• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Pětku ani omylem, ta je hrozná. Čtyřka není tak hrozná a má výhodu, že malý levný RWD EV teď moc nejsou. Ale to, o co je levnější oproti evropanům, víc než odpovídá tomu, o kolik je horší.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    NTR23: Chápu správně, že auta s velkými 21" koly víc žerou než s devatenáckama atd.?

    Tak to je dobrá zpráva.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: z toho, co píšeš tady a co jsi psal na Facebook / Wired soudím, že by sis MG4 / MG5 asi nekoupil. Ba dokonce že tě ta auta tak nějak serou :D
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Mimochodem, při psaní testu MG4 jsem zjistil, že by to údajně měla vlastně jako bejt přímá konkurence právě pro ID.3, protože je to zvenku stejně velký.

    Chápu, že Číňan má problém s naladěním podvozku nebo s pochopením ergonomie. Ale jak dokázali v rozměru, ve kterým má VW auto výrazně prostornější než Golf, udělat auto, který je vevnitř prostorný míň než Polo a kdo ví jestli vůbec víc než Up!, to je mi docela záhadou.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DAN_F: ID.3 když vyšlo bylo úplně v pohodě auto mimo zabugovanýho infotainmentu. Když to zkurvený MIB zrovna nepadalo, tak to bylo sice možná trochu ošklivý (zejména kvalitou materiálů), ale úplně normálně udělaný auto. Bylo to blbý na to, že to byl Golf za mega a čtvrt, interiér vypadal hrozně lacině, ale jinak to byl normální Volkswagen a bylo na tom vidět, že to dělal někdo, kdo už někdy dělal auto.

    Na Fiskeru je podle toho, co jsem o těch jejich zázracích zatím čet, dost vidět, že to je první pokus.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    JYRKA: Štěstí je, že se nedostal k ID.3 když vyšlo, :)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Prosime pritomne novinare, aby testovali opatrne, jinak spadnou ceny akcii :)
    Nejhorší auto, jaké jsem kdy testoval, řekl o Fiskeru youtuber - CzechCrunch
    https://cc.cz/nejhorsi-auto-jake-jsem-kdy-testoval-rekl-o-fiskeru-youtuber-a-automobilku-tim-poslal-ke-dnu/?
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: To byla spíš reakce ještě na Commodora a jeho teorii, že lidí, co nechtějí mít všechno na jednom dotykáči je 1%.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: Od toho mame kapitalismus: mame na vyber :)
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    JYRKA: Spousta lidí hlasový ovládání nesnáší. Já to třeba použil párkrát abych zkusil jestli to funguje, ale je mi to nepříjemný a nepřirozený, nechci si povídat s autem.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    BOBASH: on ten dotykáč není povinnej - kolega s výbornou angličtinou ovládá teslu hlasem a po nějakých tlačítkách netouží. Já mluvím jako prase i v češtině, tak se mi hodí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    COMODOR_FALKON: Tohle nemá nic společnýho s emocema a bavením se, ale s tím, jestli se věci ovládají pohodlně jak jsi zvyklej, nebo otravně.

    A ve věkový kategorii, která si reálně kupuje nový auta (40+), tak 70% lidí nesnáší ovládání běžných věcí (teplota, hlasitost) na dotykovým displeji, protože je to za jízdy v autě nepohodlný, nepraktický a někdy i nebezpečný (musíš se soustředit na to, abys ten dotykáč trefil).

    Nevím, kolik jsi toho najezdil v autech s ovádáním plně na dotykáči, ale trefovat se na věci na dotykáči při jízdě po čemkoliv jiným než dokonale hladký silnici vyžaduje nesrovnatelně víc soustředění než fyzický tlačítko, protože to auto se furt trochu hejbe, tím se tvoje ruka hejbe trochu jinak a když se nekoukáš kam hmatáš, tak se nemusíš trefit.

    Na čudlík/kolečko se trefíš po hmatu.

    Obecně je ovládání věcí přes "tablet" asi tak nejčastější výtka, kterou od běžných lidí (ne petrolheadů, prostě lidí co si kupujou auta a chtějí aby to fungovalo a nesralo je to) na nový auta slyším. Brzo jí teda překoná Intelligent Speed Assist, ale ten je povinnej jen chvilku, tak na to lidi ještě nadávat nezačli.
    MINER
    MINER --- ---
    BOBASH: Tuzing woe!:)
    MINER
    MINER --- ---
    Po dlouhé době zajímavý insight k FSD:)

    Architektura současných GPT AI (aplikovaná na video místo textu) dává Tesle náskok v self-driving díky tomu, že má řádově víc dat než ostatní (krom MobileEye).
    Attention is all Tesla Needs: TRANSFORMERS, AI, and FSD Beta!
    https://youtu.be/fDteD4TZ0vU?si=oIDOtsCOrhCcCiaP&t=2186


    Ta změna je v tom, že ta nová (transformers) architektura rozezná vztahy objektů v prostoru i v čase a jde navíc masivně paralelizovat.

    Např. situace, že dvě srny na opačné straně silnice půjdou k sobě.

    S tím měly staré sítě dost problém.

    To vypadá jako další impulz, který to zase rozhýbe.

    Doteď imo bylo těžký posoudit, kdo má navrch, Ale tohle jednoznačně nahrává těm, co maj nejvíc dat. Tedy Tesla, a s ní MobilEye (a automobilky, které ho používají).
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    BOBASH: Tak pro 90% řidičů je auto dobrý, pokud je relativně spolehlivě doveze z bodu A do bodu B a pokud možno má velkou baterku, nízkou spotřebu a nízkou cenu…

    1% řidičů to nestačí a blábolí cosi o "emocích" a "bavení se".
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    MINER: Jo, já jsem si vždycky chtěl za milion koupit auto, který si pak musím doma dodělat...
    MINER
    MINER --- ---
    CRAZY_IVAN: Konečné řešení tlačítkové otázky:)
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    recenze přídavných SEXY buttons pro teslu

    Máš Teslu? Tak tohle musíš mít! SEXY Knob od @EnhanceS3XYButtons
    https://www.youtube.com/watch?v=CKjtwDS_P3A
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DZODZO: Hlavně, že na to museli přijít "zpětnou vazbou od svých zaměstnanců, kteří tam nabíjejí".

    Jinak mě teda dost překvapilo, že ani s 800V architekturou tam na plnej výkon nenabiješ, to už chce fakt fištróna.

    ČEZ buď instaluje 50kW mrdky, tam kde to absolutně nedává smysl (u dálnice). A když už tam dá něco rychlejšího, tak to nabíjí 70kW - a pokud se nepletu, tak to účtuje taxu za UFC, tzn třeba 20kč/kwh.

    EDIT: přehodily se mi jednotky
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    NIKDAS: to su odbornici naslovovzati, ale zasa ich nie je tak mnoho :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam