• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    DC-DC wallbox
    Check out the 'world's first' DC-to-DC solar-powered EV charger
    https://electrek.co/2024/05/08/dc-to-dc-solar-powered-ev-charger/
    MINER
    MINER --- ---
    JYRKA: To zní moc dobře na to, aby tam nebyl nějakej chyták…
    Byl bych opatrnej, co píšou Twittřané. Až to uvidím, smeknu.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ty jo, o víkendu jsem byl zařizovat nějaký věci a i u nás v HK jsem potkal +- 10 čistých EV denně (PHEV do toho nepočítám). To dřív nebylo, na EL značku člověk v provozu narazil tak jednou za tejden.

    A koukám, že TMY má kufr cca 850 litrů. To bych podle pohledu fakt neřekl a je to milý překvapení. Takovej objem by mi možná aj stačil, kdybych tam nechal vestavět čoklí kotec na míru. Někdy to omrknu :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Pokrok v bateriích je fajn a je každoroční. Ale tyhle výkřiky 🤦‍♂️ Nejlepší chvíle na nákup EV je typicky "teď". Toto platí nejméně od uvedení TMS.
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    JYRKA: Novej Shenxing je hustej, o tom žádná, ale nemá pevný elektrolyt, není ani semi solid, píše blbosti pán.
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    We Tried A Tesla 'Full-Self-Driving' Competitor From China. It's Better Than You Think
    https://insideevs.com/news/718970/jiyue-01-ppa-test-china/
    NIGHTHUNTER
    NIGHTHUNTER --- ---
    ROBOTON: jeden kolega bydlí ve 4. patře bytového domu a nabíjí hlavně v práci, kde zaměstnavatel vybudoval 8 sloupků s 11 kW nabíjením za levnější ceny než standardní PRE nabíječky o pár set metrů vedle. Takže na běžný rok mu stačí to, že jezdí do práce a tam si to může dobít. Nejezdí každý den do práce, a i když už je v práci, tak nepotřebuje pokaždé nabíjet. Cesta do práce mu sežere 1-2% baterky, takže ho vidim nabíjet typicky v pátek a v pondělí.
    Jiný kolega s plug-in hybridním BMW tam nabíjí asi pokaždé, když je práci - asi bydlí tak, že je díky tomu schopen dát cesty do práce a zpátky domů čistě na elektřinu a tudíž i levněji.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    LAUNCHER: My jsme coby SVJ před několika lety pronajali místnost chlapíkovi a nějaký lepení modýlků nebo co. A za pár měsíců jsme zjistili, že si tam obden chodí nabíjet elektrickou motorku.

    Od tý doby už jen sólo hodiny, jinak maj smůlu.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ROBOTON: Kamarád se SVJ v pohodě. Ostatně jinak SVJ zbytečně riskují, že se ta EV budou dobíjet ze společné elektřiny.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    RATTKIN: Ja mam prave garaz v baraku, ale momentalne je tam "spolecna" elektrina a nevim jak se SVJ bude tvarit na hodiny navic a silnejsi pripojku, ja denne najezdim tak 30 km, vikendy vylet a zacinam premejslet, jestli by nebylo lepsi poresit elektro...kazdopadne dik za info, jdu googlit
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    ROBOTON: známý má TMY, není na
    Nyxu. Mluvil jsem s ním o tom několikrát.
    Figl je že denně jezdí málo, třeba 10 km. Jednou týdně 50 km a občas výlety. Nabíjel hodně u Lidlu ale byly tam obsazené od rozvozů, takže Kaufland, Baumax. Takže nabíjí na AC ve městě.
    Koupil si garáž, je tam zásuvka, ale rozvody jsou slabé, nemůže tam nabíjet. Občas když svítí jezdí nabíjet ke mě na fotovoltaiku.

    My můžeme nabíjet doma, ale stačí nám 1x týdne, manželka jezdí do 30 km denně.
    ROBOTON
    ROBOTON --- ---
    Ma nekdo realnou zkusenost s elektrem a nema k dispozici kazdy den nabijecku (bydli v "panelaku"), za kolik nabiji apod, diky
    CRAZY_IVAN
    CRAZY_IVAN --- ---
    GOR
    GOR --- ---
    LAUNCHER: Mluvil jsem s typkem od https://www.revivalbattery.com/

    A oni utilizuji vsechny mozne Li akumulátory, vcetne napr. uplne novych clanku z blbe svareneho packu (automobilce se udajne nevyplati rozborka).

    Ale ja si myslim, ze stacionarni uloziste ovladnou Na akumulatory - jak uz jsem tady nebo v jinem auditku zminoval, fabriky Na akumulatory na bazi Berlinske modri jsou realne ve vystavbe, neni to zadna fantasmagorie.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Aha, diky.

    Kamarád mi říkal o soukromníkovi, který právě bral baterii z havarované Tesly. Google koukám říká, že jsou nějaké pokusy se starými bateriemi z Nissan Leaf.

    Tak uvidíme, jak do budoucna...
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    MINER: k tomu by bylo ještě vhodné dodat, že kromě nárůstu spotřeby elektřiny dojde současně k úspoře při zpracování ropy, provozu infrastruktury (včetně dopravy paliv na čerpačky) atd. Neznám žádnou věrohodnou studii, která by to spočítala, viděl jsem údaje od 1 kW elektřiny na výrobu 1 litru paliva, ale taky 7 kW na litr (včetně infrastruktury). Ten rozptyl je příliš velký, nepřišlo mi, že by byla zohledněna výroba i dalších produktů, ale každopádně nějaká ta TWh ročně by se ušetřit měla.
    MINER
    MINER --- ---
    LAUNCHER: Jj, to se řeší. Mluvila o tom i Škodovka a ještě jedna česká firma, který jméno už si bohužel nepamatuju.

    Ono zatím není moc baterek, které by už dosloužily a dal se nad tim dělat nějakej byzynys, aby se toho někdo chytil víc a bylo to vidět….
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Hele ale téma by mělo být nejméně využití baterií po EV, které pak dožívají v domácnostech? To tu lidi v CZ i provozují, ne? Nebo ještě jinak?
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Diky, může být, přiznávám že do tohodle tolik nevidím, jen jsem tam naházel příklady témat na čem pracovat.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam