• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Základ Enyaqu za cca milion pořád je, jen se nedá koupit u nás – základ je Enyaq 50, ne 60 která se jako základ prodává u nás. Škodovka na českým trhu poměrně často neprodává základní modely.

    Ten malej ksindl bude mít baterky jen dvě a příplatek za tu větší nebude takovej jako u Enyaqu (38 vs. 57 kwh). S tou cenou do 25k eur přitom pořád operujou jako hlavním tahákem toho auta, takže podle mě budou dělat všechno aby se tam vešli. Tipoval byl holotu s třeba 120k motorem a 38 kWh baterkou za 599, příplatek za větší baterku necelý kilo, plus nějaká výbava... když nebudeš připlácet za zbytečnosti, tak tipuju, že za 700-750 bude naprosto použitelný auto. Pro někoho kdo jezdí jen po městě a stačí mu ta menší baterka si myslím že klidně může bejt ten základ použitelnej.

    Akorát bude odpornej v hrncový modrý a na 15" kolech a nebude mít tepelný čerpadlo.
    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: Doporučuji sledovat YT Ondreje Baciny, tam je hodne detailnich informaci o EV svete. Myslim, ze tam i bylo srovnani cen baterii a mam tuseni, ze u BYD stoji LFP pack nejakych 3300 dolaru v cine. Na tyhle ceny se v Evrope nedostaneme i proto, ze LFP umi hlavne cinani.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: U Enyaqu slibovali start na 1M. Dneska (ja vim, ze se v case zdrazovalo) je to 1.240.000.

    Takze ted rikaj 600k, ja slysim "zaklad za 800, jezditelny za 1M"..
    Ale na auto jako takovy jsem zvedavej moc. Mne se Enyaq uvnitr moc libi. O parnik pred Kia, Mustangama atd.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    KUTAS: Letos se má představit Elroq (o třídu menší než Enyaq, řekněme "elektrický Karoq" se základem pod milion. 2026 (původně to mělo být 2025) ta malá mrcha postavená na technice VW ID.2 s cenou pod 25k eur (600k) za základ s menší baterkou, čekal bych 700k s tou větší.

    2026 přijde ještě sériová podoba Vision 7S, tedy 4,9 metru dlouhý SUV, o třídu větší než Enyaq a sedmimístný. Tam se dá čekat cena o třídu vyšší než Enyaq, takže start tak od mega a půl.

    A ve stejným roce má přijít i elektrickej kombík cca velikosti Octavie (takže uvnitř spíš Superbu). Tam těžko hádat cenu, tipoval bych někde od mega.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Toto bude casom asi aj u nas zvlast v lokalitach kde zije viac takych zberacov vzacnych kovov... https://9gag.com/gag/agoPQww
    MINER
    MINER --- ---
    KUTAS: Tak baterka je pořád drahá. I když zlevňují, furt je to asi dvojnásobek ceny fosilního motoru, ne?

    Ví někdo výrobní ceny celýho battery packu? Našel jsem jen ceny výměny, které jsou půlmíčové bez práce. Výroba bude předpokládám míň, ale tam jsem našel jen cenu za kWh, ne celý battery pack.

    Jestli někdo ví, doplňte plz.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Ja verim, ze ty ceny musi jit dolu… ty auta jsou vyrazne jednodussi nez spalovaky, uz ted tam musi byt vyrazne vyssi marze pro automobilky.

    Jsem zvedavej na 2026, kdy Skodovka prohlasuje, ze bude mit cele portfolio aut jako EV. Jake ceny budou u tech nizsich segmentu a cekam, ze ty premiovky ala Enyaq pujdou k 1mega. Pak uz jen pockat a koupit to ojety :)
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    KUTAS: Ta cena ve vzhledem ke konkurenci uplne mimo. Tesla Y, Audi Q4 etron, NIO 6, ...
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TM3 HL pry už dostala sw update na adaptivni světlomety, tak snad to brzo přijde i do zbytku.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak uz jen ta cena, i kdyz ta dolu asi jen tak nepujde… mno stejne chci nejdriv tu FVE.

    Dojede dál a lépe nabíjí. Omlazený Enyaq udělal krok správným směrem - Aktuálně.cz
    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektromobilita/dojede-dal-a-lepe-nabiji-omlazeny-enyaq-udelal-krok-spravnym/r~e1931304c22011ee91e00cc47ab5f122/
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Omlouvám se, špatně jsem to pochopil.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: Vždyť přesně to jsem udělal, včetně uvedení minutáže. Od tebe jsem se následně dozvěděl, jak dotyčný danou věc mohl řešit, za mě paráda, tím to skončilo. V čem je problém?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: DOCKINEZ: DIM_: Aha, navíc produkuje primárně hejt content, jedno jaka značka. Dík za tip na block na YT.

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DOCKINEZ: Souhlas s DIM_. Neni moji povinnosti koukat na kazde video, ktere se tu objevi. Zejmena pokud ma 46min. Jestli te neco konkretniho zajima, poloz konkretni otazku.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    NIKDAS: Jo, byla to trojka z roku 2021
    This design flaw makes Tesla’s Model 3 smell bad! (with fixes!)
    https://youtu.be/vQxP6PaSmLc?t=316


    Měli tam nějak špatně vyřešenej odtok z čelního skla. U těch tesel, co mají biohazard fci se to neprojevuje.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Jen mě tak napadlo, nemůže to být zrovna ta tesla, jak jim z kapoty zatékalo do palubního filtru, když byla naplno zapnutá klima, takže ten pak zvlhl, a smrděl, a nebo v tomto případě, pouštěl do kabiny přebytečnou vlhkost?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    DOCKINEZ: Ne :D Nazor typka, co si neumi odmlzit okna me nezajima :D
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    "narativ haterů"? Co se třeba nejdřív podívat na to video a pak až soudit?
    DIM_
    DIM_ --- ---
    LAUNCHER: Presne. Nikdy jsem s tim nemel problem. Dokonce jsem nedavno, jak napadl snih, musel vzit souseda s detma do skolky. Jeho auto se zimou prohravalo. Mel namrazu i zevnitr a vubec to nevypadalo, ze to kdy odmrazi.
    Ja sel nahodou kolem a i kdyz jsem mel auto venku, za chvilku jsem to mel cisty a jelo se.

    Asi je to nejakej novej naraziv hateru. Psal mi kamarad asi 14 dni zpet uplne podivnou zpravu a ptal se me, jak zvladame zamlzovani oken. Jsem mu uprimne odepsal, ze vubec nechapu na co se pta.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam