• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: mezi „ne vsichni si muzou dovolit“ a „status symbol“ teda aspon ja vidim velikej rozdil.
    Ale hlavne predstava ze za nej nekdo muze povazovat neco tak hnusnyho jako je cokoli od tesly, to je docela velky aha.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    BLOWUP: Tesla, i Model 3, byla ještě nedávno prémiovka cenově srovnatelná s trojkovým BMW. A jakýkoliv auto prémiový značky je v drtivý většině světa pořád status symbol.

    Je mi samozřejmě jasný, že ve Švýcarsku to kupujete uklízečkám, ale kdekoliv jinde to tak funguje.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JIMIQ: Dík! Řeknu klukům ať to opraví.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    statusovy symbol je v CR este stale auto vseobecne, aj ked u mladsej generacie nie tak velmi, ale ako bolo napisane 100 ludi - 100 chuti, mne tiez nejde do hlavy ako si niekto moze kupit tak osklive auto ako napr. hyundai tucson a este s tym jazdit na verejnosti, ale kazde zbozi ma sveho kupce :)
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Nevim, co ti na tom prijde zvlastniho. Ne vsichni si muzou dovolit auto za 1,5 - 3 mega.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    ELIJEN: wow :)

    To nejak postavilo na hlavu vsechny definice statusovyho symbolu kteryma oplyvam. I kdyz, za sociku bylo statusovej symbol i embecko, zejo. Wow.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BLOWUP: To by ses divil, co Tesla dela s lidma. A muze to byt ojeta zakladni 3, co mam ja.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    BLOWUP: Pro normalni stredni tridu v CR treba?
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    DIM_: tesla je statusovej symbol??? Kde proboha?
    MINER
    MINER --- ---
    Nabitej rozhovor o vývoji a současnosti EV v Číně, s týpkem, co tam žil.

    Zaujalo mě:
    – do loňska Čína dotovala výrobu EV 100 kKč, předtím 300 kKč. Ruší se to až teď. (Krom ještě brutálnějších dotací před tím)
    – EV tam jsou stejně drahý jako fosily, díky další brutální podpoře osvobození od daní a faktu, že na RZ fosilu se čeká roky, a bazarový auto s RZ je tam tudíž dražší než nový
    – dotace technologií EV tam začaly před dekádama
    – Kamiqoidní EV tam stojí ± 450 kKč, levný tam maj od 150 kKč nebo nákupní tašky skoro za půl
    – EV tam na rozdíl od nás začali od nejlevnějších aut, páč lidi na EV přechází z kola, takže nemaj srovnání spalováku a stačí jim málo
    – Čínskej infotainment je dobrej, neb ho vyvíjí jejich „Googlové“ (nevim, jestli přímo Baidu) (stejně jako Android Auto atd.). Infotainment pro Evropu vyvíjí sami.
    – Teď tam frčí velký baterky 100-150 kWh a fosilní range extendery, i když autem jezdí blíž než my a převážně po městech
    – Tesla byla první, která nemusela zahrnout lokální firmy do výroby, takže reálně odevzdat většinu know-how

    Perličky:
    – Čína má možná o 100 mega míň lidí, páč provincie nadreportovávaly porodnost kvůli vyššímu rozpočtu města
    – Poprvé za dekády se lidi bouřili kvůli brutálním restrikcím na konci covidu (řádově horší než kdekoliv v EU, v podstatě izolace)
    – To je spolu s demografií a jejími dopady na ekonomiku, hroutícím se realitním trhem atd. dělá velmi náchylné na dopady případných sankcí.
    – Všichni jejich sousední státy je nesnáší…

    Celý je to nabitý informacema od člověka, co tam žil a zajímá se o auta.

    Podcast Za volantem: Vaculík a Dokoupil o autech v Číně
    https://www.youtube.com/watch?v=Gc-ZjJ0BPQ4
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Úplně si představuju, jak si nakonfiguruješ auto a hned je vidět, jestli tam máš výhřev sedaček, tepelné čerpadlo nebo například síťku v kufru.
    Většina z těch příplatků se týká věcí, které Tesla má v základu. Jenom u ostatních aut zaškrtáváš balíčky, kdy ti konfigurátor řekne, že nejsou kompatibilní s jinými balíčky a skončíš u toho, že si koupíš skladovku, protože nechceš čekat rok.
    Mimochodem, 80 % nových prodaných aut jsou skladovky. Takže celá onanie s konfigurátorem je jen pro pár procent lidí - a fakticky nechápu proč si automobilky tak komplikují život a zvyšují náklady.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    BOBASH: mas tam vyuzitelnou kapacitu 77kW misto kWh :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Jinak tady zase něco z vlastní zahrádky...

    Škoda Enyaq: Přišel už čas normálních elektromobilů? | WIRED
    https://www.wired.cz/clanky/skoda-enyaq-prisel-uz-cas-normalnich-elektromobilu
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: však to je taky jejich cíl
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Na tý 911, která stála osmičku, to bejvá napsaný (obvykle slovem "Turbo" nebo "GT3" :)).

    A mimochodem, drahou od levný Tesly taky moc nepoznáš, i když tam už teda není rozdíl x2 no (mě překvapilo, že už Plaid stojí jen 2,7).

    Ale Tesla očividně opustila pozice "prémiový značky" a míří směrem k něčemu, co bych nazval "komoditním autem". Prostě spotřebič co dělá věci, nabízí nejlepší poměr cena/výkon, ale kupuješ si to jako ledničku.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Ja jsem treba ta cilovka, ktery prijde konfigurator Porsche komickej a Tesla vylozene okouzlujici.
    Kdyz vidim 911, tak vubec netusim, jestli stala 4M nebo 8M. A rikam si, ze to funguje min jako statusovej symbol nez Tesla, ktera je ... kazda stejna <3
    A tak to je, sto lidi, sto chuti.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: Jako já i chápu, že konfigurátor třeba BMW nebo Porsche dokáže bejt až moc (a navíc způsobí, že skončíš s příplatkama za milion), ale jedna z věcí, proč bych si Teslu nikdy nekoupil, je právě to, že vypadá jako NPC autíčko z nějaký hry, k čemuž přispívá i to, že jsou všechny stejný.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    BOBASH: Nemuset to řešit = velký plus. Ale já jsem typ, kterýmu by stačila nejspíš 1 barva*, 1 interiér a 1 kola.

    A ano, určitě jsou uživatelé, kteří milují trávit mládí v konfigurátorech. Já mezi ně rozhodně nepatřím, tak to ber tak, že v nemožnosti/omezenosti konfigurace jsem Muskova cílovka. Krása, ne?

    *pokud by byla červená
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DOCKINEZ: V jakým směru může být nemožnost konfigurace plus? Pro mě je to teda taky dost zásadní mínus, protože moct si vybrat z pěti barev kastle, dvou interiérů a dvou verzí kol je dost otravná.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam