• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Viděl jsem. Jediný, co ten patent řeší z toho, co chybí na tomhle kompletnim šasi, tedy Potěmkinova exoskeletonu, je, že dveře můžou bejt víc samonosný.

    Jako když vidim tohle, začínám si myslet, že tak zvaný ‚exoskeleton‘ byl jen marketing už od začátku. Že to nikdy nebyl cíl konstrukce auta, ale způsob, jak udělat hype.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    CRAZY_IVAN: ale vždyť to je stále jen marketing v duchu toho kokota. já se stále divím, že na to někdo naskakuje. samonoska je definovaná odnímatelnými povrchovými plechy, bodovaným rámem. ano, abys dostal patent, musíš si pro tradiční technologii vymyslet několik inovací, třeba že nebudeš vařit, ale lisovat a nebo odlévat segmenty namísto vaření kompozitu. to se dá celkem lehce splnit a přitom budeš mít stále konvenční postupy, jen to nechci vidět opravovat :D

    "Musk said the body and bed on a traditional body-on-frame design “don’t do anything useful.” They’re dead weight, he said." - je to prostě čurák

    porovnej vizualizaci


    vs realitu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    PALEONTOLOG: MINER: už jsem tu dával odkaz na jeden patent, kde to máte vysvětlené
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Zamysli se nad rozložením sil: jsou tam nějaké strukturální prvky, které by přenesly výraznou sílu na Potěmkinův exoskeleton v nějakém směru, ve kterém je potřeba?
    Je to kompletní skelet. Jenom se na to navěsí placatý blatníky a dveře. Spoiler alert: dveře obecně nenesou moc váhy auta.
    Je potřeba na to koukat optikou fyziky, ne marketingu.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MINER: já jsem jenom zvědavej, kdy ten futurismus nebude okrajová záležitot pro autosalóny a slintaly s řad milovníků netradičních aut, ale bude to nějaká dostupná forma daily drive. "ten" futurismus je už od 70. let nějakej nezastoupenej :-) tohle dopadne stejně jako všechny pokusy o futur-design.

    CRAZY_IVAN: prosímtě vyhledej si samonosnou kastli, že přiděláš blatník z toho vážně neudělá exoskelet.

    MINER: to se bude báječně opravovat, vyměníme celou masku při sebemším ťukanci. ale což, kdo si to koupí, ten si to martyrium i zaslouží
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: me tesly svym vzhledem definitivne urazej, takovy to ani hovno ani fik, priserny. Coz je samozrejme pouze muj problem, pisu to pouze jako reakci na tvuj prispevek.

    Cybertruck ma oproti tem beztvarejm srackam ktery tesla delala doposud sice aspon nejakej charakter, ale bohuzel pusobi pro me jako neco co nejakej nesikovnej tatinek vyrobil ze dreva na hrani pro svy trilety decko. Je to takova karikatura auta.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: tohle ale nevylučuje, že vnější plášť má - byť to nenese třeba 100% zátěže - funkci exoskeletonu. Je to slovíčkaření, ale je to tak.
    MINER
    MINER --- ---
    MINER: Jinak celej ten předek je jeden odlitek. To je výrazně zajímavější, protože to skutečně zjednodušuje, zrychuje i zlevňuje výrobu auta.
    MINER
    MINER --- ---
    Tímto bych považoval diskuzi o exoskeletonu za uzavřenou.

    Dále se můžeme bavit o Potěmkinovu exoskeletonu či pandurech.

    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    MINER: historii znám a o to víc se mi to líbí :)
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Mně to vždycky přišla jako taková divná koza:)

    Ona to vlastně byla i znouzectnost, protože to tenkrát ještě neměli upočítat z křivek.

    Ale pak to fixli:)

    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DIM_: no velkej skok, to bych byl opatrnej, tohle je spíš auto pro chlápky s krizí středního věku, co od prvního skouknutí Back to the Future toužej řídit si svůj deLorean. Bude úspěch, když to bude mít lepší pověst, než dL.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    A já vim proč se mi to líbí vzhledově ... protože se mi vždycky děsně líbila F117A :))

    DIM_
    DIM_ --- ---
    DIM_: Ja asi snad ani nechci odpoved, kdyz ji vim.
    Ja mam se svoji Teslou love-hate relationship. Nejsem vubec clen Tesla Ultras. Ale sleduju tu krizovou vypravu zaujatyho novinare a to je smutny.

    Se tu hadate, jestli to cloveka zabije hur nebo lip nez F150, coz je hovadina. To auto je dulezity ze vsech ostatnich duvodu, nez je nerezovy telo.

    I kdyby tu Cybertruck mohl jezdit, tak si ho v zivote nekoupim. Ale jsem z nej nadsenej, protoze to je dalsi velkej skok v automobilovym odvetvi. Dalsi velkej posun vsech. Zaklad pro dalsi a lepsi a levnejsi Teslu.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Hele, myslim, že ten design zestárne dobře. Byť se mi nelíbí jeho role ve městě v kombinaci s typem lidí, co si to bude kupovat, tak ten design je imo nadčasovej.

    Rozdíl mezi módou a nadčasovym designem je, že móda přidává serepetičky, aby byla zajímavá, a to je to co stárne s měnícím se vkusem. Nadčasovej design využívá základní formy a snaží se je ještě víc sladit dohromady. A přidá do toho minimum coolish-like prvků.

    V tomto je imo cybertruck spíš ta druhá varianta.
    Jako co je jednoduššího než ± trojúhelník.

    Navíc všechny trojúhelníky zatím zestárly dobře:)

    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: to už je ve finále jedno, jestli tě sejme tři tuny plastů, nebo oceli, jako chodec nemáš šanci tak jako tak. Těžko se na něj zlobit, že když na největším světovým trhu prahnou po píčovinách, tak jim prodává píčoviny.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: "truck poměrně průměrnejch parametrů"
    To mne uplne dalo facku:D Co je tam prumernyho?
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: To už je naprostá banalita, která nemá reálné dopady…🤷🏽‍♂️
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Ano, ale není potřeba tu třítunovou krávu navíc udělat z hranatýho kusu nerezu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    BOBASH: zas bych na Elona všecko neházel. Že si udělali amíci ze silnic závodní dráhy pro třítunový krávy s nulovou ochranou čehokoliv, a ještě si v tom čvachtaj, není jeho vina, a vyjímečně si s touhle demencí nezačal.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Pointa je v tom, že Cybertruck vůbec nemusel bejt pro svoje okolí tak nebezpečnej, kdyby neměl úplně zbytečnej nerezovej exoskeleton, kterej má jen kvůli tomu, že se Elon se svou kombinací pubertálních nápadů a velikášskýho ega rozhodl, že udělá za každou cenu auto, co vypadá jako z Blade Runnera nebo počítačový hry z roku 1985.

    Mercedes GLS se v rámci toho, že je nesmyslně velkej, snaží bejt k okolí co možná nejvíc ohleduplnej a jeho čumák je kupříkladu celej plastovej.

    Musk udělal věc, co funguje jako tank, protože je to nezodpovědnej sebestřednej kretén.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Ano, kdyby Musk nevymýšlel kokotiny s naprosto zbytečným exoskeletonem, tak dost možná mohl mít lepší truck než Rivian nebo F-150 a mohl ho mít dřív. Navíc ho mohl mít třeba aerodynamičtější a tím pádem by mu jezdil ještě líp (respektive dojel dál).

    Takhle má truck poměrně průměrnejch parametrů, s diskutabilní bezpečností a vzhledem, kterej dost pravděpodobně víc lidí odradí než přiláká.

    A hlavně – dosavadní Tesly byly hrozně chytrý svým "nedesignem", díky kterýmu sice nikoho svým vzhledem nenadchly, ale taky nikoho neurazily a vypadaj furt stejně nudně jako když ten design představili na Modelu S před 10 lety.

    Design Cybertrucku je hrozně cool (pro někoho), ale tyhle šokující designy rychle stárnou a "okoukávaj". Mít první Cybertruck ve městě bude cool, mít 130. Cybertruck ve městě bude k nasrání, protože všechny budou stříbrný a na parkovišti ho pak nenajdeš. Navíc jak se to okouká, tak už to bude jenom hnusný.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam