• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.
    8) Při vkládání linků je nutné vždy přidat vlastní input (shrnutí, komentář, oponentura/souhlas apod.), stačí v pár větách zdůvodnit proč je sem odkaz umístěn.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    MINER
    MINER --- ---
    DZODZO: Ve skutečnost je ta hranice sociální problém. Jak moc bezpečnější to musí být, aby se proti tomu veřejnost nevzbouřila.
    Konkrétní hranici pak určí samotný výrobce autonomního systému tak, co jeho risk-management vyhodnotí jako hranici, kterou reputačně ustojí.
    Pravděpodobně to bude muset být nejméně o řád bezpečnější (za všech situací).
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DZODZO: 2 miliony je řádovej odhad – člověk běžně najede za život třeba milion a nezabije se. FSD musí bejt o něco lepší, protože když bude mět fungovat jako autonomní systém, tak už jeho selhání nebude situace, kdy se řidič lekne a pak to zachrání, ale situace, kdy dost pravděpodobně někoho zabije.

    Je vcelku jedno jestli to má bejt milion, dva nebo deset, ale je to každopádně o několik řádů jinde než kde to je teď.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    BOBASH: podla coho sa pocitaju tie 2 miliony kilometrov? ze ked budu jazdit v takom aute 4 ludia tak je to po 500000 km na jedneho?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    FEDAJKIN: Nemecko (Northvolt)

    Švédský Northvolt staví na severu Německa závod na baterie pro elektromobily
    https://oenergetice.cz/elektromobilita/svedsky-northvolt-stavi-na-severu-nemecka-zavod-na-baterie-pro-elektromobily
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    HANZS: U "samořídícího" systému není důležitý, co to umí, ale co to neumí, respektive jak často to dělá chyby. A tady to bude ještě o pár řádů mimo.

    Ještě nedávno se teslisti na netu chlubili, když dokázali "bez zásahu" dojet 20 km do práce. Tedy že to zvládlo nezkusit člověka zabít za 20 km.

    Až to bude schopný nezkusit člověka zabít za 200 000 km, tak to bude na dobrý cestě. Reálně to potřebuje nezkusit člověka zabít za tak 2 miliony kilometrů.


    CRAZY_IVAN: Jenomže na ani jedno z toho FSD použít nejde, protože dělá náhodně chyby, který tě můžou zabít. Systém, kterej ti umožní neřídit po dálnici, má třeba BMW, něco na podobný úrovni tuším i GM a Mercedes.

    FSD nefunguje ani jako ADAS.


    MINER: FSD je především podvod na zákaznících a obecný ohrožení. Elon by za něj měl jít sedět.


    MINER: K tomu nevede cesta přes FSD, který se snaží vyřešit všechno za všech podmínek a ve výsledku nefunguje vůbec nikde a není to ani použitelnej asistent řidiče, ale přest postupnej vývoj přes lev 2.5, lev 3, lev 4 a lev 5 systémy, který budou na začátku umět jezdit třeba jen po dálnici, potom třeba jen jako robotaxíky v centru města do 30 nebo 50 km/h a možná jednou bude možný je nasadit všude.

    FSD jak je postavený (žádnej lidar, žádný radary) je nesmysl, pokud nepředpokládáš příchod AGI.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    Tak další Čínani staví továrnu ve Španělsku. To máme UK (baterky EVE), Madarsko (BYD a GWM), Polsko (Leapmotor). Zapomněl jsem na někoho?

    https://www.reuters.com/business/autos-transportation/chinas-chery-nearing-deal-manufacture-cars-spain-2024-04-09/
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: jen dokud to je horší než lidi, kteří jezdí nalitý, nervózní, SMSující nebo machrující.
    To mi přijde větší noční můra.

    Nezapomínal bych, že teď se na silnicích pozabíjí přes million lidí ročně.

    Až to bude spolehlivý, ušetří to spousty životů.

    Zatím to tam není, ale teď to dostalo zase velkej impulz.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    MINER: úplný FSD bez řidiče i volantu zní jako solidní noční můra.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    ELIJEN: you wish :D
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    DRAGON: Jako zadarmo bych ho asi bral :D
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    Sure, it's the rear end, but with the Tesla Roadster, every angle is its best angle.

    HANZS
    HANZS --- ---
    MINER: I to je pravda, byť FSD už opravdu udělalo docela velký pokrok, takže už se finále docela blíží.
    MINER
    MINER --- ---
    DOCKINEZ: Cílovka současného FSD jsou nadšenci ochotni koupit tento nehotový meziprodukt.
    Skutečný cíl maj ale jenom, aby to sbíralo co nejvíc dat z reálnýho provozu (a korekcí intervencí řidiče když to selže), který umožní dokončit úplný FSD bez řidiče i volantu.
    Tzn. FSD neni vlastně produkt, ale instrument na sběr dat.
    ADAM
    ADAM --- ---
    DOCKINEZ: Pro mě to je nejdůležitější parametr auta. By far. Na častý přesun 500km a víc neocenitelne. A lidi, co takhle neustále lítají po Evropě je hafo.

    Čekám na pořádný FSD jak na smilování.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: Tak určitě. A někoho navíc nebaví řídit. To nepíšu s nějakým despektem, prostě konstatuju realitu. Pro někoho je řízení nutný zlo, sere ho nad tím přemejšlet, sere ho dokonce i poslouchat/sledovat navigaci.

    To sice nechápu, ale beru to tak, jak to je. A věřím, že pro někoho takovýho může bejt tahle fíčura fajn (podobně jako někdo má na tyhle věci osobního řidiče).
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: K cemu si lidi kupuji auta? Podle meho, aby se presunuli z mista na misto.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    DOCKINEZ: Kdokoliv. Já osobně bych to uvítal na nudný přesuny na dálnicích a nebo nudný popojíždění ve městě. To mi fakt jako moc řidičský nepřijde :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Kdo je cílovka FSD? Lidi, který nebaví řídit? Důchodci, kteří na to už nevidí?
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    HANZS: jako tenhle trend je husty

    Nekdo tady psal, ze Tesla ma hlavni vyhodu v počtu vstupních dat, a teď je bude sbirat ještě mnohem rychleji, takže uvidíme, kam to s FSD dotáhnou.
    HANZS
    HANZS --- ---
    BOBASH: No jako ta videa z FSD 12.3 vypadají opravdu dobře - jak projíždí staveništi na silnici nebo přeplněným parkovištěm u supermarketu, kde chodí spousty lidí s vozíky... jako ten pokrok tam je a i proto už to dávají v USA na ochutnávku zdarma, protože věří, že tato verze už funguje dobře a tím pádem si to lidí koupí.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    DIM_: Ano, dneska má mnohem větší potenciál tě zabít.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    BLOWUP: Hlavne to je autopilot pred 6 lety. To je neco uplne jinyho nez dneska.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam