• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    NTR23
    NTR23 --- ---
    LAUNCHER: Jezdíš ce městě a kolem komína? Každý den to máš možnost nabít. Kolik bys potřeboval, aby to ujelo?
    Já když přes léto jezdím na kope do práce a z práce, nájezdům 90km. Jezdit tímto, tak mi to stačí na tři týdny bez nabití.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    LAUNCHER: Tesla u 57kwh baterky v modelu 3 uvádí WLTP dojezd 490km, takže to nemusí být až tak mimo
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Papírový 400 km dojezd? To auto má max 52 kWh battery pack. Vždyť těch 400 km není ani podle normy, natož real. Miluji BEV. Ale tohle nikomu nepomůže a budou z toho jen zklamání majitelé, s rizikem že si z naštvaní příště koupí ICE.

    Renault 5 EV - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_5_EV
    TUHO
    TUHO --- ---
    Kia launches $20K EV5 electric SUV in China to rival Tesla Model Y
    https://electrek.co/2023/11/17/kia-launches-20k-ev5-electric-suv-china-rival-tesla-model-y/
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    NTR23: IMO design Twinga má velmi silný "Tesla vibe"… Teď je ale otázkou, co to auto nabídne…
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Jo ta zed bude svině, sousedovi barak, nezbouráš
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    PEPAZZ: a ta trafačka na pravo od toho tam stíní celý den, protože je přesně na jih =D ještě nedávno jim tam visely optimizéry volně pod panely, protože je tam evidentně na první pokus neměli...

    souřadnice stínítka: 50.2252983N, 14.0964231E
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Výkonný robustní fotovoltaický carport 8,3 kWp | Slaný | Electro Dad # 567
    https://www.youtube.com/watch?v=grq5Z9tG6E0&ab_channel=ElectroDad
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Jo a prodej první půlka 2024!
    MINER
    MINER --- ---
    R5 od $25k, dojezd (dražšího) do 400km.
    Jako tohle i to Twingo je ňuňu.

    A to používám auto jen mimo město do dálky, takže nejsem cílovka…

    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NTR23: renault4 mi trochu pripomina hondu e ale tazko sudit z takeho rozmazaneho screenu :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Coz znamena prichod faceliftu v nejblizsi dobe
    NTR23
    NTR23 --- ---
    2026
    <20.000€

    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    STETKINS: pristřešek jedine s FVE a Wallboxem kdyz uz . Ted na Cisty mobilite byla ocela pergola na dve auta s 6kWp wallboxem stridacem a baterkou za 299tis kc.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ještě nahodím náš zážitek na Tesla Superchargerech
    Chorvatsko na Tesla Supercharger s Hyundai Kona
    https://youtu.be/ApR4mQd05Mc
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Každý elektromobil má DC-DC měnič, který z 400V trakční baterie udělá 12V pro dobíjení autobaterie, tepelné čerpadlo, infotainment atd.
    (některé auta mají 800V trakční, tesla má 18V autobaterii, ale princip je stejný)
    Hyundai třeba má u novějších asi 4 kW.

    U každého auta se tam dá pokoutně napojit AC invertor, který udělá 230V zásuvku, vyskoušeno.
    Ale nejde to přifázovat k síti, je to jen jako záložní zdroj. Takže V2L.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: AC to DC je par diod a kapacitor. U DC to AC musis generovat sinusoidu a zajistit, ze mas stejnou fazi jako grid.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MESTREY_: Ten SW update asi spociva v tom, ze baterka bude umet dodavat DC pres nabijeci port do Wallboxu, ktery pak v sobe ma stridac. Na on-grid pripojeni pak potrebujes jeste civky na sledovani toku proudu z/do domu ... coz je docela problem, pokud nemas Wallbox hned u hlavniho rozvadece. I kdyz na nejake dososavani casti potrebneho proudu by to mohlo stacit bezdratove.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    ELIJEN: Mely by umet VW IDs a Enyaq s baterkou alespon 77kwh, a to od nejakeho sw verze (asi 3.2+). Ale je k tomu pry potrebny specialni a drahy wallbox. Ale v zasade uz ted muze Julo Satinsky vystoupit na Apaluse ze sveho ID.5 GTX a misto toho, aby nastartoval agregat, pripojit auto.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Nevím, myslel jsem, že těm moderním už je to jedno, ale možná se pletu, až tak do podrobna jsem se tím nezabýval.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jak to myslis obema smery? AC to DC je celkem jednoduche. DC to AC uz je komplikovanejsi a vyzaduje uplne jiny HW.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam