• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Ty poslední dny jsou trochu extrém. Já dnes v Praze malém urval úplně obyčejnou, klasickou kliku u Land Roveru, protože byly přimrzlé celé dveře. Přitom o víkendu jsem byl v Kruškách, kde napadalo asi 50 čísel a mrzlo o dost víc a žádný problém nebyl. Ta kombinace deště se sněhem následovaná nočním mrazem není zas tak běžná. Důležité je, jak moc ty kliky budou mrznout při nějaké normálnější zimní situaci. Dej vědět na konci zimy :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    (jinak teda mě zamzraly i kliky u mercedesu, fiatu a dodge charger, další auta si akorát nepamatuju :D )
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    JYRKA: auto by mělo v tomto případě jít otevřít přes appku
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    JYRKA: U Y taky zamrzaji?
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: 3. zima a jeste mi nezamrzla :) Spis je sranda, jak je potreba kazdemu vysvetlovat, jak se oteviraji dvere (zvenku i zevnitr).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIGHTHUNTER: Vcera jsem mel v interieru 29 stupnu a kliky drzely :)
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    JYRKA: to se v Kalifornii při navrhování a testování nestalo ;-)
    ale když zjistili, že asi fakt jo, tak přišli s rovnákem na vohejbák a můžeš si dveře otevřít přes aplikaci :-)
    nebo zjistíš, jak moc je potřeba předem nechat vyhřát auto, aby rozmrzly i kliky?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    První elektrická zima.
    Ten, kdo vymyslel konstrukci klik u Tesly model 3, by zasloužil nakopat.
    Zamrzají.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HERR_FLICK: spíš si myslím, že to zdražení bude kvůli vyššímu riziku totálky, a paní si k tomu přidala svůj příběh
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Nebo taky jen pani mohla být píča.
    Nebo má Uniqa nějaký škraloupy?
    Na rizikový sporty je dobrá, na auta nevim.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Kdyby to tak fungovalo, tak Ford by měl mít pov ručení o 1000% dražší než ostatní značky:)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: to sou zmrdi, okamžitě jinam

    Data ze zahraničí mluví o opaku
    Cca 10-100x menší pravděpodobnost vzniku požáru (celkově/nehody)

    Gas vs. Electric Car Fires [2023 Findings] | AutoinsuranceEZ.com
    https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
    https://www.researchgate.net/publication/338542510_A_Review_of_Battery_Fires_in_Electric_Vehicles

    U novejch Tesel s lifepo4 je to pak nesmysl úplně, tady je pech, že budou roky data ještě chybět, tzn. pojišťovny budou vařit z vody úplně

    Já bych zkusil jít do Axy, a přátelsky jim připomněl jejich pojišťovací podvod))
    https://www.insurancebusinessmag.com/us/news/breaking-news/disbelief-as-axa-admits-staging-fake-tesla-battery-fire-418869.aspx
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: Uniqa, trochu me to prekvapilo, protoze dvojnasobně drahý BEV už u nich pojištěný máme a cena se mi nezdála přemrštěná.
    Máte někdo doporučení na havarijko pro TMY?
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Jmenovite? (Pojistovna, ne pani).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dneska mi paní (55+) z pojišťovny řekla, že museli hrozně zdražit havarijko pro BEV, protože ty auta strašně často hoří...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: BTW stačí se podívat v týhle diskusi, velká část fanoušků Tesly má pocit, že FSD je něco víc než Level 2 ADAS a podle toho k tomu pak taky přistupujou.

    Kdyby Elon přiznal, že současný FSD je co do toho, jak moc můžeš "neřídit" na stejný úrovni jako Travel Assist 2.0 v Octavii, tak by mu za něj lidi nedávali čtvrt milionu nebo kolik to stojí. A spousta z nich by si ani nekoupila Teslu, kterou si kupujou s pocitem, že mají next-gen auto který jednou bude řídit samo.

    Musk lže, podvádí lidi a ještě navíc způsobuje, že ty lidi kvůli tomu umřou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rozdíl je, že Tesla od začátku tvrdí, že Autopilot je autonomní řízení a Musk má furt takovej ten přístup "hele, ono to jezdí samo, jen vám tady dáme pípák a napíšeme disclaimer, ale je to autonomní, mrk mrk", podpořenej fejkovejma videama kde to jezdí fakt samo.

    A K TOMU NAVÍC má Tesla velmi mizerný systémy varování před tím, že teď už to samo nepojede.

    Tesla prostě všeobecně sere na bezpečnost a snaží se postupovat stylem "move fast and break things", přičemž ty "things" jsou lidi.

    Musk si to omlouvá tím, že čím dřív bude plná autonomie, tím dřív bude na silnicích bezpečno a že za to těch pár lidí stojí (tu poslední část neřekne nahlas, ale je to z jeho vyjádření jasný).

    Musk by za tohle měl jít sedět.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na tento typ zmyslania aplikuj realitu susenia kocek v mikrovlnce ako popisuje COMODOR_FALKON

    ze bezny american nevie citat s porozumenim a pre common sense musi minimalne cez hranice do kanady nie je chyba vyrobcu automobilu, Ford ma akurat mozno silnejsie pravne oddelenie, ktore vie tieto marketingove prehmaty odchytit este predtym nez nastanu, lebo uz za sebou tiez maju urcite kopu sudnych sporov kvoli tomu, ze ich auto si kupil idiot :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rozdíl je v tom, že Ford ti netvrdí, že asistent pro jízdu v pruzích je autopilot, nemluví o autonomii a má na rozdíl od Tesly funkční mechanismy který tomuhle používání mají zabránit.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam