• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod 6, nebo dokonce bod 1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: co s tím má společného japonsko?
    MINER
    MINER --- ---
    HERR_FLICK: Nezapomeň, že Japonsko je dost jiný. Pokud někdo jezdí většinou po městech, ale potřebuje občas vypadnout, tak mu to může přijít OK.
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    DZODZO: v Mazdě klasicky nezvládli udělat použitelný pohonný ústrojí (35kWh mx30 BEV je k smíchu) a obhajujou to nesmyslama
    Bohužel, protože zbytek auta úplně blbej není


    Jinak MX30 R-EV je MX30 s range extenderem, jako třeba BMW i3 REX
    Takže spadá do kategorie EV
    Ale to je nepodstatný, protože jako celek to stejně nefunguje

    Dobrá recenze
    Is the Mazda MX-30 R-EV with rotary engine the better EV?
    https://youtu.be/MlW2g2oFnNc?si=qDEkLzOcAn29dfZZ
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    MMORT7: ale ta bateria je tak mala kvoli nizsim emisiam pri produkcii baterie!!! (aspon takto ten nezmysel obhajuje mazda)
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MINER: Tak v Outlandet PHEV slouží motor jako výrobník elektřiny a každá náprava má vlastní elektromotor připojený přímo k ní.
    A je to PHEV.
    Baterií má tedy téměř třetinovou, to zase jo.
    MINER
    MINER --- ---
    MMORT7: motor neni spojenej s koly a baterka dvojnásobek Priusu. (Nebo Priu? I ty, Prie? :)

    A podle zákona je to v kategorii EV.

    Ale každej si to dejte do jaký kategorie chcete, včetně píčovin jako
    HERR_FLICK: :)
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    MINER: toyota a mazda má téměř opačnou filozofii

    Zatímco Toyota dělá primárně konzervativní funkční osvědčená primitivní řešení, které max jen decentně vylepší - protože dodnes ještě nemaj použitelný BEV, tak dokonce i pro modelový rok 2025 ve svém vlajkovém "luxusním" hybridním SUV RX500h (čti - nafouklá Camry) nadále používají prehistorické NiMH baterie, jako v prvním Priusu, takže zde návaznost na první Prius rozhodně ještě po zbytek dekády bude
    Věci, jako stavbu naprůměrného motoru velmi chytře v Toyotě často svěřují specialistům

    Tragédi v Mazdě dělaj všechno ostatní, než aby postavili jedinej naprůměrnej běžně použitelnej motor ve svý historii
    A v době, kdy i nejhorší zaostalci v Toyotě sypou řádově biliony do vývoje BEV, protože už jim docvaklo, že to jinak nepůjde (i když okolo sebe hodně kopou)
    Mazda pořád vymejšlí nefunkční píčoviny, jak otázku pohonu vobechcat, místo aby v daný kategorii postavili nějakej trochu naprůměrnej osvědčenej systém
    Se divim, že v Mazdě vůbec používaj kulatá kola, protože v otázce pohonu se neustále doslova snaží znovu vynalézt kolo
    Ta kombinace s Doritem nefunguje, je to uřvaný, spotřeba eletriky i benálu stojí zahovno, a do budoucna je výhled na vyšší servisní náročnost
    Je to klasická vobechcávka a zkratka - sice mnohem delší, ale zato horší cestou
    MMORT7
    MMORT7 --- ---
    MINER: Takže PHEV.
    MINER
    MINER --- ---
    NIKDAS: jo, viděl jsem zprávu. Prej to stojí (necelej míč) i váží stejně jako EV s dvojnásobnou baterkou. 35 kWh baterkou. Nákupní taška, no. Ta cena mi teda dobrá nepřijde…
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: Už to je venku, jo? Vím, že se o tom hrozně dlouho mluvilo, netušil jsem, že už to konečně dotáhli do produkce :)
    MINER
    MINER --- ---
    Mazda udělala EV s range-extenderem na Wankelu(!): MX-30.
    Wankel má blok zpevněnej keramikou, jestli to zvýší životnost Wankela, uvidíme.
    Baterka asi 17 kWh.

    Já bych to nechtěl, ale přijde mi to zajíjmavej protiproud:)

    Divim se, že tohle cestou nenavázala Toyota na Priusy…
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DRAGON: Mě se to vizuálně docela líbí, ale vevnitř je na tom fakt strašně moc vidět, jak se šetřilo...
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    NTR23: skoda ze je to tak neskutecne hnusny auto, jinak vypada zajimave.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JIMIQ: rozhodně jsou.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    Škoda chystá malý elektromobil v ceně do půl milionu, vyráběl by se v Indii | ČeskéNoviny.cz
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/skoda-chysta-maly-elektromobil-v-cene-do-pul-milionu-vyrabel-by-se-v-indii/2478756?

    nejsou náhodou lifepo levnější než NMC (v článku chybně BMC)?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    TEST VOLVO EX30 AWD - 430 k, 540 Nm a stovka za 3,6 sek? Zbláznili sa?! 😁
    https://youtu.be/g6sjny8FLKk?si=rz9E6TFzhZ_ZG3_Z
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    Stellantis brands have finally adopted Tesla’s NACS charger
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    ELIJEN: Z hlediska zákazníka ano, ale když se o tom bavíme do hloubky, tak tohle není problém Škodovky, ale koncernu.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    MINER: No, manželství takového východního typu, kde si manželku kupuješ ;)
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: Moc nerozlišuju, jestli Škodovka nebo VW. Je to manželství v dobrém i zlém. Sdílí lecos od motorů po baterky.
    Někdo v koncernu rozhoduje o tom, že tohle je way to go. Předpokládám, že se to nelíbí lidem ani ve VW, a všichni společně můžou dělat tlak, ať to kua vyřešej.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam