• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🚗🔋
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam.

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu:

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV. I na toto jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    JYRKA: jakoby to pustili mezi lidi moc brzo co? : ) kdo jim to vlastně vyrábí?
    JYRKA: pokud budou chtít s tim neco delat, tak to doladí dřív než to pujde kamkoliv na export. Dávám jim tak rok dva :D
    LAUNCHER: nebo hod do modelu Y tlumice od koni, tak jak má ted TM3 highland, je to docela darda ale vysledekem bude "jiny" auto :)
    https://group.koni.com/news/koni-for-tesla

    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Hele ohledně aluminium netuším, ale hodně blízce jsem sledoval launch, tak se můžu vyjádřit k té 40% cancelation rate.

    Nákupní proces fungoval tak, že sis mohl vytvořit vlastní konfiguraci a tu zamknout a deposit byl nevratný. Případně sis mohl koupit jen standartní konfiguraci a měl jsi 7 dní na to si ji modifikovat nebo nechat, každopádně po 7 dnech se zamkla. Do toho týdne jsi to mohl celé zrušit. V obou případech byl deposit 5000 yuan.

    60% lidi si to nechalo, 40% lidi to zrušilo a berme v potaz, že spousta z nich bylo určitě vtipalku či Xiaomi HC fans co to prostě jen tak zkoušelo případně aktivních zaměstnanců co chtěli podpořit hype a články typu 100k objednávek během pár dní atd. To jak je to pojaté v nadpisu je clickbait, který sugestivně vnukava linku, že ta cancelation rate jen nějak spojená s těmi quality problems.

    V každém případě těch 60-80k zamčených objednávek co touhle dobou budou mít znamená, že jsou vyprodání do konce roku, protože víc jim továrna nevyrobí letos, jsou teprve v early phase 1.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak to jsem zvědavý, jak tohle dopadne. Začíná to připomínat dost velký průšvih:
    Xiaomi EVs Criticized for Poor Quality, Using Aluminum Instead of Copper, 40% Cancellation Rate
    https://www.youtube.com/watch?v=FefBNdh0MIw
    CAL
    CAL --- ---
    Hlásím, že po půl roce zvažování, jaké nové auto pro rodinu, budu kupovat Multivan T7 plug-in hybrid. Je to tvrdě vyjednaný kompromis všech požadavků, ve kterých elektrifikace byla pouze jedna z mnoha. Několik prodejců se teď zbavuje předváděcích vozů za o něco míň nesmyslnou cenu, asi v očekávání faceliftu, tak jsem využil příležitost.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    Pořizuji Teslu Model 3 LR a budu řešit wallbox do společných garáží. Řešil to někdo odsud a byl by ochoten se prosím podělit o to, co je potřeba udělat? Vím o souhlasu SVJ a předpokládám, že to v tomto domě nebude problém. Ale je potřeba něco dalšího? Jde mi především o papírování/legislativu. Zapojit to nebude problém. Díky moc za rady!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    THERIDANE: u mě taky rozdíl cca 3kwh/100km
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JIMIQ: Před pár dny jsem přezouval na letní a dost mě překvapilo, jak moc se to projevilo na spotřebě, z nějakých 17 kWh na 14 kWh/100 km v průměru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    už nepotřebuju generátor
    Elektromobil jako zdroj 230V
    https://youtu.be/qARkBlazFsc
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    This Ultra-High Mile Tesla Proves That EV Batteries Last Longer Than You Think
    https://www.youtube.com/watch?v=wOFfKQ7SxEg
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    LAUNCHER: Zvlastni nazor. Vzdyt vyndat kabel neni zadnej problem. Mne prijde lepsi nabijet z AC, coz je i trochu setrnejsi pro baterku, nez tam prat DC kdyz uz nikam nejedu. Chapal bych to nekde na dalnici, kde AC nema moc smysl, ale jestli se to vztahovalo i k tem sidlistnim nabijeckam co tu byla rec, tak tam mi tyhle AC smysl davaj.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MINER: pulka iPhonu uz se taky vyrabi v Indii. Obecne je velky tlak na US firmy prevest vyrobu jinam (krom Indie je to Vietnam, Malajsie a dalsi) kvuli hrozici cinske invazi na Taiwan a naslednym sankcim
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DRAGON: DRAGON: ID Dragon 1 den RO za porušení pravidla #1 viz header.

    Děti, děti, v klidu, však snad není tak zle, aby se to muselo takhle formulovat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: To neni pravda. Muzes financovat pres kohokoliv
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: vtipny je ze pokud chces vyuzit statni dotaci na Teslu tak jedine pres RB, ktera ma porad svoje aktivity v Rusku 🤣
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: z toho duvodu mam vsechno od Samsungu, kterej vyrabi ve Vietnamu.
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: Aha. Tak třeba Google Pixel. Ten se vyrábí v Indii.
    Já ho mám, i když se musim se přiznat, že ne kvůli tomuhle:) …

    Jasně jde o určitou míru investment vs. outcome.
    S výhradou, že jsou věci, kde se tomu vyhnout nejde, souhlasím.
    Můj point byl, že to není Dongfeng vs. zbytek, ale byl bych méně konfliktní…
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: To jsem dělal, ale LG už telefony nedělá :(
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Důvod, proč v amerických přístavech čekají od ledna na vykládku automobily značek Volkswagen, Porsche, Audi, a Bentley, a proč jim hrozí zabavení a sešrotování, je původ některých instalovaných elektronických součástek. Některé z nich totiž pochází ze západní Číny, z montoven v pracovních táborech či nápravných zařízení oblasti Sin-ťiang. A komponenty, jež byly vyrobeny s využitím otrocké práce, v USA podle zákona přijatého v roce 2021 prodávat nelze.

    Bentley, audi i porsche. Evropská auta z dílů od čínských otroků do USA nesmí - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-group-cina-ujguri-uflpa-usa.A240219_100258_automoto_dohr
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Může bejt. Ale pak to neni Dongfeng vs. zbytek světa, ale konzistentně kupovat výrobky, které mají alternativu bez čínské stopy.
    Tedy např. místo iPhone kupovat LG (nevim, kdo další nevyrábí v Číně, ale iPhony se tam vyrábí).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No vidíš, a tuhle byl hezký článek o tom, že koncern nemůže vyvézt svý drahý auta (Audi atd.) do USA, protože obsahují součástky, které byly pravděpodobně vyrobeny s přispěním otrocký práce.

    Můžeme spekulovat, zda jsou v USA opravdu tak uvědomělí nebo zda jde o formu vypořádání se s konkurencí, ale evidentně lze bejt přísnej i u „pouhých“ součástek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: putin mozno je zmrd ale taka UAZ Buchanka je taky flex, ze by som to prekusol, tak ako prekusavam konfliktny palmovy olej v roznych horalkach a cokoladach :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam