• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu:

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️

    První varování je za 7 dnů RO.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    GOR
    GOR --- ---
    BLOWUP: Hele, nekritizovals náhodou v jiným auditku, že se kdejakej manták bez vzdělání a praxe sere do architektury a stavitelství?
    Vnímáš, že teď děláš totéž?

    Jako nebudu tady tvrdit, že na každým sídlišti je šílenej přebytek výkonu, ale:

    1) Neplynofikovaný sídliště (ve smyslu toho, že plyn není roztahanej po bytech) musí mít jak přívod VN, tak trafačku, tak rozvody NN přizpůsobený poměrně soudobýmu příkonu sporák + trouba, řádově to bude 7 - 10 kW na partaj, tohle je příkon, jehož využití v noci (statisticky, neříkej mi prosím, že si pravidelně o půlnoci pečeš husu) bude dost malé, nehledě na to, že auto umí přijímat instrukce, kolik si smí cucnout.
    2)Vezmu-li v úvahu, že pro průměrný nájezd není ani zdaleka třeba nabíjet denně, příkon může být dostatečný i u plynofikovaného sídliště (opět mluvím o rozvedení do bytů).
    3) Kromě výše uvedeného, EV jsou zatím poměrně drahé, nějaké výrazné procento EV z provozovaných aut nenastane z roku na rok a jakkoli samozřejmě můžou v bytovkách bydlet i bohatí lidé, co si běžně kupují dražší auta, statisticky to tak nebude, s ohledem na dobu vzniku velkých sídlišť u nás už určitě v dalších letech bude vyžadovat rekonstrukci vedení/trafaček, takže se to sveze s tím.
    4)Fakticky se tím nočním nabíjením zlepší využití infrastruktury, což by mohlo do budoucna z části kompenzovat vyvolané investice.
    5) Pořád bude existovat poměrně dost lidí, který budou moci nabíjet v práci, jakmile se elektromobilita více rozšíří, určitě to část zaměstnavatelů začne nabízet.


    DIM_: Ty veřejný nabíječky jsou zatím zlo :-( Nechápu, proč nemůžou fungovat jako samoobslužný benzinky. I když posledně jsme u Lidlu nabíjeli gratis, protože proud sice tekl, ale FW nabíječky spadl a blokaci mi celou zrušili. A zas takovej dobrák, abych se jich doprošoval, že si maj těch 47 Kč vzít, nejsem. Já teda hřeším na to, že 97 % energie nabijeme doma, takže se mi žádná čipová karta, co funguje skoro všude nechce řešit.


    Kromě výše uvedeného, zaznamenal jste někdo, jak se rozbíhá výstavba fabrik na Na akumulátory? Z informací co mám, tak Natron a Northvolt zahajují výstavbu továren na sodíkové akumulátory s elektrodami na bázi berlínské modři, tj. naprostá absence vzácných prvků. Údajně by měly vynikat životností řádově 20 tis. cyklů, naprostou nehořlavostí a nízkou cenou, což by mohlo vytěsnit větší část LiFePO ze stacionárních úložišť.
    BLOWUP
    BLOWUP --- ---
    TOFI: Pote, co jsem tu videl urazeny reakce zdejsich fanboyu jsem si rikal ze to bude nejspis nejakej zabavnej text, a docela me zklamalo ze to je vlastne dost strizlivy vyliceni situace.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    LAUNCHER: tak jestli jsou všude takové rezervy v kapacitě a kabelech, pak super. Problém solved. Ty sloupky už nebudou takový problém.
    MINER
    MINER --- ---
    BASIK: Psychologicky je to vnímaný tak, jak říkáš, ale fatality často způsobují chyby, a nejsem si jistej jak to koreluje s kvalitou řidiče.
    road fatalities reasons - Hledat Googlem
    https://www.google.com/search?q=road%20fatalities%20reasons

    Nemám tohle načtený, takže jistej si nejsem, ale nedivil bych se, kdyby roli hrála víc bezohlednost, arogance, aktuální stres a únava než ‚průměrnost‘ řidiče, ať už to znamená cokoliv.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Ostatne stejne jako nize - co to udelalo s energetickou soustavou v Norsku? Aha, nic.
    DIM_
    DIM_ --- ---
    LAUNCHER: Na Praze 8 je to treba v ulici Sluzska, kdy je to postaveny, ale jeste to neni v provozu. Proste... jednou se bude nabijet vsude. To jako problem nevnimam. Dokonce i nasem skanzenu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BUNDA: Jestli se ptas na tu CZ, tak dovoli. Rika mmj CEZ a EON. Pracuji v energetice, diky za krasnou otazku.
    BUNDA
    BUNDA --- ---
    DOCKINEZ: tipuji, že stávající energentická infrastruktura nedovolí, aby se mohla na sídlišti nabíjet přes noc většina aut i po výstavbě sloupků s nabíječkami. A většina těch aut tam zůstane stát celou noc, takže shareovat to moc nepůjde.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER:

    EV charging: - ubitricity to install 200 lamp post chargers in Berlin
    https://www.pveurope.eu/e-mobility/ev-charging-ubitricity-install-200-lamp-post-chargers-berlin

    CEEFA
    CEEFA --- ---
    DOCKINEZ: na sidliste imho ideal ty nabijecky v poulicnich lampach, na praze 2 probiha uz par let nejakej pilotni program
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    TOFI: Proc autor misto sepisovani svych bujnych distropickych fantazii radsi nepouzije Google? Neni mozne, ze jiz nekde jinde na svete resili nabijeni EV na ulici? Treba nekde s vetsi kupni silou, takze tam ta EV maji drive? Jo aha:

    DIM_
    DIM_ --- ---
    TOFI: Autor neni uplne blbej :)

    Zkrátka: U rodinného domku si teslu dobijete výrazně snáz než z bytu v pátém patře paneláku.

    Mne se libi, jak pouziva "tesla" s malym T jako zastupce pro elektroauto.
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    Trochu se nam poupravil konfigurátor Tesly

    U Modelu Y je k dispozici varianta s pohonem na zadek ale s LR baterkou (u předchozí generace Modelu 3 byla tato varianta pouze pro business zákazníky).
    https://x.com/elegantnikuryr/status/1778295476174905773?s=46
    BASIK
    BASIK --- ---
    MINER: Blby je, ze to je lepsi jen v celkovy statistice, takze to bude ridit lip nez teoretickej prumernej ridic. Coz ale zaroven znamena ze se nedokonalosti toho systemu rozlozej i na lidi, ktery by je nikdy neudelali :D Adaptivni tempomat supr, z autonomniho rizeni bych byl zatim nervozni :)
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Víc než polovina obyvatel Česka si tudíž, i když na to má peníze, neboť ceny elektrovozů postupně klesají, nemůže elektromobil pořídit. Dobíjet EV třeba značky Volvo prodlužovačkou ze třetího patra sebeparádnějšího bytového domu je nekomfortní a nebezpečné.

    To je demagogie.

    Jako já taky řeším, jak budu na sídláku nabíjet, ne že ne. A ano, bylo by hezký mít nabíjecí místo v suterénní garáži (suterén máme, ale bez garáže, takže tohle neklapne) nebo aspoň nabíjecí sloupek před barákem jako v nově postavených čtvrtích (to asi taky jen tak nevznikne), ale reálně to dopadne tak, že budu po rekonstrukci rodinný vily nabíjet tam a občas z nouze v blízkým nákupáku.

    Jasně, není to tak pohodlný jako nabíječka ve vlastní garáži, ale furt nic, z čeho by se měl sídlák zhroutit.

    Zejména když prý k nabití do 80 % stačí 20 minut a když člověk nenabíjí každej den.
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    TOFI: PEPAZZ: Tisíc důvodů proč to nejde, znovuvynalézat kolo a cesta slepých uliček na to jsme v Česku experti, co tam máme dál?
    GOR
    GOR --- ---
    PEPAZZ: Nevim, kdyz nekdo napise "horizontalne naskladane na sebe", tak nevim, jestli si mam predstavit neco podle M.C. Eshera nebo je jen autor blb...

    Obecne je to snuska kecu typu: "Nejde, neda se, a jeste k tomu to rozdeli spolecnost."
    TOFI
    TOFI --- ---
    Jakoze je to debilni clanek, ale tak je to urcity pohled na EV ktery budou nejaci lide asi mit.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    EV rozloží Česko , ty voe mam to vubec číst?
    TOFI
    TOFI --- ---
    tema panelaky:
    Glosa: Z paneláku teslu nenabijete. Elektroauta mohou rozložit Česko - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/nazory-komentare-glosa-z-panelaku-teslu-nenabijete-elektroauta-mohou-rozlozit-cesko-249424
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    FEDAJKIN: Na iPhone se stály fronty kolem baráků, v US byly nasazený pořádkový síly aby nebylo rabování a mrtví (jako s PS3), během dne byly vyprodaný skladový zásoby, během jednoho kvartálu sales volume překonal celej Windows Mobile trh a většinu BlackBerry trhu. První milion byl prodanej za necelý dva měsíce, za rok 6 milionů ks, což dnešní optikou je málo, ale tehdy to byly ¾ smartphone trhu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam