• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Kdyby to tak fungovalo, tak Ford by měl mít pov ručení o 1000% dražší než ostatní značky:)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    NIKDAS: to sou zmrdi, okamžitě jinam

    Data ze zahraničí mluví o opaku
    Cca 10-100x menší pravděpodobnost vzniku požáru (celkově/nehody)

    Gas vs. Electric Car Fires [2023 Findings] | AutoinsuranceEZ.com
    https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/
    https://www.researchgate.net/publication/338542510_A_Review_of_Battery_Fires_in_Electric_Vehicles

    U novejch Tesel s lifepo4 je to pak nesmysl úplně, tady je pech, že budou roky data ještě chybět, tzn. pojišťovny budou vařit z vody úplně

    Já bych zkusil jít do Axy, a přátelsky jim připomněl jejich pojišťovací podvod))
    https://www.insurancebusinessmag.com/us/news/breaking-news/disbelief-as-axa-admits-staging-fake-tesla-battery-fire-418869.aspx
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    GOR: Uniqa, trochu me to prekvapilo, protoze dvojnasobně drahý BEV už u nich pojištěný máme a cena se mi nezdála přemrštěná.
    Máte někdo doporučení na havarijko pro TMY?
    GOR
    GOR --- ---
    NIKDAS: Jmenovite? (Pojistovna, ne pani).
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Dneska mi paní (55+) z pojišťovny řekla, že museli hrozně zdražit havarijko pro BEV, protože ty auta strašně často hoří...
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: BTW stačí se podívat v týhle diskusi, velká část fanoušků Tesly má pocit, že FSD je něco víc než Level 2 ADAS a podle toho k tomu pak taky přistupujou.

    Kdyby Elon přiznal, že současný FSD je co do toho, jak moc můžeš "neřídit" na stejný úrovni jako Travel Assist 2.0 v Octavii, tak by mu za něj lidi nedávali čtvrt milionu nebo kolik to stojí. A spousta z nich by si ani nekoupila Teslu, kterou si kupujou s pocitem, že mají next-gen auto který jednou bude řídit samo.

    Musk lže, podvádí lidi a ještě navíc způsobuje, že ty lidi kvůli tomu umřou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rozdíl je, že Tesla od začátku tvrdí, že Autopilot je autonomní řízení a Musk má furt takovej ten přístup "hele, ono to jezdí samo, jen vám tady dáme pípák a napíšeme disclaimer, ale je to autonomní, mrk mrk", podpořenej fejkovejma videama kde to jezdí fakt samo.

    A K TOMU NAVÍC má Tesla velmi mizerný systémy varování před tím, že teď už to samo nepojede.

    Tesla prostě všeobecně sere na bezpečnost a snaží se postupovat stylem "move fast and break things", přičemž ty "things" jsou lidi.

    Musk si to omlouvá tím, že čím dřív bude plná autonomie, tím dřív bude na silnicích bezpečno a že za to těch pár lidí stojí (tu poslední část neřekne nahlas, ale je to z jeho vyjádření jasný).

    Musk by za tohle měl jít sedět.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: na tento typ zmyslania aplikuj realitu susenia kocek v mikrovlnce ako popisuje COMODOR_FALKON

    ze bezny american nevie citat s porozumenim a pre common sense musi minimalne cez hranice do kanady nie je chyba vyrobcu automobilu, Ford ma akurat mozno silnejsie pravne oddelenie, ktore vie tieto marketingove prehmaty odchytit este predtym nez nastanu, lebo uz za sebou tiez maju urcite kopu sudnych sporov kvoli tomu, ze ich auto si kupil idiot :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Rozdíl je v tom, že Ford ti netvrdí, že asistent pro jízdu v pruzích je autopilot, nemluví o autonomii a má na rozdíl od Tesly funkční mechanismy který tomuhle používání mají zabránit.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    holt viac ludi necha svoj pomeranc riadit teslu nez napr. ford, to sa potom prejavi aj na statistikach, lebo na socialnych platformach bezne automobilky moc netahnu :)

    a ked niekto u autopilota nepouziva svoje oci a necha sa napikovat pod kamion, tak to je na darwinovu cenu
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CAL: Je to v zásadě velmi bizarní řízení na úrovni "sušení koček v mikrovlnce" kde se prozatím střetávají názory bez fakt a kde Tesla hrubě nezvládá PR + právní obranu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CAL: Vcelku nic, co bychom už dlouho nevěděli. Musk ve svým mesiášským komplexu nemá problém pustit do ostrýho provozu beta verzi, protože věří ve vyšší dobro. Nebo svoji pěněženku.

    Měl by sedět.
    CAL
    CAL --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Další výlet:
    Do Srbska elektromobilem
    https://youtu.be/J-tDeAoHoak
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Má páčku vlevo od volantu. A nemá ovládání blinkrů na volantu - je to dobře poznat.
    Obecně vzato to jsou S a X po faceliftu (2022?) a 3 Highlinder (září 2023). Y to mají všechny.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Jak prosím poznám, která Tesla má fyzický ovladače na blinkry? Díky
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Musím říct, že včera mi Tesla udělala radost. Jel jsem po tmě v Praze po čtyřproudovce a nevšimnul jsem si chodců, kteří vlezli na přechod. Šli zprava, já jel v levém pruhu a Tesla začala ječet a rovnou na displeji zdůraznila červenou barvou chodce.
    I kdyby mě nevarovala, tak bych zastavil, ale bylo by to hodně nepříjemné pro mě i pro chodce. Takže klobouček.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tady je bližší info k dotacím na EV:
    Dotace na elektroauta dostanou také živnostníci. Kolik, kdy a jak stát přispěje? | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://byznys.hn.cz/c7-67268960-1228mp-80eb1458f027c11
    CYBERHIPPY
    CYBERHIPPY --- ---
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    We Drove A VinFast So That You Don’t Have To
    https://www.youtube.com/watch?v=fvJaGKNGKN4
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Nedaleko od Showroomu/servisu Tesly je https://www.tesla-clinic.eu/ sice jim prezuti trva dlouho, ale jsou tam fajn :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Akorát teda blbý, že ti auto prodaj na letních a nepřezujou ti to (aktuálně nemaj pneu, takže jedině koupit i s diskama a i u těch jim to píše, že nejsou na skladu). Takže teď musím urychleně sehnat zimáky a v Praze přezout, ať s tím nejedu přes půl republiky na letních. Jaké používe zimní na TMY? Ty co dodávaj (Pirelli Winter Sottozero 3), nebo jiný? Když to porovnávám s jinýma značkama, tak mi ty pirelli vycházej docela blbě, hlučný, blbej rating a jako bonus jsou nejdražší, i když o tohle u pneu až tak nejde...

    Plus vzhledem k tomu, kolik aktuálně prodávaj vozů a jak málo místa, tak nám auto předaj s cca 50% baterky a jako omluvu dodaj 150kw kredit na superchargery, což je sice hezký a chápu je, že nemaj jinou možnost, ale raději bych dojel domů na jeden zátah :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Tyvolehajzli :D Já v nějakym YT videu viděl za referral půl roku nabíjení na superchargeru zdarma, což už je teda hodně zajímavý i když teda nikde poblíž žádnej nemám, ale alespoň na dlouhý trasy bych mohl jezdit jak se mi zachce, ale kdo ví jak je to starý a jestli to ještě jde... plus by teda tchýně chudák musela sedět doma bez auta, protože moje jí nepůjčím :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Ted jsem to zkousel a i na skladovkach to ukazuje slevu 5000 s referralem. Asi se jim to nechtelo resit, tak ti kecali :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Podle lidi na Redditu to pry jde a nekomu ho tam i dodatecne priradili, ale pry zalezi jak se zrovna prodejce vyspal.

    Tak sup sup kupujte nove Tesla Model Y za 1m CZK! Brzo uz nebudou ty s packama! :D

    Sleva dalsich 5000 CZK pres referral: http://ts.la/petr84833

    :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Ptal jsem se, bohužel na skladovky to nejde, i vzhledem k tý slevě :D


    PEPAZZ: Tohle mě všichni prodejci nezávisle na sobě naprosto "setřeli" frází: si zvykneš. No já si možná zvyknu, ale tchýně ne no a každopádně i když si zvyknu, je to nepohodlný a nemá to naprosto žádný smysl.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    NIKDAS: Jsem mel postnout nejakej referral, kdyz hned nyxaci zacli vykupovat celej inventar :D
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: TL;DR: Tak nakonec jsem díky ELIJEN: ušetřil 150k.

    Asi tři hoďky po tom, co jsme teslu po projížďce objednali, jsme dojeli domů a před spaním mrkli na aktuální nabídku skladovek, když v tom koukám, že Tesla slevy ještě navýšila. No nebudu kecat, trochu mě to nasralo, ale když se nad tím zamyslím, alespoň je to transparetní, cena platí pro všechny, i když se hejbe. Není to jak u starých dealerů, kde si každej vyhádá jinou slevu.

    Po druhé vlně slev už je TMY dokonce levnější než TM3, protože úplnej základ TMY je včetně dovozu za 1 051 130,- kdežto TM3 začíná včetně dovozu na 1 079 490,-. (Jen teda člověk musí koukat na výběr, protože se tam ty skladovky mění z hodiny na hodinu, neustále přibývají a ubývají. Když jsme ji objednávali, tak nám chlapík spároval účet s VINkem a hned jsme viděli, že auto je na letišti v Berlíně a do Prahy by mělo dorazit druhý den.

    Než jsem se vzpamatoval, a rozhodl jak s tím naložím (obětovat 6k, stornovat objednávku a udělat novou? nebo je to nějakej glitch a stejně to nepůjde?) více méně všechny skladové Y zmizely, zůstaly tam jen modely za 1,4m+, asi se to rozkřiklo, protože dobrejch 10 aut zmizelo během půl hodiny. Celej další den jsem to sledoval a ta naše konfigurace už se tam neobjevila (chtěli jsme s tažným - i když to takový problém není, protože ho dokážou domontovat v Praze za doplatek 3k nad origo cenu tažného), zároveň jsem se snažil dovolat na Teslu, aby s tím buď něco udělali, nebo objednávku stornovali, zatímco si udělám novou. Nicméně než se mi povedlo se s někým spojit (v dnešních dnech je fakt těžký se do Tesly dovolat, protože ty auta chrlej jak baťa cvičky a všichni kupujou jak bláznivý...) všiml jsem si, že v systému Tesla sama! cenu změnila na tu o 50k nižší, což jsem upřímně opravdu nečekal.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    páčky snad pujdou dodělat, o to se aftermarket postará rychle imho ... škoda že tesla tenhle feedback od všech co to testovali vůbec neřeší.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    ELIJEN: Hele moc díky, ušetřils mi sto litrů :D
    Resp. za stejně peněz máme o dost víc muziky.
    Jak jsem tu už několikrát psal, dlouho jsme uvažovali o BEV pro tchýni (65+) a nejlíp nám vycházela TM3, jenže kvůli absenci páčky blinkrů jsme jí do toho nemohli s čistým svědomím posadit (taky nás trochu odrazovalo, že je to sedan). Takže když jsme viděli tuhle akci, při které TMY a TM3 vycházej cenově naprosto stejně, hned jsme domluvili zkušební jízdu při které se tchýně až nečekaně rychle rozhodla, že tohle je pro ní ideální (do teď jezdila jen ICE v manuálu, navíc o půl metru kratším, tak snad nebude problém...).

    JYRKA: Ptal jsem se na to a facelift prej nejdřív za půl roku, tahle akce byla z důvodu, že chtěli rozpohybovat prodeje TMY v česku, kterej vysoce zaostával za průměrem EU. Akce bude nejspíš do konce týdne, a prodali těch aut tolik, že je nestíhaj předávat (v Praze prej nemaj dost prostoru na parking, takže nás dost uháněj, ať už si to auto vezmem).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam