• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    ROBOTON: Tak jsem uplna lama.. myslel sem ze Renault patri pod Stellantis srry za mystifikaci
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    BOBASH: Jj ja cetl Renault, tak jsem mel za to, ze to budou mit vsici..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ROBOTON: Stellantis nevím, ale Volvo a Renault určitě infotainmenty na Androidu už mají. Vtipný je, že u Volva je naprosto příšernej a u Renaultu docela dobrej.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: MEB byl právě krok směrem k Tesle, má pokud vím těch řídících jednotek třeba pět (do tý doby bylo normální spíš tak třicet pět).

    A nový MIB by mělo už fungovat dobře. Poreferuju za tejden, to mám Enyaqa 85. Teď jezdím v ID.Buzzu a funguje to taky tak nějak normálně, neseká se to víc než třeba Ioniq 5 z minulýho týdne.

    Mimochodem, u VW třeba aspoň dokážou vymyslet, že když už mají vyhřívání sedaček na displeji, tak je tam ta ikonka furt. V Ioniqu když vlezeš do promrzlýho auta a vycouváváš z ulice, tak ti dál mrzne prdel, protože než začneš couvat, tak se ten krám neprobere a v průběhu couvání není možný přepnout z kamery na menu vyhřívaných sedaček, což je jediná cesta, jak je zapnout.

    Kreténi.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    DIM_: Pokud si dobře vzpomínám, tak zrovna VW najal za poslední roky snad tisíce programátorů a vývoj probíhá komplet interně.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    FEDAJKIN: Akorat Stellantis pry ma nejakou smlouvu s googlem a bude jim delat software do aut
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    BOBASH: Podle me posrali navrh HW platformy MEB, kdy ji udelali jako sit samostatnych jednotek namisto jedne centralni, jako to ma Tesla. A taky maji asi totalni mess v HW verzich tech aut, takze pro kazdou z nich musi sestavovat sw samostatne.

    Takze pres OTA dorucuji kraviny typu aktualizace pravnich informaci, ale cele nove verze jen pres dilnu. A i to nekdy, protoze delaji rozdily i mezi tim, zda ma auto napr. sw 3.0 z tovarny (= nedostava upgrade napr. na 3.2) anebo jako update z 2.x (= dostava upgrade na 3.2).

    A i tak jim nektera auta po aktualizacich delaji problemy. Takze se na to asi boji vubec sahat.

    Protoze jinak si nedovedu vysvetlit, proc firma se ziliony penez nedokaze vyrobit spolehlivy OTA distribucni system pro aktualizace anebo si ho proste od firem, ktere distribuuji obsah ve velkem koupit.

    A to se tyka i sw 4.0, ktery ted vypustili - pokud nezmenili celou architekturu platformy, tak je to taky dead end a za rok bude verze 5.0, ktera na stavajici facelift taky nepujde dat.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    FEDAJKIN: Oni taky MUSÍ mít jiný přemýšlení, protože vývojář software pro telefon nebo laptop může pracovat s tím, že to "kdyžtak spadne".

    Vývojář software pro auto může (i když by neměl) počítat s tím, že ti kdyžtak spadne navigace nebo přehrávání audia, ale pak jsou části téhož systému, který nesmí spadnout nikdy, protože by tě to mohlo zabít.

    MESTREY_: Já mám podezření, že VW u původního MIB3/4 něco posral v HW a prostě to změnou proveditelnou přes OTA nejde opravit.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    Problem je, kdyz sama automobilka nejdriv deklaruje, ze ten system bude rozvijet pres OTA, a pak se na to vysere.

    Odpustil bych jim (ne)pridavani novych funkci, protoze jsou “tradicni evropska automobilka”.

    Co jim vsak neodpustim je, ze neopravuji existujici chyby sw a online sluzeb. Ze se mi napr. auto pri plnem signalu odpojuje od site a vyhazuje chybu SOS + mi zacne blbe ukazovat GPS. Nebo ze ta jejich aplikace ukazuje bludy anebo vubec nereaguje.
    STETKINS
    STETKINS --- ---
    DOCKINEZ: jako taky toho po autě moc nechci - snad jen aby mi to přehrávalo podcasty z telefonu, ale baterii v klíčku jsem si teda vyměnil. Trvalo to asi zhruba stejně dlouho jako dvě ruční odemykání :-D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    DIM_: Guilty, přesně můj přístup.

    Má to blbou navigaci? Sere pes, stejně mám navigaci v mobilu. Vybila se mi baterka v klíčích? Sere pes, prostě odemykám ručně. Hlavně že to jezdí a nic to po mně nechce...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: no to je dalsi vec
    DIM_
    DIM_ --- ---
    FEDAJKIN: Ja to nemam tolik proslaply, ale ja verim, ze to vsechno/velkou vetsinu outsourcujou. A jak to chces udrzovat pak zejo...
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DIM_: Coz je jeden z velkych problemu legacy automobilek - tradicni automotive programatori jsou uplne jini lide s jinym premyslenim nez vyvojari z Googlu, Mety, Tesly,..
    DIM_
    DIM_ --- ---
    MESTREY_: 99% automobilistu chape auto jako vyrobek "as-is". Ma to blbou navigaci? No jo no. Za 5000 si muzes nechat v servisu updatnout mapu, ale jinak tak to proste je.

    Tak vsichni premyslej.
    MESTREY_
    MESTREY_ --- ---
    JYRKA: Bohuzel nepujde do aut se sw 3.x. Ty uz zda se VW/Skoda odepsali, pokud jde nejen o nejaka vylepseni ale treba i opravy chyb.

    Docela se divim, ze se toho nekdo neujal a po Dieselgate netlaci Softwaregate, ktera se tyka statisicu aut celeho Koncernu.
    TOFI
    TOFI --- ---
    Sony Honda Mobility x CES – Car Prototype Driven by PS5 Controller | World Premiere at CES 2024
    https://youtu.be/v6tJg9U5C8s?si=c2oezF0Dm-IWEsJD
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Tenhle článek jsem zkoušel číst a bylo to pro mě speciální utrpení kvůli tomu, že jsem strávil roky snahou vytvořit z Autíčkáře "magazín inteligentního motoristy", kde se nebudou objevovat snůšky blábolů a klišé, který někdo vymyslel prdelí.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DOCKINEZ: z autíčkáře (hlavně sekce komentáře) se stalo ve vztahu k BEV druhý Autofórum, fakt banda vymrdanců, že už tam radši nelezu

    Právě tyhle obskurní mrňavý mrdky byl jeden z důvodů, proč elektromobily do příchodu Tesly S byly zcela na okraju zájmu

    Naopak Tesla S přinesla uživatelskej komfort obdobý dané třídě, a btw. váhově je na stejné úrovni, nebo klidně pár metráků pod ICE aut stejný třídy (zdravím Phaeton W12)
    Tesla3 váží míň, jako trojkový ICE bávo, a zatáčky neřeže o nic hůř etc.

    Ad SUV, tam je právě úplně nejvíc jedno, jestli je to 2.5t hovado třeba s V10 TDI, nebo 2.3t hovado na baterie jako TeslaX

    Nejhorší vidláci a soccer mums si totiž (obvlášť v týhle východní prdeli) pořád budou kupovat Chelsea tractory, takže když už člověk v budoucnu uvidí takovou Radku Třeštíkovou vyšpulenou přes volant její (na město) nesmyslně obří Zhejiang-Geely XC90, jak veze haranty o dva bloky vedle do školy, tak pro město naopak bude jen profit, pokud tyhle stodoly budou na baterie místo sazometů

    Od slintu u TeslyX: "kDe je v Tom eKolOgie" sem to v rámci duševního zdraví radši přestal číst, to se fakt nedá
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Pro osvěžení.

    Malá elektrická vozítka do města: Když se to ještě s elektromobily myslelo správně | Historie
    https://www.autickar.cz/clanek/mala-elektricka-vozitka-do-mesta-kdyz-se-to-jeste-s-elektromobily-myslelo-spravne/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam