• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Na ten aftermarket mi to za odpoved nestoji, ale na tohle jo.

    Uz mi tenhle "test" posilal kamos. Vtipny je, ze ten test testuje veci, na ktery si tu specialne ty stezujes, ze jdou vypinat u vychodnich aut az v 5. submenu.

    Tesle treba vycitaj, ze pozornost ridice nedela infraredem, takze neni 100%. Ja rikam - diky bohu. Ze ti malo breci, kdyz se dotknes pruhu? Ja rikam diky bohu. Atd. Ten test je o systemech, co vadi ridicum. Uplne o nicem.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    JYRKA: Mi na těch sexy buttons vadí, že vzadu z konzole musí trčet krabička.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LOPIK: nehrabe do funkcí, jen je na počátku nastavuje / vypíná.
    Navíc výrobce je z Bulharska, co by se tak mohlo pokazit? :)
    S tímhle výrobkem jsou zkušenosti a je používaný opravdu hodně - a problémy nejsou
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    další důvod failu u něčeho je, když sáhneš na volant v rámci pruhu, tak vypneš tesla autopilot, tim máš fail. ok.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    BOBASH: zrovna u tohodle testu, když tak koukám o co jde, si myslim, že je to úplně jedno ...
    https://www.iihs.org/media/d01ff4e0-50ba-4199-8e0f-c1ef8c3b18e1/ql-Ovw/Ratings/Protocols/current/automation_safeguards_test_and_rating_protocol_V1.pdf

    příklad: jedna z metrik proč tesla u něčeho failnula je, že auto samo umí mění pruhy ... well :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Já bych třeba nechtěl aftermarket věc, aby mi hrabala do bezpečnostně kritických věcí.

    A jinak budíky by potřeba nebyly, kdyby Tesla uměla head-up. Takhle je absence budíků jen cost-cutting spojenej s Elonovým velikášstvím a filosofií "minimalismus je budoucnost" a "stejně to bude řídit FSD", tak na co rozumný ovládání pro řidiče.

    Mimochodem, když jsme u FSD, ten test semiautonomních systémů co dělal IIHS jste viděli? Failnuli všichni, ale nutno říct, že Tesla poměrně spektakulárně (a zdaleka nejhůř).

    Nearly Every Automaker Fails New IIHS Automated Driving Test
    https://www.caranddriver.com/news/a60175248/iihs-automated-driving-evaluation-results/
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    JYRKA: To je všechno hezký, ale jakou má ten commander homologaci, co na to pojišťovny nebo záruka, když se něco vysere? Přijde mi dost velkej rozdíl koberečky a něco ci ti třeba vypne povinný asistenty..
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    JYRKA: k tomu d) by ale tesla mohla upgradnut volant, aby si s nim nemusel kvedlat, to by asi nebol taky naklad navyse
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Nezlob se, ale tady nesouhlasím.
    1. Ta auta budíky nepotřebují. Jen je někdo na ně zvyklý a vyžaduje je. Trh mu jde naproti, protože ty budíky v Tesle udělat jdou. Připomíná mi to dobu, kdy jsem do Maca sháněl obdobu Total Commanderu. Za těch 12 let, co ho používám, jsem ho nakonec nepotřeboval. To samé u Tesly - než jsem koupil model 3, tak jsem si vybíral budíky před řidiče. Nakonec jsem zjistil, že tam nic nechci.
    2. Ten vtip je v tom, že například Sexy buttons si koupíš proto, aby sis to auto personalizoval sobě na míru. Pro mě je například zajímavé toto:
    a) Jezdíme na chill. Víme proč a vyhovuje nám to. Nicméně jednou za měsíc by se hodilo mít na předjetí plný výkon - kick-down funkcionalita commanderu to řeší. Ten, kdo jezdí pořád na plný výkon (a těch je většina) tuhle funkcionalitu nevyužije
    b) Hodně střihám zatáčky a hlídač pruhů začne vřískat, když se přiblížím ke krajnici. Pro mě je fajn to vypnout, protože bohužel to nejde vypnout trvale (asi legislativa, nevím). OK, vypnu si to v nastavení commanderu.
    c) Auto se samo zamyká, jakmile se rozjedu. Chci mít tlačítko na odemčení, protože nabírám děti z tréninků. Je to jen můj usecase, není nutné to tlačítko dávat všem.
    d) Koupil jsem si taková šidítka na autopilot - ty simulujou ruce na volantu. Není to proto, že bych chtěl, aby auto řídilo samo, ale držím volant poměrně lehce a auto občas prudí. (Stejně tak prudí Octavie, že nedržím volant). Společně s commanderem mi to ušetří 100 tisíc, protože si nebudu muset kupovat Advanced Autopilot - obyčejný autopilot se vypne, jakmile zapneš blinkr. Tady se obnoví sám, jakmile srovnáš pruh a vypneš blinkr.
    Jinými slovy: ten stupeň personalizace, kterej ti umožňuje Tesla, ti nedá žádný legacy výrobce. Pro mě je to super a baví me to na tom.
    A samozřejmě nezpochybňuju, že kvalita automatických stěračů je nízká a kliky taky vymýšlel dement.
    Oboje si dovedu vyložit jako cost cutting - mít jednu kameru na vše je samozřejmě levnější, než kupovat od Valea čidla deště a další čidla na dálková světla a pak to všechno drátovat do systému.
    Btw. prodávají k tomu i nalepovací kliky :)
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: zapomínáš na tuningový koberečky! Naprosto esenciální součástka, since evr!
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    RSZ: To není, ale situace, že se do aktuálně vyráběnýho auta dávají aftermarket klíčový ovládací prvky (což je věc, která z hlediska ergonomie a celkovýho fungování potřebuje obrovskou spoustu vývoje a aftermarket to prostě nedokáže udělat tak dobře jako OEM) je věc, kterou jsem skutečně neviděl snad nikdy – když nepočítám něco jako že se dřív měnily hlavice řadící páky za sportovní nebo nějaká taková kosmetická úprava.

    U Tesly je přitom běžný jak tohle, tak "budíky" a nejspíš spousta dalších věcí. Což vypovídá o tom, jak žalostně špatný to původní auto z hlediska ergonomie je.
    RSZ
    RSZ --- ---
    BOBASH: plz, děláš jako kdyby to byla první aftermarket věc do auta na světě..
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Jiný značky prodávaj auta, co už jsou dodělaný...
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BOBASH: Co by za takovej after-market daly jiny znacky ... x)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Pětku ani omylem, ta je hrozná. Čtyřka není tak hrozná a má výhodu, že malý levný RWD EV teď moc nejsou. Ale to, o co je levnější oproti evropanům, víc než odpovídá tomu, o kolik je horší.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NTR23: Chápu správně, že auta s velkými 21" koly víc žerou než s devatenáckama atd.?

    Tak to je dobrá zpráva.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: z toho, co píšeš tady a co jsi psal na Facebook / Wired soudím, že by sis MG4 / MG5 asi nekoupil. Ba dokonce že tě ta auta tak nějak serou :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, při psaní testu MG4 jsem zjistil, že by to údajně měla vlastně jako bejt přímá konkurence právě pro ID.3, protože je to zvenku stejně velký.

    Chápu, že Číňan má problém s naladěním podvozku nebo s pochopením ergonomie. Ale jak dokázali v rozměru, ve kterým má VW auto výrazně prostornější než Golf, udělat auto, který je vevnitř prostorný míň než Polo a kdo ví jestli vůbec víc než Up!, to je mi docela záhadou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: ID.3 když vyšlo bylo úplně v pohodě auto mimo zabugovanýho infotainmentu. Když to zkurvený MIB zrovna nepadalo, tak to bylo sice možná trochu ošklivý (zejména kvalitou materiálů), ale úplně normálně udělaný auto. Bylo to blbý na to, že to byl Golf za mega a čtvrt, interiér vypadal hrozně lacině, ale jinak to byl normální Volkswagen a bylo na tom vidět, že to dělal někdo, kdo už někdy dělal auto.

    Na Fiskeru je podle toho, co jsem o těch jejich zázracích zatím čet, dost vidět, že to je první pokus.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Štěstí je, že se nedostal k ID.3 když vyšlo, :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam