CATSIAM: No když tam strčíš jen kabel z třífázový zásuvky, tak budeš 16 hodin nabíjet víceméně cokoliv. Musíš mít wallbox, pak skoro všechno umí nabíjet 11 kW (takže nabiješ třeba za 5-8 hodin podle velikosti baterie).
Jinak číňanama teď jezdím a zatím jsem teda neobjevil ty levný zajímavý čínský auta – minulej tejden jsem měl MG5, což je přesně tak špatný jak bych od Číny čekal, akorát to jako bonus stojí skoro stejně jako BMW. Moc nerozumím tomu, proč by to někdo měl chtít.
CATSIAM: Potřebuješ Enyaq, no. Ten v mrcasení se kolem města těch 500 najede a vyšší a prostornej je. Nebo Teslu Model Y. Bohužel to všechno je přes milion, ale to bude alternativní Čína taky.
Jinak co se týče umístění nabíječek, tak obchoďáky jsou samozřejmě ok, protože každej jezdí nakupovat, já to myslel spíš tak, že by to chtělo i nějaký nabíječky jinde. Obchoďákový jsou dobrý na to, že když normálně jezdím po okolí, tak si jednou za tejden dojedu na větší nákup (já používám typicky PRE v OC Stromovka) a na tejden ježdění mi to tak nějak dá. Ale na cestách by mě dost potěšilo, kdyby nabíječka nebyla jen na prázdným odpočívadle u dálnice, ale třeba u něčeho kde se dá jíst nebo něco dělat.
Jo ad čip – ideálně chceš nějakou kartu jako Chargepass, Škoda Powerpass, Chargemap nebo jak se to všechno jmenuje, ty většinou mají dobrý pokrytí, byť PRE s ČEZem snad umí nějakej roaming. Za mě mám nejlepší zkušenosti s tou škodováckou, s tou jsem zatím nabil úplně všude, několikrát i v situaci, že jsem měl zároveň jinou kartu co jsem dostal k autu který jsem zrovna testoval a ta nefungovala, škodovácká jo.