• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: pro žádná, nejen Evropská města.

    Akorát je blbý, že si je kupujou lidi s velkým egem a malým mozkem, a do těch měst s nima jezdí a nejen že jim to nepřijde divný, ale ještě se dožadují Svobody jezdit tim tankem bez omezení kamkoliv.

    Tohle je ale kvůli tomu exoskeletonu, ať už to znamená cokoliv, a hranatým hranám, ještě horší než cokoliv tu doteď bylo, když nepočítáme pandury.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Tak, tam hraje samozřejmě roli to, že US mid a large trucky jsou specifická kategorie a co se týče bezpečnosti chodců, jsou na tom dost špatně všechny, z podstaty té kategorie. Není to dopravní prostředek pro evropská města.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: no já to nepotřebuju hejtit stále dokola, jen mi to připadá celý vychýlený z normálu a tím nemyslím zrovna design.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, výrobek existuje, to už jsem uznával nějakou dobu zpátky, že asi bude. Ale museli ho poměrně zásadně předělat, což se projevilo tím, že existuje velmi teoreticky až teď a prakticky bude existovat za rok až dva.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PALEONTOLOG: Mě to auto teda dost vyhovuje i většinou parametrů. Je krásný a praktický. Mám spíš problém vybrat druhé auto do rodiny...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam tam dvojitou negaci, to znamená, že s tim souhlasim, že kdyby vložili danou energii do normální kontrukce, tak maj lepší parametry a je to pro ně menší pain. :)

    PALEONTOLOG: Já teď neobhajuju koncept výrobku jako takového a jestli to je dobrej nápad nebo ne, ale to, že výrobek existuje, když se tu řešilo, že existovat nebude. Existuje. Občas je dobré se podívat na predikce a argumenty z minulosti a jak obstáli časem.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: dobře ale tak na to si stačí pohonit nad vizualizacemi a ne obhajovat tak marnej koncept výrobku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S čím? S tím, že je to auto prostě parametrama nezajímavý? Ale to jsou čísla.

    To auto není ničím důležitým dobrý. Nemá lepší dojezd, není levnější, nejspíš nebude nabíjet nijak zásadně rychlejc... je zajímavý jen těma kokotinama.

    BTW podívej se na vývoj akcií Tesly. Před delivery event se mluvilo o tom, jak to Teslu pošle zpátky na bilion dolarů... a vona spíš klesá.

    Protože investoři už to vidí taky. Přišla chvíle, kdy Tesla uvedla na trh zbrusu novej modell, kterej bude pořádně prodávat za rok až dva, a kterej je v podstatných věcech horší než Ford a Chevrolet, který si můžeš koupit už teď.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je dobrý, Tesla se dostala v roce 2023 na úrovni Opelu v roce 2010.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako, to je pravda. Jestli Musk něco umí, tak je to financování, first-principles engineering a marketing.

    A celý to za drajvu mesiášského komplexu tlačí psychopaticky ke svým long-term cílům.

    Marketing maj skvělej.

    Bohužel neřeší, že mid-term je určitá část populace, která není kompatibilní s jeho long-term cíli, což považuje za ‚collateral damage‘, pokud o tom vůbec přemýšlí.
    Blbý je, když ta ‚collateral damage‘ bude zrovna někdo z nás…
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PALEONTOLOG: Ano, mně se ten design líbí a baví mě to :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Trochu z jiného soudku: nový firmware v Tesle zřejmě přidal čtení značek v Česku:
    Speed Assist now leverages your car's cameras to detect speed limit signs. This improves the accuracy of speed limit data on local roads and highways in select countries. Detected speed limit signs will be displayed in the driving visualization.
    2023.44.1 Official Tesla Release Notes - Software Updates
    https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.44.1/release-notes
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: tak někdo koukne na pár parametrů a má vyřízeno, někdo se rozpouští nad fotkama viď :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: Hele, s timhle nemůžu nesouhlasit.
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Podle toho v jaké dimenzi. V inovacích a investicích jistě.
    V schopnosti přežít, měřeno počtem car-crash fatalit na obyvatele už tolik ne.

    Maj trojnásobný počet car-crash fatalit na hlavu.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Jo, ale kdyby místo toho udělali něco jako Rivian, tak mohli vývojovej budget nasměrovat k tomu, aby to bylo dobrý auto, místo k tomu, aby to vypadalo jako ze sci-fi.

    A tohle pro ně bude problém, je to fakt poprvé, kdy mají auto, který je stejný nebo horší než přímá konkurence, aniž by bylo levnější. To je PROBLÉM.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Ale co se jim s tim podařilo a daří je ten buzz. Ať už je to hate nebo love, tak o tom mluví snad všichni. A to je krásný, to se ve světě aut už tak moc nedělo mam pocit :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: Ameriku a jejich trh nepokládám místy za příčetný (stejně jako Elona) :))

    Jinak s evropskou homologací snad nepočítá od představení snad vůbec nikdo příčetnej. :)
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: ať je to na škále příčetný auto > pandur kdekoliv, tak ve městě chceš spíš to příčetný auto.

    Příčetný auta přidávaj ochranu chodců, jako vystřelovací kapota pro pohlcení dopadu nárazu (dokonce i nový Tesly) nebo blatníky a jiný nenosný části z plastu. Jakoukoliv část nosné konstrukce přenést ven do ‚exoskeletonu‘, ať už je tím mylšeno cokoliv od původního nápadu doteď je krok přesně proti tomu, na škodu chodcům.

    Imo byl postup takhle:
    1. Elmo dostal geniální nápad: uděláme exoskeleton! Bude to levný! Ušetříme na nosných konstrukcích a gigapress bude sekat ostrý hrany jako Baťa cvičky!
    2. Inženýr, který se zamyslel déle než 1 femtosekundu: tvl to asi úplně nevogigapresujeme kolem těch dveří, aby to na sebe pasovalo
    3. Elmo: ty kokso!, jestli do měsíce nedáš prototyp, tak letíš!
    4. Safety expert: v celý Tesle buď nebyl nebo byl umlčen lžící

    5. Intro: tádydádydádydá

    6. Inženýr: šéfe, vono to nějak nejde vyrobit…
    7. Homologace: ste se posrali v kyně!
    8. Elmo: kurva, nějak to hotfixněte
    9. Inženýr: tak to uděláme jenom naoko, ale ty vnější plochy budou stejně muset bejt tvrdý, protože jim pevnost nebude dávat zakřivení, jako maj ostatní auta, a každá nerovnost na tom bude vidět.
    10. Evropská homologace: takže dobrý večer!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam