MINER: píšu, MX-30 R-EV
Ta se v Japonsku ani prodávát nebude, takže úvahy, že mazda vyvíjela tenhle bazmek s doritem s ohledem na specifika tamního trhu, je asi trochu lichá
Prodávat to budou jen v Evropě
Jinak proč tuhle blbost vůbec vyflusli
Mazda držela poslední dekádu aspoň pár schopnejch motorářů, co přes den vyvíjeli i nějakej ten použitelnej motor (inline6 3.0, co se ovšem EU ani netýká) aby si mohli po-o hrát a matlat se s obskurním dead end Wankelem
Ostatní automobilky už zkraje 70.let pochopily, že je Wankel naprosto k hovnu
Držela se toho jen Mazda, která má ve zcela netradičních nefuknčních řešeních nějakej zvrhlej fetiš
Nakonec, protože ta užraná věc s mizernou životností fakt už nedává smysl ani pro mazdu (je to ještě větší chujovina, než kdyby ses dnes pořád snažil za každou cenu do auta vyvíjet dvoutaktní motor)
Tak vymysleli, kde by ten šmejd mohli ještě použít
No a jediný, kde to ještě nějak obhájí, je jako relativně malej (o moc lehčí jak 3válec to bohužel není) range extender genec, co funguje alespoň trochu víc při konstantních otáčkách, než motor u běžnýho ICE vozidla
To je celý
Jinak lidi si úplně právě pro tyhle debilní výmysly mazdu nekupujou tolik, jak by mohli, kdyby přišla s trochu pragmatičtějším a použitelnějším pohonem