• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    Hele, dyť Mercedesy maj 48V od 2017. A posilovač řízení na tom maj nový taky.

    U čeho jinýho se na tom reálně ušetří něco, co by stálo za zmínku? Okna? Nic jinýho v autě moc šťávy nepotřebuje, ne?

    Jako jestli tim ušetří pár kilo, tak mi to moc zajímavý nepřijde.

    Kombinace sběrnice s napájenim je zajímavý výrazně víc, jestli to fakt nikdo jinej ještě nedělá.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A to ještě nikdo nedělá?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Berte v potaz, že 1) nemusí vedle sebe koexistovat 12V a 48V systém 2) na 48V stačí menší průřez při stejných W. O tohle se každý snaží, ale na 48V neseženete spoustu off the shelf komponent. Jak jsem psal, zajímalo by mě, kolik toho museli nechat udělat / předělat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Ani nahodou to drazsi nebude. Jednodussi servis, montaz, naklady na onlineupdate…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Je to brutální. Zajímalo by mě, kolik toho museli nechat předělat z 12V na 48V. A pak ještě pošlou best practices ostatním CEO 😊😊

    "Tesla is shipping a free guide on 48-volt architecture for EVs to all its competitors in a slam and challenge to the CEO of every other car company to hopefully get its competitors to step it up in their EV manufacturing."

    Tesla Slams Other Auto Companies For Slow Innovation: Sends Free Guide to 48-Volt Architecture To Its Competitors | Torque News
    https://www.torquenews.com/14335/tesla-slams-other-auto-companies-slow-innovation-sends-free-guide-48-volt-architecture-its
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Akorat komponenty budou ve vysledku drazsi a celkove to vyjde draz, nez kdyby tam dali vice kabelu. Hlavni vyhoda asi bude jednodussi assembly a servis.
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: Ten komentář je z intro samotného cybertruck crash test videa. Někdo jiný k tomu přidal další 3 videa z neporovnatelných crash testů, aby vytvořil dojem opaku toho, co říká.

    Je to tak zjevná manipulace, že se stydim, že jsem to tu sdílel. Buďme ve střehu!
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Neni ale v pozadi toho videa slyset Muskuv hlas? Takze to poustel a ‘manipuloval’ on sam?
    MINER
    MINER --- ---
    RSZ: až teď jsem si všiml, že u těch ostatních jde dokonce o partial overlap crash-test. Takže porovnání těch deformačních zón neříká vůbec nic a vysvětluje to i ten airbag.

    Autor videa to tedy zřejmě zkompiloval účelově a naschvál ustřih dřív, než je vidět, jak auto jde do strany.

    Sypu si popel na hlavu, že jsem tu sdílel takovou sračku, takže to mažu. Ještě jednou díky za upozornění.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    PEPAZZ: ona nebude ani ID.3 jako ID.3, aby se to dalo říct obecně - trochu to popisuje třeba článek o tepelném čerpadlu Enyaqu:
    Enyaq přišel o tepelné čerpadlo, koncernu došly čipy. Situace potrvá měsíce - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/enyaq-prisel-o-tepelne-cerpadlo-koncernu-dosly-cipy-situace/r~5fca94369bee11ed8d680cc47ab5f122/

    V případě Volkswagenu se ale situace v Česku liší. "Jsme jedna ze tří zemí v Evropě, která tepelné čerpadlo nastavila jako lokální standard, a ve výrobním procesu v továrně tak máme v jeho dodávce prioritu," říká k situaci David Valenta z tuzemského zastoupení Volkswagenu s tím, že všechny objednané vozy k zákazníkovi vždy dorazí s kompletní výbavou. Na rozdíl od německého trhu je podle Valenty tepelné čerpadlo u všech modelů a verzí ID v sériové výbavě.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nový ho maj všechny. Starý nevím...taky je možný, že ho jednu dobu nemontovali vůbec, ptže spousta výrobců neměla čipy, tak omezovali různý doplňky (třeba u I-pace je asi půlrok, až rok, kdy prodávali auta bez 360° i v té nejvyšší výbavě).
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    hele id3 ma tepelné čerpadlo jen za priplatek? nebo od nejakeho roku je to standard? díky
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    RSZ: presne tak. Narazem do pevny prekazky by se ten CT mel deformovat spis vic nez kdyby to bylo do deformacniho boxu.
    RSZ
    RSZ --- ---
    MINER: i tak mi přijde, že se CT deformuje málo a fakt to může být problém, jen asi není fér to srovnání bez explicitního upozornění na rozdíly v typu testu
    MINER
    MINER --- ---
    RSZ: Dobrej postřeh, to jsem si nevšim. Ten výběr tím pádem dost znevažuje i ten zbytek, pokud to autor videa vybral tendenčně. Dík za upozornění.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    RSZ: To jo, všichni bourají do deformačního boxu. Je tesla do pevné zdi s ocelovou deskou :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    MINER: a proč jediná tesla bourá do něčeho jiného než ostatní?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    BOBASH: to je pro me stejna sracka - ja o tom kdy, kde a co chci jit jist rad rozhoduju sam.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Ale to se týkalo auta který tě na to jídlo donutí jít po 300-400 km :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam