• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: jen se tupě vymlouvaj. Už jsem to tu psal, mi 50letá pojišťovačka zdůvodnila drahý havarijko tím, že "elektroauta rády hoří"...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    JYRKA: No jasně, ale na baterku máš stejně prvních x let záruku, ne? Nedávalo by smysl to napálit až po jejím vypršení, popř. nějak zohlednit její předpokládanou degradaci?

    Koukám, že jsem se měl hůř učit, mohl jsem dělat pojišťováka.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    DOCKINEZ: Opravy a zejmena vymena baterky. A taky to neumí
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    A zdůvodnili nějak, proč je to pojištění dražší, když je toho v EV objektivně míň k podělání než ve spalováku?
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    LAUNCHER: Jenze to musis porovnat s cenou srovnatelneho ICE. V mem pripade, rekneme 420i Gran Coupe, by mi pojistovna dala kombo s barakem effektivne za £500. Kdyz si k tomu pripoctes, ze je i4 o ctvrtninu drazsi, tak proste tu elektriku zkratka chtit musis, pac ani z financniho, ani z praktickeho hlediska to nedava moc smysl.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: ručení + havarijko za 46k? To není až tak hrozný za auto za 1,2+ M
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    SPEEDY: Hertz tu mrkni do historie. Pro srovnání za TMYP platím 46 581 Kč včetně gapu.
    SPEEDY
    SPEEDY --- ---
    Tak clanek je zejmena o Britanii a rekl bych, ze je v tomto ohledu vcelku preseny.

    Pojisteni EV je podstatne drazi. Treba moje i4 mi pojistovna, u ktere mam barak i zivotni nepojistila. Nakonec jsem sehnal za £1.5k, ale vetsina nabidek pod £4k nesla.
    Ze se dlouho ceka je taky pravda. Moji konfiguraci by mohli vyrobit nejdriv v zari, takze jsem sel do podobne (misto svetel mam komfort), na kterou jsem cekal jen mesic.

    Co se tyka statistik dale Institutu automobiloveho prumyslu bylo v breznu sice prodani nejvice EV v historii, ale procentuelne mene nez pred rokem. Zejmena Tesla dostava na prdel.
    UK new car registration data, UK car market - SMMT
    https://www.smmt.co.uk/vehicle-data/car-registrations/

    A ze se Hertz zbavuje EV je taky pravda, protoze jsou statisticky vice nachylne k bourackam (zajimalo by me proc) a opravy jsou drazsi.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    LAUNCHER: Konkrétně tyhle dva:

    EV Mechanic Shortage Inflates UK Repair Costs, Sends Cars to Junkyard - Bloomberg
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-04-13/ev-mechanic-shortage-inflates-uk-repair-costs-sends-cars-to-junkyard

    Tesla Sales (TSLA) Could Be Headed for Back-to-Back Decline - Bloomberg
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2024-04-09/tesla-sales-tsla-could-be-headed-for-back-to-back-decline
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Ale to není Bloomberg, to je autor z Echo, kterej tohle vyplodil na základě dvou článků z BL který ani neumí nebo nechce soudne přeložit. Honba za senzaci. Promiň ale můj čas je drahej než abych se zabýval random texty.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Třeba se tu najde někdo ochotnější, nebo mrknes do historie, tohle se tu řešilo víckrát. Hybridy ale obecně bude lepší řešit jinde, tohle je myšleno jako BEV board. Neber to zle pls, nic proti jiným požadavkům na auta.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: zkus si to docist cely, nemyslim si, ze by Bloomberg psal nesmysly.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Zastavil jsem se u první věty, dál pro mě nemělo smysl číst. Baterka vydrží nesmysl, jsou na nich nájezdy typu 500k km (při slušném zacházení, netuším jak hybrid). Pak to od tebe někdo rád vykoupí, pořád má velkou cenu.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: Ta prvni veta me zas tak moc nezajima, planuju hybrid a vzdycky jsem chtel elektromobil, ale ty baterky jsou pro me problem, a chci neco, co pujde udrzovat. Docetl jsi ten text cely, nebo ses zastavil u prvni vety? Ptam se proto, ze jsem sem ted zacal copypastovat texty misto odkazu aby lidi cetli dal, nez nazev clanku, zajima me tedy, jak moc jsou lidi lini cist, a jestli tedy nemam z textu radsi vyseknout jednu nebo dve nejpodstatnejsi vety.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Reaguji na první větu Tvého textu.

    Dál přenechám zkušenějším, zatím jsem žádný servis nepotřeboval.
    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    LAUNCHER: ten clanek byl o moznosti opravy v Evrope, prodeje v Cine s tim nesouvisi. Jak jsme na tom u nas, je tu dost kvalifikovanych servisu, to to dokazou spravit? Problem s baterkou vede na vymenu, nebo je mozna oprava?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    NAVON_DU_SANDAU: Nebylo by lepší mrknout na čísla?

    China Plug-In Car Sales Hit A New 8 Million Record In 2023
    https://insideevs.com/news/707264/china-plugin-car-sales-2023/

    https://www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=61344

    NAVON_DU_SANDAU
    NAVON_DU_SANDAU --- ---
    V poslední době došlo k propadu poptávky po elektromobilech, jejich prodej se snížil na všech klíčových trzích po celém světě. Ještě větší útlum se ale očekává i do budoucna, protože na trhu není dostatečné množství opravářů elektromobilů. Tím se také zvyšují náklady na opravu, což vede i k tomu, že automobily, jejichž pohonem je elektrická energie, končí na vrakovištích, aspoň v některých zemích, informuje agentura Bloomberg.

    Vysoké náklady na opravu, dlouhé čekací doby na náhradní díly a nedostatek mechaniků je problémem nejen ve Velké Británie, ale i v jiných zemích, kde na trhu figurují elektromobily. Ačkoliv je velmi často motivací pro pořízení takového automobilu ochrana planety, pojišťovny čím dál častěji řeší poškození elektromobilů radikálním způsobem a předčasně je posílají na smetiště. Je to totiž výhodnější, než jejich oprava.

    Podle Institutu automobilového průmyslu, který zajišťuje školení a certifikaci, má méně než 10 procent z 236 tisíc britských automechaniků kvalifikaci pro přímou práci na bateriích elektrických vozidel nebo jejich skříních. Zatímco mnoho techniků může provádět méně náročné úkony, nejnáročnější opravy vyžadují vzhledem ke složitosti obvodů a riziku úrazu elektrickým proudem další školení. Ačkoliv se servisy snaží školit své zaměstnance k opravě elektromobilů, v roce 2035, kdy ve Velké Británii vstoupí v platnost zákaz prodeje automobilů se spalovacím motorem, bude stále chybět nejméně 30 tisíc mechaniků kvalifikovaných pro opravu elektroaut.

    I to je důvodem toho, proč poptávka po elektromobilech například právě ve Velké Británii klesá. Podle britské poradenské společnosti Thatcham Research se řidiči také obávají, že případná dopravní nehoda povede s větší pravděpodobností k odpisu elektromobilu. Poptávku po ekologických vozidlech ale brzdí i dlouhé dodací lhůty a nedostatek funkčních dobíjecích míst. Což vede i k tomu, že za pojištění elektromobilů zaplatí jejich majitelé více, než za pojištění vozidel se spalovacím motorem.

    Podle Lee Houstona, technického experta na elektromobily v britské motoristické asociaci AA, jakmile je baterie promáčknutá nebo jinak poškozená, "je to její výměna, která auto odepíše." Zdánlivě jednoduchá havárie, která poškodí baterii, „může způsobit úplné odepsání vozidla," potvrzuje Marco Distefano, výkonný ředitel maloobchodní divize pojistitele Axa SA ve Spojeném království. "V konečném důsledku to zvedne cenu pojištění," dodává.

    Bloomberg ale poznamenává, že takovou situaci nejde zcela zobecnit. Například v Norsku nebo v Německu, v automobilovém gigantu, situace není tak dramatická, jako ve Velké Británii. Problémem po celé světě jsou ale elektromobily značky Tesla, jejichž náhradní díly jsou jedny z nejdražších a s nejdelší čekací dobou. Tesla také postrádá specializovanou servisní síť jakou disponují tradiční výrobci automobilů. Hertz, americký gigant na poli autopůjčoven, se musel vozů Teslu zbavit, když náklady na opravy nadměrně zvyšovaly náklady.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Hele ohledně aluminium netuším, ale hodně blízce jsem sledoval launch, tak se můžu vyjádřit k té 40% cancelation rate.

    Nákupní proces fungoval tak, že sis mohl vytvořit vlastní konfiguraci a tu zamknout a deposit byl nevratný. Případně sis mohl koupit jen standartní konfiguraci a měl jsi 7 dní na to si ji modifikovat nebo nechat, každopádně po 7 dnech se zamkla. Do toho týdne jsi to mohl celé zrušit. V obou případech byl deposit 5000 yuan.

    60% lidi si to nechalo, 40% lidi to zrušilo a berme v potaz, že spousta z nich bylo určitě vtipalku či Xiaomi HC fans co to prostě jen tak zkoušelo případně aktivních zaměstnanců co chtěli podpořit hype a články typu 100k objednávek během pár dní atd. To jak je to pojaté v nadpisu je clickbait, který sugestivně vnukava linku, že ta cancelation rate jen nějak spojená s těmi quality problems.

    V každém případě těch 60-80k zamčených objednávek co touhle dobou budou mít znamená, že jsou vyprodání do konce roku, protože víc jim továrna nevyrobí letos, jsou teprve v early phase 1.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    MINER: Zjevně nechápeš, jak celý ten byznys s emisními povolenkami - a to jak těmi oficiálními, tak těmi privátními funguje…

    Přečetl sis jenom nějaký propagační letáček a teď to jen papouškuješ tvrzení založená na grafících s pseudojednotkami (Statista) nebo hromadě chyb a opatrném popisu s minimem jakéhokoliv hodnocení (RE video)

    Krom toho, jediný, kdo sem přinesl konkrétní čísla, jsem byl já, takže než se začneš dožadovat "přesnějších" informací, měl bys sám nějaká data v reálných jednotkách doložit…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam