• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: BOBASH: k tomu můžeš srovnávat tady s tabulkou bjorna (dole si překlikni na range) a má tam i teploty:

    TB test results - Tabulky Google
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1V6ucyFGKWuSQzvI8lMzvvWJHrBS82echMVJH37kwgjE/edit#gid=735351678

    trapně pro zajímavost TM 3 SR+ s menší baterkou pří -2°C, 120kmh má 19,9 kWh/km
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    BOBASH: On ani Enyaq s 82 kWh (77 vyuzitelnych) baterkou na tom neni o moc lip, kdyz potrebujes v teplotach kolem nuly az za Brno… a tepelny cerpadlo mel…

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Ma to tepelny cerpadlo? Neni tam za priplatek?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Je to dost. Když to bylo vytopený, tak se to drželo někde lehce nad 20, ale to jsem taky do těch Pardubic jel furt strašně pomalu. Zpátky to bylo tuším fakt 27, ale ještě se zejtra podívám.

    Každopádně jsem v Pardubicích nabil na 95% a se zajížďkou přes Českej Brod jsem dojel zpátky na Vinohrady s asi 37% baterky.

    Což mimo jiný znamená, že do Brna by to prostě nedojelo.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: 27 kWh/100 je nějak strašně moc, ne? To si jako topení vezme v -5° ± 10 Kw nebo co?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Přesně tak.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: Nenamontujou na to blinky z Avie jenom na STK, ale pak je nesundaj, protože nechtěj hnusný blinkry?
    Nevim, jen hypotetizuji, proč se to může dít, zkušenosti nemám.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Tak v tom případě umí něco, co neumí nikdo jinej. Jinak to všichni předělávaj.

    A ano, jsou lidi, co jsou ochotný to podstoupit kvůli tomu, aby mohli mít originální blinkry a nemuseli tam mít "eurobastl".
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    BOBASH: Tvrdil to borec co z us vozí ojetý trucky, nevím proč by lhal. Mi neříkej, že je někdo takovej magor, že si t po STK přehodí zpátky (a na každé další znovu?)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak ke zdejší oblíbené debatě na téma "jak velká baterka u EV je potřeba".

    Tenhle týden jezdím s BMW iX1. Je to fajn věc, jezdí to příjemně i když je to primárně předokolka, takže na sněhu se do nechová jako bavorák (paradox – Enyaq se chová víc jako BMW než tohle). Stojí to "již od" 1,06M, s nějakou výbavou je to furt kolem 1,1 – 1,2M.

    Ale ta 65 kWh baterka je zoufale málo. Když se topí, tak to žere (mě to včera ukazovalo asi 27 kWh) a pak to nikam nedojede.

    Včera jsem s tím byl v Pardubicích a abych dojel zpátky, musel jsem tam nabíjet. Což sice různý komodoři řeknou, že je v pohodě, protože máš čas zajít si na jídlo, ale já jsem třeba potřeboval někde bejt a nechtěl jsem tam strávit skoro o hodinu dýl kvůli tomu, že nabíjím, a ještě kvůli tomu chodit přes celý centrum od nabíječky.

    Takže WLTP dojezd "až 474 km" opravdu nemusí znamenat použitelný auto.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIKDAS: Nenapíše. Červený blinkry šly možná zapsat v divokejch devadesátkách, ale od tý doby fakt ne. Jdou výjimky na leccos jinýho, ale na tohle fakt ne.

    Americkejma autama průběžně jezdím už skoro 20 let (aktuálně mám dvě), v komunitě majitelů se pořád pohybuju a nikdy jsem neviděl, že by někdo dokázal zlegalizovat červený blinkry.

    MMORT7: Mohl to přehodit jen na dovozovku, mohl to možná i uplatit, nebo nebyl na českejch značkách.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TEAPACK: Pokud to "nejde vyměnit", tak se to napíše jako vada do velkého TP a může jezdit.
    TEAPACK
    TEAPACK --- ---
    MMORT7: oranžový blinkry musí být na dovozovou STK, to že si to majitel pak přehodí zpátky na červený už je věc jiná a často běžná.
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    BOBASH: Vcera jsem jel za pickupem co blikal blinkry červeně.
    Bylo to divný, ale buď to prošlo, nebo to byla nějaká černota.

    Co to bylo nevím, byla tma.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    A nemaj v tom započítanej nějákej poplatek vlastníkovi vozu (třeba nájemné, nebo tak něco)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    OMNIHASH: Nevím, jak jsou pro tohle relevantní tuk-tuky, ale US trucky se sem vozí a ta věc od Tesly se v US prodává. Crashtesty u individuálního dovozu nejdou dělat z podstaty, protože by ti pak v rámci homologace ten dovezený museli nabourat (spolu s několika desítkami dalších kusů, které na CT potřebuješ).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    OMNIHASH: Tuk-tuk ze Srí Lanky ani Filipínskej autobus nebudou splňovat Euro 6 v aktuální verzi, což musej (teda pokud jsou nový, pokud ne, tak musí splňovat cokoliv co platilo v době jejich výroby).

    Jinak můžeš vesele přihlásit třeba Caterham, kterej je na tom co do bezpečnosti podobně jako ten tuk tuk.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    DAN_F, BOBASH: nebyl bych si tak jistej, afaik se to neřeší u příčetnejch automobilek z normálních zemí, co ty testy udělaly dávno samy a jsou někde dohledatelný. Sem poměrně přesvědčenej, že tuk-tuk ze Srí Lanky, nebo filipínskej autobus předělanej z druhoválečnýho jeepu ti tu prostě do provozu nepovolej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Jak říká DAN_F:, u individuálního dovozu se tohle neřeší. Řeší se věci jako emise nebo jak to svítí a bliká (červený blinkry se musí předělat, na jiný věci jsou výjimky.

    A protože i individuální dovozy jdou dělat hromadně, tak není žádný důvod, proč by za rok nemohlo před AutoOutletem stát 20 Cybertrucků vedle těch 50 Ramek co se tu oficiálně taky neprodavaji :)
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELIJEN: Crash testy předpokládám nejsou součástí homologace u individuálního dovozu :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BOBASH: Tak jestli je to tak nebezpecny auto, jak tvrdis (podle me je), tak v EU nedostane homologaci a do te doby ho neprihlasis. Tzn. bude tu moct jezdit jen pokud budes delat pravni klicky ... jestli vubec.
    MINER
    MINER --- ---
    OMNIHASH: Hele, i kdyby proti tobě jela placatá zeď, tak je rozdíl, jestli je ta zeď z plastu nebo nerezu. Snižuje se rychlost, ve který tě to zabije, u obou (proti ‚příčetnýmu‘ autu), ale nerezová zeď tě zabije při nižší rychlosti než pružná plastová.

    A ty hrany to ještě dorazej. Ostrá hrana tě přetrhne vejpůl jako hada tam, kde zakulacená hrana F150 ti ‚jenom‘ udělá ze slinivky prejt.

    Oboje je špatně, ale čím hůř, tím zlejš…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    NIGHTHUNTER: A co že přesně je na dovozu a přihlášení auta z ameriky taková raketová věda? Já se tím chvíli trochu živil, tak jen jestli jsem něco nepřehlíd.

    Naposledy když jsem řešil odhad ceny, což bylo letos v lednu, tak Ford Flex stálo převýzt $1920 plus €620 přístavní poplatky v Evropě. Přihlášení je trocha papírování a u normálního auta asi 30 tisíc na Dekře/TÜV, u Cybertrucku to bude levnější, protože odpadá řešení emisí.

    Není to operace Overlord, abys to musel složitě plánovat, je to věc, jakou nejrůznější dovozci jen v ČR udělají každej rok se STOVKAMA aut.

    A mimochodem to s tím přeprodejem Tesla stáhla.

    Bude prdel, až tady ti tajtrlíci vyberou skoro půl mega na první Cybertruck v Evropě a pak zjistí, že AutoOutlet nebo někdo takovejch jich už má deset skladem...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam