• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: According to Toyota, the meaning of the "bZ4X" nameplate breaks down into:

    "bZ": for "beyond Zero" emissions, representing the nature of a battery-electric vehicle by going "beyond Zero" emissions,
    "4": from the equivalent-sized Toyota RAV4 and the
    "X": describing it as a compact crossover ('X') SUV.

    A čte se to fakt "bí zí fór ex"

    Presentation SGM Simon Humphries
    https://www.youtube.com/watch?v=nxV2CbN1Cxo
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    TOMBRIDER: Nemám nejmenší tušení.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    BOBASH: Jak se to čte? Tak jak se to píše, nebo nějak jako bzax?
    Proč to tak někdo pojmenoval a ne lépe jako treba IDDQD??
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Tenhle tejden mám bZ4X.

    To auto je asi tak dobrý jako jeho jméno.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    NIKDAS: 🤷‍♂️
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Brzdovou kapalinu jsi neměnil?
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Toto jsou jediné náklady, které bylo třeba zaplatit servisu za 4 roky používání Tesly model 3.
    Žádná výměna oleje, brzdových destiček, nic. I ty filtry bych si mohl vyměnit sám, ale byl jsem líný.
    Benzíny a diesely nejsou pro chudý lidi :)

    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HERR_FLICK: Ta úchylnost Mazdy je často skvělá. Třeba původní benzínový motory Skyactiv, který nežerou a jsou skvěle točivý.

    Blbý je, že normální řidič si všimne spíš toho, že kvůli tomu, jak jsou točivý, v nízkejch otáčkách nejedou. A koupí si místo atmo dvoulitru 1.5 turbo který vyráběj všichni ostatní.

    Pak přišel Skactiv X, legendární "benzínovej diesel", kterej... nijak zvlášť nejede ani nežere, ale je jinej.

    A pak vymysleli elektromobil, co nikam nedojede, a dali do něj užranej Wankel. Tímhle tempem uděláme Mazdě brzo pápá.
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: "In November 2023, the MX-30 with the e-Skyactiv R-EV powertrain was introduced in Japan".

    Zdá se, že ses na tu Wiki ani nekouk...
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: píšu, MX-30 R-EV
    Ta se v Japonsku ani prodávát nebude, takže úvahy, že mazda vyvíjela tenhle bazmek s doritem s ohledem na specifika tamního trhu, je asi trochu lichá
    Prodávat to budou jen v Evropě

    Jinak proč tuhle blbost vůbec vyflusli
    Mazda držela poslední dekádu aspoň pár schopnejch motorářů, co přes den vyvíjeli i nějakej ten použitelnej motor (inline6 3.0, co se ovšem EU ani netýká) aby si mohli po-o hrát a matlat se s obskurním dead end Wankelem

    Ostatní automobilky už zkraje 70.let pochopily, že je Wankel naprosto k hovnu
    Držela se toho jen Mazda, která má ve zcela netradičních nefuknčních řešeních nějakej zvrhlej fetiš

    Nakonec, protože ta užraná věc s mizernou životností fakt už nedává smysl ani pro mazdu (je to ještě větší chujovina, než kdyby ses dnes pořád snažil za každou cenu do auta vyvíjet dvoutaktní motor)
    Tak vymysleli, kde by ten šmejd mohli ještě použít
    No a jediný, kde to ještě nějak obhájí, je jako relativně malej (o moc lehčí jak 3válec to bohužel není) range extender genec, co funguje alespoň trochu víc při konstantních otáčkách, než motor u běžnýho ICE vozidla

    To je celý

    Jinak lidi si úplně právě pro tyhle debilní výmysly mazdu nekupujou tolik, jak by mohli, kdyby přišla s trochu pragmatičtějším a použitelnějším pohonem
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Ne. Hledáš e-Skyactiv R-EV: https://en.wikipedia.org/wiki/Mazda_MX-30

    Jo, Mazda je malá automobilka, což souvisí i s její strategií hledat si niche, kam jiní nejdou.

    Já bych si to taky nekoupil, ale nemyslim si, že tomu rozumim víc než jejich marketing a design department.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: mj. maj ve zvyku si moc nekupovat podřadný mrdky v segmentu běžnejch aut, od toho maj kei-cars

    Mazda tam má tudíž dost minoritní prodeje (v obou kategoriích okolo 3%) a pokud to dobře chápu, tak mx30 r-ev se tam ani nebude nabízet
    MINER
    MINER --- ---
    MMORT7: Point je, že tam jezdí spousta (zejména městských) aut, který do Evropy ani nevozí. Ta MX30 může být prostě cílená na japonský trh. Samozřejmě maj globální modely, a samozřejmě tam jezdí i jima, ale jezdí tam i věcma, kterým bychom se tu my jen smáli:)
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MINER: Měl jsem Subaru, Toyotu, Mazdu a Mitsubishi a nějaké extra odlišnosti od Skodovky, VW, Renaulta, Mercedesu... jsem tedy nezaznamenal.
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Že je to jiná kultura, maj tam jiný zvyky, a kupujou si jiný auta.
    Kdo tam byl, tak ví.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: co s tím má společného japonsko?
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Nezapomeň, že Japonsko je dost jiný. Pokud někdo jezdí většinou po městech, ale potřebuje občas vypadnout, tak mu to může přijít OK.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: v Mazdě klasicky nezvládli udělat použitelný pohonný ústrojí (35kWh mx30 BEV je k smíchu) a obhajujou to nesmyslama
    Bohužel, protože zbytek auta úplně blbej není


    Jinak MX30 R-EV je MX30 s range extenderem, jako třeba BMW i3 REX
    Takže spadá do kategorie EV
    Ale to je nepodstatný, protože jako celek to stejně nefunguje

    Dobrá recenze
    Is the Mazda MX-30 R-EV with rotary engine the better EV?
    https://youtu.be/MlW2g2oFnNc?si=qDEkLzOcAn29dfZZ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MMORT7: ale ta bateria je tak mala kvoli nizsim emisiam pri produkcii baterie!!! (aspon takto ten nezmysel obhajuje mazda)
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MINER: Tak v Outlandet PHEV slouží motor jako výrobník elektřiny a každá náprava má vlastní elektromotor připojený přímo k ní.
    A je to PHEV.
    Baterií má tedy téměř třetinovou, to zase jo.
    MINER
    MINER --- ---
    MMORT7: motor neni spojenej s koly a baterka dvojnásobek Priusu. (Nebo Priu? I ty, Prie? :)

    A podle zákona je to v kategorii EV.

    Ale každej si to dejte do jaký kategorie chcete, včetně píčovin jako
    HERR_FLICK: :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: toyota a mazda má téměř opačnou filozofii

    Zatímco Toyota dělá primárně konzervativní funkční osvědčená primitivní řešení, které max jen decentně vylepší - protože dodnes ještě nemaj použitelný BEV, tak dokonce i pro modelový rok 2025 ve svém vlajkovém "luxusním" hybridním SUV RX500h (čti - nafouklá Camry) nadále používají prehistorické NiMH baterie, jako v prvním Priusu, takže zde návaznost na první Prius rozhodně ještě po zbytek dekády bude
    Věci, jako stavbu naprůměrného motoru velmi chytře v Toyotě často svěřují specialistům

    Tragédi v Mazdě dělaj všechno ostatní, než aby postavili jedinej naprůměrnej běžně použitelnej motor ve svý historii
    A v době, kdy i nejhorší zaostalci v Toyotě sypou řádově biliony do vývoje BEV, protože už jim docvaklo, že to jinak nepůjde (i když okolo sebe hodně kopou)
    Mazda pořád vymejšlí nefunkční píčoviny, jak otázku pohonu vobechcat, místo aby v daný kategorii postavili nějakej trochu naprůměrnej osvědčenej systém
    Se divim, že v Mazdě vůbec používaj kulatá kola, protože v otázce pohonu se neustále doslova snaží znovu vynalézt kolo
    Ta kombinace s Doritem nefunguje, je to uřvaný, spotřeba eletriky i benálu stojí zahovno, a do budoucna je výhled na vyšší servisní náročnost
    Je to klasická vobechcávka a zkratka - sice mnohem delší, ale zato horší cestou
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam