• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S čím? S tím, že je to auto prostě parametrama nezajímavý? Ale to jsou čísla.

    To auto není ničím důležitým dobrý. Nemá lepší dojezd, není levnější, nejspíš nebude nabíjet nijak zásadně rychlejc... je zajímavý jen těma kokotinama.

    BTW podívej se na vývoj akcií Tesly. Před delivery event se mluvilo o tom, jak to Teslu pošle zpátky na bilion dolarů... a vona spíš klesá.

    Protože investoři už to vidí taky. Přišla chvíle, kdy Tesla uvedla na trh zbrusu novej modell, kterej bude pořádně prodávat za rok až dva, a kterej je v podstatných věcech horší než Ford a Chevrolet, který si můžeš koupit už teď.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je dobrý, Tesla se dostala v roce 2023 na úrovni Opelu v roce 2010.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako, to je pravda. Jestli Musk něco umí, tak je to financování, first-principles engineering a marketing.

    A celý to za drajvu mesiášského komplexu tlačí psychopaticky ke svým long-term cílům.

    Marketing maj skvělej.

    Bohužel neřeší, že mid-term je určitá část populace, která není kompatibilní s jeho long-term cíli, což považuje za ‚collateral damage‘, pokud o tom vůbec přemýšlí.
    Blbý je, když ta ‚collateral damage‘ bude zrovna někdo z nás…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PALEONTOLOG: Ano, mně se ten design líbí a baví mě to :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Trochu z jiného soudku: nový firmware v Tesle zřejmě přidal čtení značek v Česku:
    Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs. This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways in select countries. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization.
    2023.44.1 Official Tesla Release Notes - Software Updates
    https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.44.1/release-notes
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: tak někdo koukne na pár parametrů a má vyřízeno, někdo se rozpouští nad fotkama viď :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Hele, s timhle nemůžu nesouhlasit.
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Podle toho v jaké dimenzi. V inovacích a investicích jistě.
    V schopnosti přežít, měřeno počtem car-crash fatalit na obyvatele už tolik ne.

    Maj trojnásobný počet car-crash fatalit na hlavu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale kdyby místo toho udělali něco jako Rivian, tak mohli vývojovej budget nasměrovat k tomu, aby to bylo dobrý auto, místo k tomu, aby to vypadalo jako ze sci-fi.

    A tohle pro ně bude problém, je to fakt poprvé, kdy mají auto, který je stejný nebo horší než přímá konkurence, aniž by bylo levnější. To je PROBLÉM.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ale co se jim s tim podařilo a daří je ten buzz. Ať už je to hate nebo love, tak o tom mluví snad všichni. A to je krásný, to se ve světě aut už tak moc nedělo mam pocit :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: Ameriku a jejich trh nepokládám místy za příčetný (stejně jako Elona) :))

    Jinak s evropskou homologací snad nepočítá od představení snad vůbec nikdo příčetnej. :)
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: ať je to na škále příčetný auto > pandur kdekoliv, tak ve městě chceš spíš to příčetný auto.

    Příčetný auta přidávaj ochranu chodců, jako vystřelovací kapota pro pohlcení dopadu nárazu (dokonce i nový Tesly) nebo blatníky a jiný nenosný části z plastu. Jakoukoliv část nosné konstrukce přenést ven do ‚exoskeletonu‘, ať už je tím mylšeno cokoliv od původního nápadu doteď je krok přesně proti tomu, na škodu chodcům.

    Imo byl postup takhle:
    1. Elmo dostal geniální nápad: uděláme exoskeleton! Bude to levný! Ušetříme na nosných konstrukcích a gigapress bude sekat ostrý hrany jako Baťa cvičky!
    2. Inženýr, který se zamyslel déle než 1 femtosekundu: tvl to asi úplně nevogigapresujeme kolem těch dveří, aby to na sebe pasovalo
    3. Elmo: ty kokso!, jestli do měsíce nedáš prototyp, tak letíš!
    4. Safety expert: v celý Tesle buď nebyl nebo byl umlčen lžící

    5. Intro: tádydádydádydá

    6. Inženýr: šéfe, vono to nějak nejde vyrobit…
    7. Homologace: ste se posrali v kyně!
    8. Elmo: kurva, nějak to hotfixněte
    9. Inženýr: tak to uděláme jenom naoko, ale ty vnější plochy budou stejně muset bejt tvrdý, protože jim pevnost nebude dávat zakřivení, jako maj ostatní auta, a každá nerovnost na tom bude vidět.
    10. Evropská homologace: takže dobrý večer!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    STARE_CASY: Tak dneska mají auta (když vynechám nesmyslnou módu SUV) kvůli chodcům naopak VYŠŠÍ předek. Je povinný mít nějakou mezeru mezi motorem a kapotou, abys padal do měkkýho. Když nemáš, musíš mít vystřelovací kapotu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PALEONTOLOG: bla bla, spíš je tu konečně něco jinýho o čem se můžeme bavit, než jenom další nudný auto postavený na stejný platformě, který má jenom trochu jinej rozměr :)
    Jinak já bych teda, i kdyby ho dodávali do Evropy (ano, víme, že to nejde), Cybertruck nechtěl ... pořád je za mě jednička Model 3.
    Jak už xkrát opakuju, za mě je to prostě G class


    BOBASH: No a právě proto jsem rád za vyšší cenu, protože na to prostě koukám jako na G class :) Jinak si právě myslim, že to osloví další cílovky mimo Elon fans. Rappeři a další hustoboys a majitelé hummerů a cadillaců po tom imho půjdou :D
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DZODZO: pořád mne fascinuje, jakým směrem se auta vydala. Vyšší, mohutnější, s mizerným výhledem... A to nejen SUV.

    Vybavuju si jednu populárně-vědeckou dětskou encyklopedii z konce 80. let, kde byla fotka prototypu (mám pocit, že se jednalo o Ford Probe), jak sráží figurínu chodce, s popiskem, že budoucí auta budou mít schválně snížený předek, aby byl chodec ve větším bezpečí, a že západní automobilky na tom už pracují. No, nepovedlo se.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, ekvivalent G-class je dobrý přirovnání. Budou si to kupovat Tesla sektáři a lidi, co za každou cenu chtějí něco jinýho a výjimečnýho. Takže to nemá ani vzdálenou šanci dosáhnout podobnýho úspěchu jako Model 3 a hlavně Model Y, kterej si kupujou i normální lidi co prostě chtějí elektromobil a tenhle jim vyjde nejvýhodnějc.

    Až do Modelu Y byly všechny Tesly lepší a/nebo levnější než konkurence.

    Tohle je první Tesla, která technicky není nijak zvlášť dobrá, ničím nevyčnívá a selling point je to, že vypadá divně. Až se Cybertruck okouká, tak půjdou jeho prodeje do hajzlu.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: s 800v architekturou a tesla nabíječkama to bude nabíjet rychle, takže si myslim, že dojezd problém nebude.

    Nicméně podle tvé argumentace to vypadá, že si myslíš, že se to nebude prodávat? Takže z "to se vyrábět nebude" jsme u "to je nahovno, to si lidi nebudou kupovat, protože je to drahý a horší než konkurence"? Nebo co se snažíš říct?
    Jinak já už od začátku říkám, že to prostě bude G class pro amíky a bude se to kupovat už jenom kvůli tomu, že je to jiný. Nějaká utility u toho bude akorát přidaná hodnota :D

    Ad exoskeleton, tady je přepis tehdejšího představeni: https://www.repairerdrivennews.com/2019/11/22/tesla-cybertruck-uses-stainless-steel-exoskeleton-rather-than-traditional-body-on-frame/
    Pořád se to, co řikal, nevylučuje s tím, co je v patentu, jak teď vypadá a že neni body on frame a že to je “stress-skin design”.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Ta nejostřejší hrana u CT (přechod čumák/kapota) je spíš vejš, tě vezme někam do ledvin nebo tak. Dítě to trefí do hlavy.

    Cybertruck je nebezpečná kokotina která nepatří na silnici.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam