej skoro v každým autě. Přes den je to "jenom" vopruz, v noci je to nesnesitelný, ruší to, člověk by měl chuť to celý zalepit kobercovkou :)
Takže já čekám na rodinnej vůz, do kterýho dám ženu, potomky, kočár, hromadu krámů a psa, a kterej mi poskytne srovnatelnou úroveň komfortu při řízení a jednoduchost používání jako 15 let starý auto. Až tak jednoduchý to je.
Ale počítám, že se ještě načekám.