• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    LAUNCHER: Jako že si někdo vždycky před stk namontuje DPF a pak ho zase odmontuje? To není úplně levná záležitost. A ani jednoduchá.
    Řekl bych že jsi spíš potkal auta které DPF nikdy neměli. A mají větší kouřivost...
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RSZ: Na jednu stranu jak pises. Na druhou stranu emise - o vikendu jsem potkal 3ks starsich dieslu, viditelne coudicich pri zrychlovani. Bohuzel mam podezreni na umyslne odpojene DPF, s cimz asi technicka tezko neco udela 😔 Dotycny to proste na mereni zase zapoji a projde. Prosim opravte me, pokud se pletu.

    A tohle pak dychame ve mestech. Celkove mi nase mesta prijdou viditelne "zacouzenejsi" nez na zapade. Tvrda cisla pak takhle:

    World's Air Pollution: Real-time Air Quality Index
    https://waqi.info/#/c/50.751/15.326/7.1z

    RSZ
    RSZ --- ---
    NIKDAS: Na druhou stranu, technický stav u nás není ani v první desítce příčin dopravních nehod, imho to zase takový problém není. A pokud někdo v "novinách" brečí o starém vozovém parku, obvykle to bývá zprávička tlačená svazem dovozců nebo sdruženi automobil. průmyslu, ti samozřejmě nebudou spokojení, dokud před každým panelákem nebudou stát jen nové fabie/hyundaie na leasing.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: u nás je to naopak. Manželka jede Teslou, pokud je to možné a Octavii nechává doma.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Vysoka vaha? IMHO ano i ne. Nevim a neresim jak pro ne-SUV, nejsem cilovka. Pokud srovnam vykonne SUV modely, je to casto lehci nez stejny ICE s tezkym motorem. A naopak, kdyz srovnate nejnizsi moznou motorizaci (u EV porad baterie, ale u ICE nejlehci mozny motor), pak je tomu naopak.

    Dodge Durango HEMI: 2437 Kg
    ID4 GTX: 2224 kg
    TMYP: 2025 Kg
    Audi SQ5: 1945 Kg
    Kodiaq 1.4 TSI: 1570 Kg
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: DOCKINEZ: Pratele, snad jsme trochu dal, nez postovat tyhle linky na CZ weby. Tesla nedela prubezne prohlidky, tzn ta auta jdou netradicne rovnou na TUV. Toto nelze srovnat s autem, ktere nejprve prohledne (opravi) dealer a pak az jde na TUV.

    Nicmene z druhe strany: Co nevim a co by bylo tez nutne zapocitat, ackoliv to ma nizsi vliv nez predchozi - Nutno doplnit o najete kilometry. Nevim jak jinde, ale manzelka ma s ICE vyrazne vyssi najezd nez ja s EV.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: Kromě toho senzacechvitého nadpisu je článek úplně k hovnu, protože se autor ani neobtěžoval s překladem kontrolovaných oblastí a zejména důvodu, proč Tesla "propadla" - tohle bych spíš čekal na autoforum.cz

    TL;DR:
    Nové auta (do 3 let) mají problémy s osvětlením, ale u elektromobilů se k tomu přidávají i problémy zavěšení kol (vysoká váha) a koroze brzd.
    U Tesly je to násobené tím, že v roce 2019 zrušila servisní intervaly a spoléhá se na vzdálenou diagnostiku.

    Lepší článek zde:
    Tak bohužel. Nový žebříček aut, která nejčastěji propadnou u technické kontroly - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/nejhorsi-auta-v-tuv-report/r~ea598a3e87a811eea873ac1f6b220ee8/
    Je tam i uvedena tabulka s neůspěchu podle stáří a modelů.

    Nejzajímavější mi přijde, kolik % vozů v Německu nejprojde technickou. V ČR je to u některých stanic TK snad jeden z patnácti set, ačkoliv máme dvojnásobně starší vozový park. A když na tuhle zjevnou blbost (tzn. promile nezpůsobilých vozů) upozorňoval nějakej odborník, z ministerstva se mu vysmáli, že je to naprosto v pořádku a žádné pochybení u žádné STK nebylo zjištěno...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    tl-dr senzace se nekoná, jde o původní model. Facelift bude asi lepší.

    Tesla totálně propadla v renomovaném žebříčku spolehlivosti. Německá společnost TÜV udělila Modelu 3 nejhorší hodnocení - Garáž.cz
    https://www.garaz.cz/clanek/novinky-tesla-totalne-propadla-v-renomovanem-zebricku-spolehlivosti-nemecka-spolecnost-tuv-udelila-modelu-3-nejhorsi-hodnoceni-21011429
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    FEDAJKIN: Nikoliv, materiál na katodu je "substance bohatá na sodík" - patrně nějaká směs obsahující kobalt, chrom, nikl nebo vanad, možná i mangan, hořčík nebo měď v různých kombinacích…

    A podobné je to s anodou - může být na bázi různých forem uhlíku, může být ba bázi různých slitin kovů, včetně titanu ale třeba i plastů - třeba to "T' v PET znamená "tereftalát", což je v tomhle ohledu zajímavý plast…

    Zní to divně, ale plastik jako anoda je už minimálně dekádu starý koncept: https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2014/ra/c4ra03473b#!
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Tradiční výrobce vyrábí kliky a otevírání auta. Bože tohle je dementní.

    Has Cadillac Disappointed Their Biggest Fan? Cadillac Lyriq Review
    https://www.youtube.com/watch?v=dxWzV3Sln_E
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Myslím, že minimálně jedno plně mechanické tlačítko, nebo spíše páka, by mělo zůstat…
    Minimálně u aut vyrobených podle čínských standardů

    China's Lemon EVs Flood the Market | Auto-Driving Failures, Spontaneous Combustion
    https://youtu.be/B2o_A0mgbb8?si=bH_Y_HWeYth2qKYM
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Prosimvas, u sodium ion baterií - material na katodu je sodík (místo lithia), to je jasný, co je na anodě?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    😊

    430. World record Tesla light show in Finland (687 Teslas)
    https://youtu.be/q8EjyRzWPGQ?si=HdYDUhK1MwdzfWTv
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NTR23: Myslím, že není zajímavé, kolik chci zrovna já a ani jsem o tom nic nepsal. Psal jsem o absurdní disproporci real vs papír. Ale abych odpověděl na otázku: 300 km 80% až 20% při 150km/h. Nicméně už teď jsem spoko, uznávám.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NIKDAS: Díky, nevěděl jsem. To je peklo 🙄
    NTR23
    NTR23 --- ---
    LAUNCHER: Jezdíš ce městě a kolem komína? Každý den to máš možnost nabít. Kolik bys potřeboval, aby to ujelo?
    Já když přes léto jezdím na kope do práce a z práce, nájezdům 90km. Jezdit tímto, tak mi to stačí na tři týdny bez nabití.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Po faceliftu se stejnou baterií dokonce 513km
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Tesla u 57kwh baterky v modelu 3 uvádí WLTP dojezd 490km, takže to nemusí být až tak mimo
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Papírový 400 km dojezd? To auto má max 52 kWh battery pack. Vždyť těch 400 km není ani podle normy, natož real. Miluji BEV. Ale tohle nikomu nepomůže a budou z toho jen zklamání majitelé, s rizikem že si z naštvaní příště koupí ICE.

    Renault 5 EV - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_5_EV
    TUHO
    TUHO --- ---
    Kia launches $20K EV5 electric SUV in China to rival Tesla Model Y
    https://electrek.co/2023/11/17/kia-launches-20k-ev5-electric-suv-china-rival-tesla-model-y/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam