• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Oboje je správně. Xko mi přišlo na retardéry lepší než Sko. Rány jsou to pořád strašný, jen se tolik nezhoupne interier.

    On ani problém nebude v těch autech, jako v těch retardérech. No a pak tu jsou ještě ty obrubníky...
    MINER
    MINER --- ---
    SUV maj ‚lepší‘ výhled jen do dálky.
    Naopak v bezprostředním okolí je horší výhled. Tady je to změřený:
    Že je z SUV dobře vidět? Švýcarský test potvrdil opak | auto.cz
    https://www.auto.cz/ze-je-z-suv-dobre-videt-svycarsky-test-potvrdil-opak-110120

    LAUNCHER: Jestli ti vadí retardéry, pořiď si místo SUV něco se vzduchovym nebo hydro pérováním. Sůvy moc rozdíl nejsou. Trpim, když přesednu do čehokoliv jinýho:)
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Pust si video nize a budes doufat, ze to tady nikdy nebude
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Jako mám tu pár věcí od Xiaomi které miluji, jsem na to hodně zvědav. Nevíte pls někdo, kdy to uvidíme v EU? Moc rád bych si to vyzkoušel.

    Xiaomi SU7 | New Colors Unveiled
    https://youtu.be/NdA3RTN76v4?si=li4XG5DGgufe9_xv
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CAL: Nejsem zdaleka jediný správce na Nyxu, který používá funkci DI. Nejsem také jediný správce v tomto boardu.

    Board je moderovaný právě proto aby tu nebyl nepořádek jako dříve. Asi je tu víc lidí, kteří to takhle chtějí. Pro Bobashovo exhibice, případně stesky ID Blowup, lze využít i jiná vhodnější místa na Nyxu než tento board.

    Díky za pochopení a přeji příjemnou zábavu.
    CAL
    CAL --- ---
    LAUNCHER: Mě Bobashovi obsese taky štvou a často si myslím, že nemá pravdu, ale i v té hromadě balastu jsem občas našel info, který jsem rád, že mám. Když jsi přebíral klub, tak jsem se přesně takového výsledku bál a je to tady. Nedík.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BOBASH: ty chodíš do diskuzí kvůli správcovi?


    LAUNCHER, CRAZY_IVAN: jj ráno, když jsem šel do garáže, tak jsem si to taky uvědomil, že jsem odignoroval třeba to auto co stojí na fotce první od výjezdu, který to má třeba s výhledem vyloženě horší. Prostě v těch US podmínkách to není něco speciálního.


    Jinak jsem si taky uvědomil, jak jsou ty Státy vlastně ideální pro EV, když je tu často maximálka do 110km/h a lidi to stejně max překračujou o 20km, tak tyhle rychlosti vlastně těm EV docela sedí, narozdíl od toho, že v Evropě to na těch 130km/h začíná.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Testoval jsem mmj TM3 a vybral jsem si jak jsem si vybral. TM3 je riskantní parkovat mmj před školou mých dětí, kvůli vysokému obrubníku. TMYP se vejde nad něj. Retardéry to samé. Řešil jsem jen rychlé BEV a mé nákupní volby jsem široce diskutoval, pravda jen s lidmi co provozují BEV a mají děti. Že to Bobashe popouzí me mrzí, ale jsme dospělí, jeho volby.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    Neboť zdejší nový správce je ignorant bez schopnosti akceptovat diskusi a nehodlám být v diskusi, kde mě správce má v ignore, unbook.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ale o extrémních případech se tu mluvilo, Cybertruck je přímá konkurence F-150, Silverada a Ram 1500, tedy fullsize trucky, který mají ten popisovanej problém – nejsou z nich vidět třeba děti a lidi je potom přejížděj. Podobně to platí o extrémních SUV (Mercedes GLS, kterej je tím známej u nás kvůli tomu případu v Brně).

    U běžných SUV, se kterýma se můžeme setkat na našich silnicích (včetně třeba Modelu Y nebo Enyaqu, ať zůstaneme u elektromobility) tenhle problém nenastává, protože nemají za prvé tak vysokou kapotu a za druhý je z nich často vidět LÍP než ze sedanu, protože v nich člověk sedí výš.

    Posaď třeba menšího člověka do Superbu a pak do Kodiaqu, zjistíš, že nejspíš bude míň nebezpečnej okolí s tím Kodiaqem, protože díky vyššímu posazu má lepší výhled (použil bych elektrický příklady, ale nízkejch elektrickejch aut zatím moc není a Kodiaq vs. Superb jsem teď zrovna srovnával těsně po sobě).

    Jinak podmínku jsi možná měl ve svý hlavě, já o ní nic nevím, a ve světě žijeme stejným – kompatibilní možná nejsme, ale to, jestli je z nějakýho auta vidět nebo ne, stejně jako jestli má nebo nemá problém s přejetím retardéru, jsou objektivní fakta.

    Rozdíl je jen v tom, že já o autech neuvažuju v primitivních škatulkách SUV = terénní a zároveň SUV = zlá obluda ze který není vidět, což je daný tím, že mám poněkud víc osobních zkušeností než je běžným smrtelníkům zvykem a tak vím, že jsou SUV který zvládaj retardér hůř než některý sedany a taky SUV ze kterých je líp vidět než z jiných aut, SUV který nezabírají tolik místa a dokonce i SUV, který jsou úsporný.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Argumentace extrémními případy je z povahy věci vždycky sporná.

    Prosimtě znovu ať mi nepíšeš, byla to přeci podmínka, abych tě vyndal z ignore. Žijeme jiné světy a nejsme kompatibilní. Díky za pochopení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Retardéry fungujou úplně stejně na sedan a SUV a ani v těch obrubnících nemusí být rozdíl.

    SUV jsou vysoký celkově, což nutně neznamená, že mají vyšší světlou výšku než sedan nebo kombík – a něco jako A6 allroad nebo Octavia Scout může být v "terénu" (včetně retardérů) použitelnější než kdejaký SUV.

    Důvod pro SUV je spíš to, že je z nich, většinou, líp vidět – což není jen pocit, fakt z nich vidět líp je, pokud jsou přiměřeně velké (řekněme Kodiaq).

    Problém jsou extrémně obří SUV nebo fullsize pickupy, který už jsou moc obrovský a do blízkého okolí vidět není.

    Ale něco kalibru Modelu Y tyhle nevýhody nemá.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ještě mě tak napadá - Bohužel je moderní stavět tak nepřátelské silnice k nízkým autům (zpomalovací retardéry, leckde absurdních výšek; vysoké obrubníky).

    Nikdy jsem to nechtěl, ale i já jsem byl tímto natlačen do pořízení SUV. Škoda, že ti, co ty silnice staví, tohle stále nechápou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Všechna novější auta mají tendenci zastavit před mmj chodcem.

    Pokud nepotřebujete auta, která umí vjet do pole a nikdy jste žádné takové neřídili, bude lepší se nejdřív ptát a pak až hejtit.

    O tomhle obecném problému s vyššími osobními a nákladními auty se hodně mluví, což je samozřejmě dobře. Ale berte pls na vědomí, že taková CZ má více mrtvých na silnicích než USA, přepočteno na ujeté kilometry.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: mělo by to být lepší než konkurence :)

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    To auto je vazne divne… imho neni zepredu vubec videt, idealni na prejizdeni deti, predpokladam, ze to tam ma kamery.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak to jsem zvědavý, jak tohle dopadne. Začíná to připomínat dost velký průšvih:
    Xiaomi EVs Criticized for Poor Quality, Using Aluminum Instead of Copper, 40% Cancellation Rate
    https://www.youtube.com/watch?v=FefBNdh0MIw
    CAL
    CAL --- ---
    Hlásím, že po půl roce zvažování, jaké nové auto pro rodinu, budu kupovat Multivan T7 plug-in hybrid. Je to tvrdě vyjednaný kompromis všech požadavků, ve kterých elektrifikace byla pouze jedna z mnoha. Několik prodejců se teď zbavuje předváděcích vozů za o něco míň nesmyslnou cenu, asi v očekávání faceliftu, tak jsem využil příležitost.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    Pořizuji Teslu Model 3 LR a budu řešit wallbox do společných garáží. Řešil to někdo odsud a byl by ochoten se prosím podělit o to, co je potřeba udělat? Vím o souhlasu SVJ a předpokládám, že to v tomto domě nebude problém. Ale je potřeba něco dalšího? Jde mi především o papírování/legislativu. Zapojit to nebude problém. Díky moc za rady!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam