DZODZO: myslím si, že pět, i za deset let se ojeté ICE ještě pořád bude dobře prodávat. Zejména u nás, lidi jsou hodně konzervativní a když to je ještě podpořené tou spoustou dezinfo informací, co kolují mezi lidmi...
A žene to ceny ojetin nahoru už poslední rok, dva, a tohle moc rychle nepřejde. Současné ceny ojetých aut do pěti let jsou úplně nesmyslné a drží se hodně nahoře.
Osobně za těch pět let zjistím, jak moc se mýlím. :) Sám jsem zrovna nové auto koupil, hodně jsem zvažoval BEV a vlastně bych ho i velmi uvítal, protože tam pro sebe shledávám spoustu výhod (jednou z největších je pohodlí toho, že bych si to nabil z vlastní zásuvky a pokaždé vyjel s plnou "nádrží"), ale reálně mi pro soukromé ježdění pořád ještě vychází ICE výrazně výhodněji. Nechci SUV, nemám rozpočet přes milion, a v tu chvíli tu není nic, co by bylo použitelné. I to "levné" MG5 je reálně tak drahé, že ani s aktuální dotací se mi to nevyplatí. Mám nájezd 15 až 20 tisíc ročně, úspora na palivu by byla zhruba 1,50 Kč na km, tj. 20 až 30 tis. ročně. Ten více než třísettisícový rozdíl v této třídě aut by se mi tedy vracel minimálně deset let, a ještě bych jezdil horším autem, než jsem si nakonec vybral. Takže sázím na to, že poté, co BEV už prakticky srovnaly ceny v segmentu vyšší třídy a SUV, tak teď je na řadě i střední a nižší střední třída, ale to bude trvat minimálně tři roky. Takže po čtyřech, pěti letech uvidím, jaká bude nabídka BEV a jaký bude zájem o moje ojeté ICE.