DIM_:
FEDAJKIN: Prémiovost se nijak neredefinovala, protože prémiovost není o kožených sedačkách nebo logu, prémiovost je o tom, že to auto dokážeš prodat za hodně peněz.
Tesla není prémiová značka, protože aby svoje auta úspěšně prodala, musí je prodávat levně. Když už
DIM_: zmínil toho Enyaqa, tak kromě toho, že nemusel dostat adaptivní světla přes OTA, protože je měl od začátku (a Superb je měl někdy od tuším 2015), tak se Enyaqu, přestože je to jen jedno z mnoha aut VW na týhle platformě, prodává přibližně tolik, kolik ho Škodovka zvládne vyrobit, a to přesto, že je znatelně dražší než odpovídající Model Y.
Moc nerozumím větě že "prémiový BMW se může jít rovnat s Číňanama za půlku". Za prvé žádný Číňani za půlku (v odpovídající kategorii) nejsou, čínský auta nejsou levný. Nebo respektive jsou, ale v Číně, ne tady. Jestli se něco může blížit BMW, tak je to Nio, a to je zase stejně drahý. Což vede k tomu, že se neprodává a prodávat nebude.
Můžete donekonečna spřádat teorie, jak Tesla změní zavedený pořádky v automobilovým průmyslu a jak to bude celý o softwaru a ne o tom, kdo udělá lepší auto celkově, ale teorie ajťáků a reálnej svět lidí, co si kupujou auta, říká něco jinýho.
To BMW dokáže prodat víc aut než Tesla a dokáže je prodat za výrazně víc peněz – protože i když základní BMW tý Tesle často uměj teoreticky konkurovat (iX1 vs. Model Y, třeba), tak reálně prodaný BMW jsou dost daleko od základu, protože BMW umí zákazníkům prodat ty píčoviny navíc.
Což se vám nerdům může zdát jako blbost a nepodstatný, ale když se bavíme o hodnotě automobilky, která je závislá na vydělávání peněz, tak je sice hezký, že Tesla má skvělej software (teda až na FSD, který je podvod a občas někoho zabije), ale BMW umí ze zákazníka vytáhnout stejný prachy jako Tesla za to FSD na tom, že mu prodá lepší audio, koženější kožený čalounění, velký kola nebo hezčí lak. Což má mimo jiný tu výhodu, že zákazník potom to BMW nebude žalovat za to, že ten lak nefunguje, což se u FSD brzo stane.
Mimochodem, když jsme u toho srovnání s Applem, tak za prvé automobilovým ekvivalentem Applu není Tesla, ale Mercedes a za druhý to, proč si lidi dneska kupujou věci od Applu, je to, že jsou hezky udělaný a spolehlivě fungujou. Což je ten Mercedes – ten nikdy nebyl "avantgardně inovativní", ale sice na špici vývoje, nicméně s tím, že do výroby pustil až věci, u kterejch je jistý, že fungujou a nabídl k nim špičkovou kvalitu, servis a spolehlivost.
Tesla nic z toho neumí.
Proto jí v prodejích dochází dech, i když se s bídou doškrábala na pozici asi patnáctý největší automobilky na světě, někam mezi Subaru a Volvo, a doškrábala se tam proto, že její nejprodávanější produkt je levnější než Škodovka.
A teď už ani tohle nestačí a nedokáže prodat svoje auta ani za ty nízký ceny, který má.