• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Psal jsem, že to chápu při velkym proudu.
    A 79/19A je velkej proud. To fakt neni ambient světýlko.

    Vystudoval jsem Elektro na ČVUT tvl, takže si troufám tvrdit, že elektriku chápu docela dobře.

    Neptám se na principy, ale na praktickou aplikaci, jestli se tim v autě reálně něco ušetří.

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.

    JYRKA: No ale k těm savings dojde spojením s tim CAN, v případě, kdy ty dráty stejně nemůžeš udělat menší.

    Neptám se na to, aby tu někdo opakoval Muskův marketing ani mi vysvětloval něco, co jsem vystudoval.

    Ptám se, který spotřebiče reálně můžou být připojeny tenčim drátem, páč mě něnapadá nic než posilovač řízení a okna. Co teda dalšího potřebuje víc proudu? Nebo z kolika nakolik jdou zmenšit běžný dráty?

    Projistotu: Wire by CAN taky chápu. Ptám se na 48V.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: To souvisi: mas jedine napeti v celem aute. Jedny draty, spolecny, ne samostatne kabely pro kazde hejble.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Spojení sběrnice a napájení chápu.

    Ptám se na 48V. Ten dává smysl jen, pokud tam teče nějakej proud. Ten kabel stejně nemůže být tenčí než nějaká mez, protože i drát potřebuje mít i nějakou pevnost.

    Proto se ptám, kolik na čem se skutečně ušetří, jestli to vůbec stojí za zmínku nebo je to jen další Muskuv marketing.

    Wire by CAN fajn, pokud to fakt nikdo jinej nedělá. Ptám se na reálný savings jen 48V.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Ne, Mercedesy nemaji vse ve 48V. Ne, Mercedesy nekomunikuji po gigabajtovem ethernetu, ale po pomalem CANu.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    MINER: Vis, kolik km kabelaze ma obycejny Golf?

    V současných autech jsou stovky kabelů, měří kilometry - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/auto-v-soucasnych-autech-jsou-stovky-kabelu-meri-kilometry-40042611
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nevíte někdo, jestli se podařilo ukecat Muska, aby pustil $ za licenci na 360 / birds eye? Točí mě to v Y.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: 🙈🙈🙈 vysvětlete mu to někdo, já to vzdávám
    MINER
    MINER --- ---
    Hele, dyť Mercedesy maj 48V od 2017. A posilovač řízení na tom maj nový taky.

    U čeho jinýho se na tom reálně ušetří něco, co by stálo za zmínku? Okna? Nic jinýho v autě moc šťávy nepotřebuje, ne?

    Jako jestli tim ušetří pár kilo, tak mi to moc zajímavý nepřijde.

    Kombinace sběrnice s napájenim je zajímavý výrazně víc, jestli to fakt nikdo jinej ještě nedělá.
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: A to ještě nikdo nedělá?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Berte v potaz, že 1) nemusí vedle sebe koexistovat 12V a 48V systém 2) na 48V stačí menší průřez při stejných W. O tohle se každý snaží, ale na 48V neseženete spoustu off the shelf komponent. Jak jsem psal, zajímalo by mě, kolik toho museli nechat udělat / předělat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    ELIJEN: Ani nahodou to drazsi nebude. Jednodussi servis, montaz, naklady na onlineupdate…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Je to brutální. Zajímalo by mě, kolik toho museli nechat předělat z 12V na 48V. A pak ještě pošlou best practices ostatním CEO 😊😊

    "Tesla is shipping a free guide on 48-volt architecture for EVs to all its competitors in a slam and challenge to the CEO of every other car company to hopefully get its competitors to step it up in their EV manufacturing."

    Tesla Slams Other Auto Companies For Slow Innovation: Sends Free Guide to 48-Volt Architecture To Its Competitors | Torque News
    https://www.torquenews.com/14335/tesla-slams-other-auto-companies-slow-innovation-sends-free-guide-48-volt-architecture-its
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    JYRKA: Akorat komponenty budou ve vysledku drazsi a celkove to vyjde draz, nez kdyby tam dali vice kabelu. Hlavni vyhoda asi bude jednodussi assembly a servis.
    MINER
    MINER --- ---
    DIM_: Ten komentář je z intro samotného cybertruck crash test videa. Někdo jiný k tomu přidal další 3 videa z neporovnatelných crash testů, aby vytvořil dojem opaku toho, co říká.

    Je to tak zjevná manipulace, že se stydim, že jsem to tu sdílel. Buďme ve střehu!
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MINER: Neni ale v pozadi toho videa slyset Muskuv hlas? Takze to poustel a ‘manipuloval’ on sam?
    MINER
    MINER --- ---
    RSZ: až teď jsem si všiml, že u těch ostatních jde dokonce o partial overlap crash-test. Takže porovnání těch deformačních zón neříká vůbec nic a vysvětluje to i ten airbag.

    Autor videa to tedy zřejmě zkompiloval účelově a naschvál ustřih dřív, než je vidět, jak auto jde do strany.

    Sypu si popel na hlavu, že jsem tu sdílel takovou sračku, takže to mažu. Ještě jednou díky za upozornění.
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    PEPAZZ: ona nebude ani ID.3 jako ID.3, aby se to dalo říct obecně - trochu to popisuje třeba článek o tepelném čerpadlu Enyaqu:
    Enyaq přišel o tepelné čerpadlo, koncernu došly čipy. Situace potrvá měsíce - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/enyaq-prisel-o-tepelne-cerpadlo-koncernu-dosly-cipy-situace/r~5fca94369bee11ed8d680cc47ab5f122/

    V případě Volkswagenu se ale situace v Česku liší. "Jsme jedna ze tří zemí v Evropě, která tepelné čerpadlo nastavila jako lokální standard, a ve výrobním procesu v továrně tak máme v jeho dodávce prioritu," říká k situaci David Valenta z tuzemského zastoupení Volkswagenu s tím, že všechny objednané vozy k zákazníkovi vždy dorazí s kompletní výbavou. Na rozdíl od německého trhu je podle Valenty tepelné čerpadlo u všech modelů a verzí ID v sériové výbavě.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    PEPAZZ: Nový ho maj všechny. Starý nevím...taky je možný, že ho jednu dobu nemontovali vůbec, ptže spousta výrobců neměla čipy, tak omezovali různý doplňky (třeba u I-pace je asi půlrok, až rok, kdy prodávali auta bez 360° i v té nejvyšší výbavě).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam