• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    DZODZO: myslím si, že pět, i za deset let se ojeté ICE ještě pořád bude dobře prodávat. Zejména u nás, lidi jsou hodně konzervativní a když to je ještě podpořené tou spoustou dezinfo informací, co kolují mezi lidmi...

    A žene to ceny ojetin nahoru už poslední rok, dva, a tohle moc rychle nepřejde. Současné ceny ojetých aut do pěti let jsou úplně nesmyslné a drží se hodně nahoře.



    Osobně za těch pět let zjistím, jak moc se mýlím. :) Sám jsem zrovna nové auto koupil, hodně jsem zvažoval BEV a vlastně bych ho i velmi uvítal, protože tam pro sebe shledávám spoustu výhod (jednou z největších je pohodlí toho, že bych si to nabil z vlastní zásuvky a pokaždé vyjel s plnou "nádrží"), ale reálně mi pro soukromé ježdění pořád ještě vychází ICE výrazně výhodněji. Nechci SUV, nemám rozpočet přes milion, a v tu chvíli tu není nic, co by bylo použitelné. I to "levné" MG5 je reálně tak drahé, že ani s aktuální dotací se mi to nevyplatí. Mám nájezd 15 až 20 tisíc ročně, úspora na palivu by byla zhruba 1,50 Kč na km, tj. 20 až 30 tis. ročně. Ten více než třísettisícový rozdíl v této třídě aut by se mi tedy vracel minimálně deset let, a ještě bych jezdil horším autem, než jsem si nakonec vybral. Takže sázím na to, že poté, co BEV už prakticky srovnaly ceny v segmentu vyšší třídy a SUV, tak teď je na řadě i střední a nižší střední třída, ale to bude trvat minimálně tři roky. Takže po čtyřech, pěti letech uvidím, jaká bude nabídka BEV a jaký bude zájem o moje ojeté ICE.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: Jakože pět let starý malý fosilní auta se prodávají blbě a mají vysokej pokles hodnoty? A to jsi slyšel prosímtě kde?

    Dacia Sandero kupříkladu pětiletá stojí cca 150 tisíc – a to je od tý doby nová generace a ta původní se prodávala za 200. Fabia Combi umí stát tříletá stejně jako stála nová.

    Naopak ten Spring už po třech letech klesá někam na půlku a nejspíš bude s příchodem lepších elektromobilů klesat stejně jako všechny ostatní špatný elektromobily. S ohledem na to, že ale snad žádnej jinej není tak moc špatnej, tak bude klesat hloubš.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: pocita sa v tej cene aj s nejakou resale value? lebo u fosilu si neviem moc dobre predstavit kto si ho povedzme za 5 rokov kupi za nejaku dobru cenu
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Za 330k už to začíná trochu dávat smysl, ale 330k u nás nestojí, u nás stojí 576k.

    A i za těch 330 to dává smysl jen proto, že další takhle levný elektrický auto neexistuje. Furt to ale jsou peníze, za který můžeš koupit spalovací auto úplně ve všem o několik tříd lepší.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: zase ber v potaz, že němci jsou věrni německým znáčkám... tvoje úvahy jsou velmi často krátkozraké. Že se mezi ně dostala amerika je úspěch. Neni tam ani jeden korejec, japonec etc.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: ja? To by me ani nenapadlo ;)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: často někam svým nenápadnými komentáři míříš nebo něco naznačuješ, tak se radši ptám :)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: tak Nemecko bude ekonomicky jinde nez CR nebo Bulharsko, proto mi to prislo zajimavy. Tobe ne, so what ;)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BLOWUP: děsně zajímavé!!!! A v ČR to taky nebude Tesla! Co z toho vyvozujes?
    HANZS
    HANZS --- ---
    BOBASH: Jako zřejmě mají ve Francii zen budhistů dost, když je to tam druhý nejprodávanější EV, přes 27 tis. za rok. Ale jo, je to levný v číně vyrobený auto, který jak píšeš je i za 330 tis. vlastně moc drahý - ale zase ve své třídě nemá konkurenci. Ono znám lidi co mají Leaf 1. gen a přijde jim super.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ANAXYM: Kdyby sis dal praci podivat se na co reaguju, tak bys videl ze jde o prispevek kterej postuluje, ze Tesla Y je nejprodavanejsi model v Evrope. Muj prispevek tvrdi, ze kupodivu v Nemecku nejprodavanejsi model neni. Smaz se sam, az ti to dojde.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Za 330k je to na srovnatelné cenové úrovni jako nejlevnější nový ICEV…
    (a milion na Teslu nemám)

    Velikostně je to cca stejné, jako moje současné auto.
    Výbavu gimmicků to má výrazně větší, než moje současné auto.

    I na té dálnici to ujede 100+ km, což mi reálně stačí na 99% jízd - akorát na do Brna, kam jedu tak 2x ročně, bych musel někde u nabíječky zastavit na kafe…
    ANAXYM
    ANAXYM --- ---
    BLOWUP: přečti si to ještě jednou a pak se smaž, jo? ;-)
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOFI: "neni az tak popularni jako v Evrope, kde je na prvnim miste"

    Really?
    TOFI
    TOFI --- ---
    BLOWUP: jak neni popularni, kdyz je tam prvni mezi eauty
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    CRAZY_IVAN: zajimavy, v nemecku az tak popularni uz neni.

    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    prej BYD vyrabi vic aut nez Tesla

    Chinesischer Autohersteller BYE stösst Tesla vom E-Auto-Thron - 20 Minuten
    https://www.20min.ch/story/byd-chinesischer-autoherstelelr-stoesst-tesla-vom-e-auto-thron-685536425901
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: imho mylně předpokládáš, že to auto máš v rodině jen jedno. A180 nebo Colt by sis jako jediný auto do rodiny taky nekoupil. Jako druhou jebku pro ježdění po nákupech proč ne?

    To neber, že Spring kdovíjak obhajuju (nejsem cílovka, tím méně fanboy). Jen si zkouším představit, proč si někdo koupí tohle.

    BOBASH: Jo, za 150 by se o tom dalo uvažovat. Za „akční cenu“ půl mega (koukám na skladový vozy online) si to můžou strčit někam.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MESTREY_: Má, tím pádem i větší výkon, já mám zadokolku, která má ale stejnejch 210 kW jako čtyřkolka. Že by to nějak oslnivě jelo, to jako nejede, ale lemra už to taky není. Označil bych to za "dostatečný".

    W_NOICE78: Omezovač je posunutej na 180 km/h.

    Dneska jsem jezdil v průměru za 27 kWh/100 km – ježdění po Praze, cesta do Boleslavi a zpátky (tam jsem spěchal, takže jsem kus jel 170+) topení, vyhřívání třech sedaček, mrcasení se po městě kdy auto žere málo ale topení hodně. Ioniq 5 mi v podobným režimu žral tak nějak podobně.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Pro tu cílovku je to furt nesmyslně předraženej děsivě špatnej krám. To auto na našem trhu ani nemá benzínovej ekvivalent, nejlevnější benzínový auto, co u nás jde koupit (Dacia Sandero od 296 400 Kč, takže za půlku co tahle hrůza) není ani vzdáleně podobná kategorie auta. Jednak je o třídu nebo dvě větší (ano, Spring je takhle mrňavej, Fabia je proti němu gigant) a druhak je to proti Springu prémiovej produkt.

    Na tom autě je strašlivě vidět, že je to původem Renault Kwid, což je speciální model pro Indii, kde v patřičně "vybavený" verzi stojí hádám tak 150 tisíc – což je taky přibližně cena, kterou tady ta jebka reálně má.

    Jinak je to absolutně nevybavený (teda má to navigaci koupenou nejspíš na Aliexpressu, ale tím to končí), neuvěřitelně blbě udělaný ve všech směrech (blbě to jezdí, má to tragickej podvozek, když tomu zvýšili výkon na 65 koní, tak to gumy nezvládaj přenýst), naprosto galakticky stupidně vymyšlený a zastydlý (mimo tý navigace) někde tak v roce 1995.

    Kdyby se to vyrábělo jako levnější konkurence pro Felicii, tak by to byla solidní alternativa. Jedničková Fabia už je proti tomu nesrovnatelně lepší, to, že to stojí skoro dvakrát tolik co čtyřková Fabia je blbej vtip.

    Highlighty tý sračky jsou:
    - palubní počítač, kterej se nezobrazuje na displeji navigace, ale jen v palubce a taky se tam ovládá. Když chceš přepnout z průměrný spotřeby na dojezd, tak musíš skrz volant zmáčknout takovej ten čudlík kterým se dřív nulovaly počítadla.
    - v základu to neumí DC nabíjení.
    - má to tak kreténskou geometrii, že se tomu ani pořádně nevrací volant, když ho necháš natočenej, tak to jede doleva nebo doprava
    - má to tak kreténskej podvozek, že to s 65 koněma furt hrabe
    - na dálnici to stejně žere 20 kWh
    - mimo dálnici to žere 14 kWh, ale v tempu, ve kterým to Model 3 žere taky a o asi pět tříd větší Enyaq žere tak o 20 procent víc
    - nemá to ani pořádně nastavitelnej volant
    - nevejdou se do toho lidi
    - nevejdou se do toho věci
    - je to neuvěřitelně odporně vyrobený
    - v zimě to reálně na dálku ujede tak 130 km, pokud nechceš zmrznout. Cestu Praha - Pardubice už je lepší plánovat s nabíječkama, vrátit se z Pardubic do Prahy bez nabíjení nejde. Cesta do Brna bude vzhledem k nabíjení asi tak dvakrát delší než vlakem a vzhledem ke kvalitám toho auta asi třikrát míň pohodlná.

    Jak říkám, za 150-200 tisíc by to byla zajímavá alternativa k ježdění autobusem. Jako konkurence pro auto (naprosto jakýkoliv, třeba pro Trabanta) je to špatnej vtip.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam