• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Od toho mame kapitalismus: mame na vyber :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Spousta lidí hlasový ovládání nesnáší. Já to třeba použil párkrát abych zkusil jestli to funguje, ale je mi to nepříjemný a nepřirozený, nechci si povídat s autem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: on ten dotykáč není povinnej - kolega s výbornou angličtinou ovládá teslu hlasem a po nějakých tlačítkách netouží. Já mluvím jako prase i v češtině, tak se mi hodí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tohle nemá nic společnýho s emocema a bavením se, ale s tím, jestli se věci ovládají pohodlně jak jsi zvyklej, nebo otravně.

    A ve věkový kategorii, která si reálně kupuje nový auta (40+), tak 70% lidí nesnáší ovládání běžných věcí (teplota, hlasitost) na dotykovým displeji, protože je to za jízdy v autě nepohodlný, nepraktický a někdy i nebezpečný (musíš se soustředit na to, abys ten dotykáč trefil).

    Nevím, kolik jsi toho najezdil v autech s ovádáním plně na dotykáči, ale trefovat se na věci na dotykáči při jízdě po čemkoliv jiným než dokonale hladký silnici vyžaduje nesrovnatelně víc soustředění než fyzický tlačítko, protože to auto se furt trochu hejbe, tím se tvoje ruka hejbe trochu jinak a když se nekoukáš kam hmatáš, tak se nemusíš trefit.

    Na čudlík/kolečko se trefíš po hmatu.

    Obecně je ovládání věcí přes "tablet" asi tak nejčastější výtka, kterou od běžných lidí (ne petrolheadů, prostě lidí co si kupujou auta a chtějí aby to fungovalo a nesralo je to) na nový auta slyším. Brzo jí teda překoná Intelligent Speed Assist, ale ten je povinnej jen chvilku, tak na to lidi ještě nadávat nezačli.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tuzing woe!:)
    MINER
    MINER --- ---
    Po dlouhé době zajímavý insight k FSD:)

    Architektura současných GPT AI (aplikovaná na video místo textu) dává Tesle náskok v self-driving díky tomu, že má řádově víc dat než ostatní (krom MobileEye).
    Attention is all Tesla Needs: TRANSFORMERS, AI, and FSD Beta!
    https://youtu.be/fDteD4TZ0vU?si=oIDOtsCOrhCcCiaP&t=2186


    Ta změna je v tom, že ta nová (transformers) architektura rozezná vztahy objektů v prostoru i v čase a jde navíc masivně paralelizovat.

    Např. situace, že dvě srny na opačné straně silnice půjdou k sobě.

    S tím měly staré sítě dost problém.

    To vypadá jako další impulz, který to zase rozhýbe.

    Doteď imo bylo těžký posoudit, kdo má navrch, Ale tohle jednoznačně nahrává těm, co maj nejvíc dat. Tedy Tesla, a s ní MobilEye (a automobilky, které ho používají).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak pro 90% řidičů je auto dobrý, pokud je relativně spolehlivě doveze z bodu A do bodu B a pokud možno má velkou baterku, nízkou spotřebu a nízkou cenu…

    1% řidičů to nestačí a blábolí cosi o "emocích" a "bavení se".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, já jsem si vždycky chtěl za milion koupit auto, který si pak musím doma dodělat...
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Konečné řešení tlačítkové otázky:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    recenze přídavných SEXY buttons pro teslu

    Máš Teslu? Tak tohle musíš mít! SEXY Knob od @EnhanceS3XYButtons
    https://www.youtube.com/watch?v=CKjtwDS_P3A
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Hlavně, že na to museli přijít "zpětnou vazbou od svých zaměstnanců, kteří tam nabíjejí".

    Jinak mě teda dost překvapilo, že ani s 800V architekturou tam na plnej výkon nenabiješ, to už chce fakt fištróna.

    ČEZ buď instaluje 50kW mrdky, tam kde to absolutně nedává smysl (u dálnice). A když už tam dá něco rychlejšího, tak to nabíjí 70kW - a pokud se nepletu, tak to účtuje taxu za UFC, tzn třeba 20kč/kwh.

    EDIT: přehodily se mi jednotky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: to su odbornici naslovovzati, ale zasa ich nie je tak mnoho :)
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    Víme, kde jsou rychlonabíječky, u kterých elektromobil rychle nenabijete. Co na to ČEZ? | Hospodářské noviny (HN.cz)
    https://auto.hn.cz/c7-67303970-pi4o9-281ad90239a389c

    Zdroj
    AVATAREK
    AVATAREK --- ---
    FEDAJKIN: Jelikož mě baví řídit a on vypadá jako “uživatel”, tak si ho poslechnu, ale ohledně chování auta atd je přinejmenším úsměvnej
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    FEDAJKIN: Me prekvapil vcera v jeho rozhovoru o jednokolce, kdy typek na jednokolce rikal jak nenosi helmu ani chranice, jezdi mezi lidma i pres 40 km/h, kasle na cyklostezky a jezdi i uvnitr obchodaku, az ho nahaneji securitaci - to byl pravej opak opatrnyho taty od rodiny a ten to nijak nekritizoval a celkem se snazil chapat :-)
    NTR23
    NTR23 --- ---
    FEDAJKIN: Každý jsme nějaký. Já kvituju, že se tomu tématu věnuje, testuje auta stejným patternem, takže jdou srovnávat. A obsah má kvalitní.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    NTR23: Já mám s elektro dad problém, že je občas až moc agresivní v argumentaci proč je EV nejlepší. Tuším v tom podcastu CC co byl mě to zarazilo - to je pořád dobrý dobrý, rozumný argumenty, a pak najednou uplně ulítne a je z toho cejtit prvoplánovost případně arogance vůči spoluřečníkovi.

    Jak ho vnímáte vy?
    NTR23
    NTR23 --- ---
    Dobré vysvětlené body proč jít do elektromobilů. Praktické video pokud někdo uvažuje o BEV a vlastně ani nemusí být podnikatel. Hodí se i pro fyzické osoby.


    Jak vybírat firemní elektromobil a nespálit se? | Electro Dad # 616
    https://youtu.be/F683QJ-nMbc?si=n_PRp4-t5ntWbrwd
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    RAJCHE: Aha, někdo tomu věnoval čas a rozebral bláboly:

    https://x.com/diagon_swarm/status/1767578728803021238?s=46
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: tady můžeš studovat, dali online zadara service manuály etc :)
    https://service.tesla.com/en-US/vehicle-models/Model3
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam