• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RSZ: To jo, všichni bourají do deformačního boxu. Je tesla do pevné zdi s ocelovou deskou :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    MINER: a proč jediná tesla bourá do něčeho jiného než ostatní?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: to je pro me stejna sracka - ja o tom kdy, kde a co chci jit jist rad rozhoduju sam.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ale to se týkalo auta který tě na to jídlo donutí jít po 300-400 km :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: Nekdy na konci 2020. Ja mam ze zacatku 2020
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: TM3 se dělala bez tepelka? To jsem netušil teda, nevíš kdy s tím přestali?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    RATTKIN: Pridam vlastni, pravda anekdotickou, zkusenost. O vikendu jsem byl prekvapeny, ze Pisek - Strakonice a zpet jsem jel s nizsi spotrebou, nez v lete. Predpokladam, ze je to tim, ze 1) vyjizdim s vyhratym autem z garaze, 2) jel jsem pomaleji ze strachu z te klouzacky.

    Nemam moc s cim to srovnat, ale TMYP na tech defaultnich zimnich gumach je na snehu super. Ale byl bych radeji, kdyby ten snih a led nekam zmizel 😉
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    Dojezd v kalamitě z JH do Lince a zpět bez nabíjení

    270 km jsem ujel v pohodě a ještě by to dalo dalších 120

    Sněhová kalamita elektromobilem do Lince
    https://youtu.be/ip6ZP8Huimk
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIGHTHUNTER: Tesla 3 bez tepelneho cerpadla s nejmensi baterkou taky ne

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    Prej, jestli mi nevadi pri pristi kontrole v servisu dostat jako nahradni auto nejakej elektrickej kram. Tak rikam, ze pokud to ujede aspon 200km, tak by to melo jit. Jsem na to zvedavej, nejspis si vezmu do kufru sekeru, lano, jidlo na tri dny a budu tise doufat.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: On ani Enyaq s 82 kWh (77 vyuzitelnych) baterkou na tom neni o moc lip, kdyz potrebujes v teplotach kolem nuly az za Brno… a tepelny cerpadlo mel…

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: tak posledne kdyz jsme tu spolu tu diskusi o dojezdu vedli, tak mi tu tim argumentem "pohoda, mas cas zajit si na jidlo" neargumentovali komodori, ale ty ;-)

    vitej v realite :-)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ma to tepelny cerpadlo? Neni tam za priplatek?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je to dost. Když to bylo vytopený, tak se to drželo někde lehce nad 20, ale to jsem taky do těch Pardubic jel furt strašně pomalu. Zpátky to bylo tuším fakt 27, ale ještě se zejtra podívám.

    Každopádně jsem v Pardubicích nabil na 95% a se zajížďkou přes Českej Brod jsem dojel zpátky na Vinohrady s asi 37% baterky.

    Což mimo jiný znamená, že do Brna by to prostě nedojelo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: 27 kWh/100 je nějak strašně moc, ne? To si jako topení vezme v -5° ± 10 Kw nebo co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Přesně tak.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Nenamontujou na to blinky z Avie jenom na STK, ale pak je nesundaj, protože nechtěj hnusný blinkry?
    Nevim, jen hypotetizuji, proč se to může dít, zkušenosti nemám.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Tak v tom případě umí něco, co neumí nikdo jinej. Jinak to všichni předělávaj.

    A ano, jsou lidi, co jsou ochotný to podstoupit kvůli tomu, aby mohli mít originální blinkry a nemuseli tam mít "eurobastl".
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tvrdil to borec co z us vozí ojetý trucky, nevím proč by lhal. Mi neříkej, že je někdo takovej magor, že si t po STK přehodí zpátky (a na každé další znovu?)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ke zdejší oblíbené debatě na téma "jak velká baterka u EV je potřeba".

    Tenhle týden jezdím s BMW iX1. Je to fajn věc, jezdí to příjemně i když je to primárně předokolka, takže na sněhu se do nechová jako bavorák (paradox – Enyaq se chová víc jako BMW než tohle). Stojí to "již od" 1,06M, s nějakou výbavou je to furt kolem 1,1 – 1,2M.

    Ale ta 65 kWh baterka je zoufale málo. Když se topí, tak to žere (mě to včera ukazovalo asi 27 kWh) a pak to nikam nedojede.

    Včera jsem s tím byl v Pardubicích a abych dojel zpátky, musel jsem tam nabíjet. Což sice různý komodoři řeknou, že je v pohodě, protože máš čas zajít si na jídlo, ale já jsem třeba potřeboval někde bejt a nechtěl jsem tam strávit skoro o hodinu dýl kvůli tomu, že nabíjím, a ještě kvůli tomu chodit přes celý centrum od nabíječky.

    Takže WLTP dojezd "až 474 km" opravdu nemusí znamenat použitelný auto.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam