• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    DZODZO: no a to si predstav nebezpecnost s takovymi hranami a bez homologace. sory, relativizujes naprosto marne
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: lenze vy tu podavate cybertruck ako nejaky novy etalon nebezpecnosti na ceste, pritom to este ani bezne po cestach nejazdi, v EU ani jazdit nebude a nie su ziadne statistiky nehodovosti s chodcami, na cestach decka zabija napr. mercedes gls a ten je v EU homologovany a predava sa

    Řidička luxusního SUV zabila holčičku na odrážedle, od soudu chtěla odejít bez trestu - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/krimi-ridicka-luxusniho-suv-zabila-holcicku-na-odrazedle-od-soudu-chtela-odejit-bez-trestu-40372148
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Hranatý tvary jsou dost jedno protože jak Cybertruck, tak F-150, tě jako chodce v případně srážky stejně sundají tou kolmou čelní plochou. Vzhledem k tomu, že v US se po silnicích docela běžně prohání věci jako Ford F-450, nebo F-650, tohle není, co se týče bezpečnosti chodců, žádná odchylka od tamního standardu :) A žádný z trucků téhle kategorie se tu stejně běžně nepodává a těch pár kusů, co si sem někdo přitáhne přes individuální dovoz, tě fakt nemusí znepokojovat.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    CRAZY_IVAN: Buzz jsem viděl už 2x na silnici a je to obyčejná malá dodávka, akorát hnusná…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DIM_: tipuju, že nemá ani jedno, ale hrozně se mi líbí steer by wire a natáčení i zadních kol
    DIM_
    DIM_ --- ---
    A uz se vi, jestli ma Cybertruck senzor deste, 360 pohled a senzory?
    MINER
    MINER --- ---
    DAN_F: pro žádná, nejen Evropská města.

    Akorát je blbý, že si je kupujou lidi s velkým egem a malým mozkem, a do těch měst s nima jezdí a nejen že jim to nepřijde divný, ale ještě se dožadují Svobody jezdit tim tankem bez omezení kamkoliv.

    Tohle je ale kvůli tomu exoskeletonu, ať už to znamená cokoliv, a hranatým hranám, ještě horší než cokoliv tu doteď bylo, když nepočítáme pandury.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    CRAZY_IVAN: Zrovna s tím sem jdu. Čekal jsem, že na Hagerty to rozcupujou, ale skoro to vypadá, že to zas tak hrozný auto nebude :)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Exclusive 2024 Tesla Cybertruck Full Review & Drag Race w R1T & Hummer — Jason Cammisa on the ICONS
    https://www.youtube.com/watch?v=L6WDq0V5oBg
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    MINER: Tak, tam hraje samozřejmě roli to, že US mid a large trucky jsou specifická kategorie a co se týče bezpečnosti chodců, jsou na tom dost špatně všechny, z podstaty té kategorie. Není to dopravní prostředek pro evropská města.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: no já to nepotřebuju hejtit stále dokola, jen mi to připadá celý vychýlený z normálu a tím nemyslím zrovna design.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: Ano, výrobek existuje, to už jsem uznával nějakou dobu zpátky, že asi bude. Ale museli ho poměrně zásadně předělat, což se projevilo tím, že existuje velmi teoreticky až teď a prakticky bude existovat za rok až dva.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    PALEONTOLOG: Mě to auto teda dost vyhovuje i většinou parametrů. Je krásný a praktický. Mám spíš problém vybrat druhé auto do rodiny...
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: mam tam dvojitou negaci, to znamená, že s tim souhlasim, že kdyby vložili danou energii do normální kontrukce, tak maj lepší parametry a je to pro ně menší pain. :)

    PALEONTOLOG: Já teď neobhajuju koncept výrobku jako takového a jestli to je dobrej nápad nebo ne, ale to, že výrobek existuje, když se tu řešilo, že existovat nebude. Existuje. Občas je dobré se podívat na predikce a argumenty z minulosti a jak obstáli časem.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: dobře ale tak na to si stačí pohonit nad vizualizacemi a ne obhajovat tak marnej koncept výrobku
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    CRAZY_IVAN: S čím? S tím, že je to auto prostě parametrama nezajímavý? Ale to jsou čísla.

    To auto není ničím důležitým dobrý. Nemá lepší dojezd, není levnější, nejspíš nebude nabíjet nijak zásadně rychlejc... je zajímavý jen těma kokotinama.

    BTW podívej se na vývoj akcií Tesly. Před delivery event se mluvilo o tom, jak to Teslu pošle zpátky na bilion dolarů... a vona spíš klesá.

    Protože investoři už to vidí taky. Přišla chvíle, kdy Tesla uvedla na trh zbrusu novej modell, kterej bude pořádně prodávat za rok až dva, a kterej je v podstatných věcech horší než Ford a Chevrolet, který si můžeš koupit už teď.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To je dobrý, Tesla se dostala v roce 2023 na úrovni Opelu v roce 2010.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Jako, to je pravda. Jestli Musk něco umí, tak je to financování, first-principles engineering a marketing.

    A celý to za drajvu mesiášského komplexu tlačí psychopaticky ke svým long-term cílům.

    Marketing maj skvělej.

    Bohužel neřeší, že mid-term je určitá část populace, která není kompatibilní s jeho long-term cíli, což považuje za ‚collateral damage‘, pokud o tom vůbec přemýšlí.
    Blbý je, když ta ‚collateral damage‘ bude zrovna někdo z nás…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam