• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Ale o extrémních případech se tu mluvilo, Cybertruck je přímá konkurence F-150, Silverada a Ram 1500, tedy fullsize trucky, který mají ten popisovanej problém – nejsou z nich vidět třeba děti a lidi je potom přejížděj. Podobně to platí o extrémních SUV (Mercedes GLS, kterej je tím známej u nás kvůli tomu případu v Brně).

    U běžných SUV, se kterýma se můžeme setkat na našich silnicích (včetně třeba Modelu Y nebo Enyaqu, ať zůstaneme u elektromobility) tenhle problém nenastává, protože nemají za prvé tak vysokou kapotu a za druhý je z nich často vidět LÍP než ze sedanu, protože v nich člověk sedí výš.

    Posaď třeba menšího člověka do Superbu a pak do Kodiaqu, zjistíš, že nejspíš bude míň nebezpečnej okolí s tím Kodiaqem, protože díky vyššímu posazu má lepší výhled (použil bych elektrický příklady, ale nízkejch elektrickejch aut zatím moc není a Kodiaq vs. Superb jsem teď zrovna srovnával těsně po sobě).

    Jinak podmínku jsi možná měl ve svý hlavě, já o ní nic nevím, a ve světě žijeme stejným – kompatibilní možná nejsme, ale to, jestli je z nějakýho auta vidět nebo ne, stejně jako jestli má nebo nemá problém s přejetím retardéru, jsou objektivní fakta.

    Rozdíl je jen v tom, že já o autech neuvažuju v primitivních škatulkách SUV = terénní a zároveň SUV = zlá obluda ze který není vidět, což je daný tím, že mám poněkud víc osobních zkušeností než je běžným smrtelníkům zvykem a tak vím, že jsou SUV který zvládaj retardér hůř než některý sedany a taky SUV ze kterých je líp vidět než z jiných aut, SUV který nezabírají tolik místa a dokonce i SUV, který jsou úsporný.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    BOBASH: Argumentace extrémními případy je z povahy věci vždycky sporná.

    Prosimtě znovu ať mi nepíšeš, byla to přeci podmínka, abych tě vyndal z ignore. Žijeme jiné světy a nejsme kompatibilní. Díky za pochopení.
    BOBASH
    BOBASH --- ---
    LAUNCHER: Retardéry fungujou úplně stejně na sedan a SUV a ani v těch obrubnících nemusí být rozdíl.

    SUV jsou vysoký celkově, což nutně neznamená, že mají vyšší světlou výšku než sedan nebo kombík – a něco jako A6 allroad nebo Octavia Scout může být v "terénu" (včetně retardérů) použitelnější než kdejaký SUV.

    Důvod pro SUV je spíš to, že je z nich, většinou, líp vidět – což není jen pocit, fakt z nich vidět líp je, pokud jsou přiměřeně velké (řekněme Kodiaq).

    Problém jsou extrémně obří SUV nebo fullsize pickupy, který už jsou moc obrovský a do blízkého okolí vidět není.

    Ale něco kalibru Modelu Y tyhle nevýhody nemá.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Ještě mě tak napadá - Bohužel je moderní stavět tak nepřátelské silnice k nízkým autům (zpomalovací retardéry, leckde absurdních výšek; vysoké obrubníky).

    Nikdy jsem to nechtěl, ale i já jsem byl tímto natlačen do pořízení SUV. Škoda, že ti, co ty silnice staví, tohle stále nechápou.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Všechna novější auta mají tendenci zastavit před mmj chodcem.

    Pokud nepotřebujete auta, která umí vjet do pole a nikdy jste žádné takové neřídili, bude lepší se nejdřív ptát a pak až hejtit.

    O tomhle obecném problému s vyššími osobními a nákladními auty se hodně mluví, což je samozřejmě dobře. Ale berte pls na vědomí, že taková CZ má více mrtvých na silnicích než USA, přepočteno na ujeté kilometry.
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    KUTAS: mělo by to být lepší než konkurence :)

    KUTAS
    KUTAS --- ---
    To auto je vazne divne… imho neni zepredu vubec videt, idealni na prejizdeni deti, predpokladam, ze to tam ma kamery.

    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Tak to jsem zvědavý, jak tohle dopadne. Začíná to připomínat dost velký průšvih:
    Xiaomi EVs Criticized for Poor Quality, Using Aluminum Instead of Copper, 40% Cancellation Rate
    https://www.youtube.com/watch?v=FefBNdh0MIw
    CAL
    CAL --- ---
    Hlásím, že po půl roce zvažování, jaké nové auto pro rodinu, budu kupovat Multivan T7 plug-in hybrid. Je to tvrdě vyjednaný kompromis všech požadavků, ve kterých elektrifikace byla pouze jedna z mnoha. Několik prodejců se teď zbavuje předváděcích vozů za o něco míň nesmyslnou cenu, asi v očekávání faceliftu, tak jsem využil příležitost.
    DOMI982
    DOMI982 --- ---
    Pořizuji Teslu Model 3 LR a budu řešit wallbox do společných garáží. Řešil to někdo odsud a byl by ochoten se prosím podělit o to, co je potřeba udělat? Vím o souhlasu SVJ a předpokládám, že to v tomto domě nebude problém. Ale je potřeba něco dalšího? Jde mi především o papírování/legislativu. Zapojit to nebude problém. Díky moc za rady!
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    THERIDANE: u mě taky rozdíl cca 3kwh/100km
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    JIMIQ: Před pár dny jsem přezouval na letní a dost mě překvapilo, jak moc se to projevilo na spotřebě, z nějakých 17 kWh na 14 kWh/100 km v průměru.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    už nepotřebuju generátor
    Elektromobil jako zdroj 230V
    https://youtu.be/qARkBlazFsc
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    This Ultra-High Mile Tesla Proves That EV Batteries Last Longer Than You Think
    https://www.youtube.com/watch?v=wOFfKQ7SxEg
    JOHNIEZ
    JOHNIEZ --- ---
    LAUNCHER: Zvlastni nazor. Vzdyt vyndat kabel neni zadnej problem. Mne prijde lepsi nabijet z AC, coz je i trochu setrnejsi pro baterku, nez tam prat DC kdyz uz nikam nejedu. Chapal bych to nekde na dalnici, kde AC nema moc smysl, ale jestli se to vztahovalo i k tem sidlistnim nabijeckam co tu byla rec, tak tam mi tyhle AC smysl davaj.
    JIMIQ
    JIMIQ --- ---
    MINER: pulka iPhonu uz se taky vyrabi v Indii. Obecne je velky tlak na US firmy prevest vyrobu jinam (krom Indie je to Vietnam, Malajsie a dalsi) kvuli hrozici cinske invazi na Taiwan a naslednym sankcim
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    DRAGON: DRAGON: ID Dragon 1 den RO za porušení pravidla #1 viz header.

    Děti, děti, v klidu, však snad není tak zle, aby se to muselo takhle formulovat.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    W_NOICE78: To neni pravda. Muzes financovat pres kohokoliv
    W_NOICE78
    W_NOICE78 --- ---
    DRAGON: vtipny je ze pokud chces vyuzit statni dotaci na Teslu tak jedine pres RB, ktera ma porad svoje aktivity v Rusku 🤣
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: z toho duvodu mam vsechno od Samsungu, kterej vyrabi ve Vietnamu.
    MINER
    MINER --- ---
    AXTHEB: Aha. Tak třeba Google Pixel. Ten se vyrábí v Indii.
    Já ho mám, i když se musim se přiznat, že ne kvůli tomuhle:) …

    Jasně jde o určitou míru investment vs. outcome.
    S výhradou, že jsou věci, kde se tomu vyhnout nejde, souhlasím.
    Můj point byl, že to není Dongfeng vs. zbytek, ale byl bych méně konfliktní…
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: To jsem dělal, ale LG už telefony nedělá :(
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Důvod, proč v amerických přístavech čekají od ledna na vykládku automobily značek Volkswagen, Porsche, Audi, a Bentley, a proč jim hrozí zabavení a sešrotování, je původ některých instalovaných elektronických součástek. Některé z nich totiž pochází ze západní Číny, z montoven v pracovních táborech či nápravných zařízení oblasti Sin-ťiang. A komponenty, jež byly vyrobeny s využitím otrocké práce, v USA podle zákona přijatého v roce 2021 prodávat nelze.

    Bentley, audi i porsche. Evropská auta z dílů od čínských otroků do USA nesmí - iDNES.cz
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/volkswagen-group-cina-ujguri-uflpa-usa.A240219_100258_automoto_dohr
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: Může bejt. Ale pak to neni Dongfeng vs. zbytek světa, ale konzistentně kupovat výrobky, které mají alternativu bez čínské stopy.
    Tedy např. místo iPhone kupovat LG (nevim, kdo další nevyrábí v Číně, ale iPhony se tam vyrábí).
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    No vidíš, a tuhle byl hezký článek o tom, že koncern nemůže vyvézt svý drahý auta (Audi atd.) do USA, protože obsahují součástky, které byly pravděpodobně vyrobeny s přispěním otrocký práce.

    Můžeme spekulovat, zda jsou v USA opravdu tak uvědomělí nebo zda jde o formu vypořádání se s konkurencí, ale evidentně lze bejt přísnej i u „pouhých“ součástek.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    DRAGON: putin mozno je zmrd ale taka UAZ Buchanka je taky flex, ze by som to prekusol, tak ako prekusavam konfliktny palmovy olej v roznych horalkach a cokoladach :)
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    MINER: hele, s tim prave nesouhlasim, viz to co sem psal v Bajk klubu ohledne Decathlonu. Jsou veci, ktery ovlivnim jednoduse (v zivote uz nekoupim nic od Burese a nikdy nepujdu do Decathlonu) a jsou veci, ktery proste jsou tak tezky ovlivnit (jezdit na ruskou ropu), ze je to prakticky nesplnitelny ukol. A v tom ja vidim zasadni rozdil. Pokud neexistuje nic nez cinska soucastka, tak ji bohuzel musim v ramci nakupu nejakeho produktu koupit. Ale ze bych si vedomne koupil cele auto od cinske vlady, to proste nikdy neudelam. Jde mi o princip.
    DRAGON
    DRAGON --- ---
    DOCKINEZ: ale aspon kudos za snahu, to ti cenim :))
    MINER
    MINER --- ---
    DRAGON: pak je to potřeba rozšířit na všechny čínské výrobky:)

    Jinak ona to ta vláda naopak dotuje, takže argument spíš je, že se tím rozjíždí čínský byznys.
    Což ovšem děláme i výrobou v Číně, takže to děláme naprosto všichni, protože nakupujeme výrobky, jejich část byla vyrobena v Číně. A to je objem byznysu a peněz výrazně větší, než EV...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam