• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    Vitejte v boardu Elektromobily!

    Prosim dodrzujme stejna rules*, jako napriklad v obdobnych subreddits na Redditu.

    1) Zadne vulgarity.
    2) Toto je SFW board.
    3) Bez ICE prosim, na to jsou na Nyxu vhodnejsi boardy.
    4) Toto neni vhodny board pro napr. vase culture wars proti EV.
    5) Board je urceny primarne pro majitele EV a zajemce o nakup EV. Omladina "az mi bude 18+" tez vitana, fandim vam. Chapu nutkani napsat nam, ze si to nikdy nekoupite, nebo jeste nekoupite, ale prosim vyuzijte jine boards. Uvazujte, jak by to tu vypadalo, kdyby nam sem tohle napsal kazdy z uzivatelu Nyxu.
    6) Idealne drzme diskuzi v pratelskem duchu.
    7) Mit nazor na CN automobilky, Elona Muska, temnou minulost nekterych DE a IT automobilek, Henryho Forda I atd, muzete. Ale prosim snazte se neprekrocit bod #6, nebo dokonce bod #1. Pro tyto ucely prosim vyhledejte boardy vhodne pro ostrou socialni nebo politickou kritiku.

    Diky za pochopeni 🤦‍♂️ Pozor, druhé varování může být za 7 dnů RO i hůře.

    Prejeme prijemnou zabavu 🚗🔋 a hlavne bezpecne kilometry za volantem / s autopilotem.

    * Work in progress
    rozbalit záhlaví
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Mě se třeba líbí koncept co dělá jeden člověk s V90 recharge. Auto jak kráva a stejně s tím jezdí dlouhodobě za 2-3l. On teda má doma kde nabíjet, ale zase venku ne protože to má jen šnečí tempo. A zároveň to má svobodu spalováku.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: e-Up je dobrý čudl, ale dneska jsou elektromobily úplně jinde. Pět let stará Kona se dá koupit za 500k a ujede skoro 500 km, třeba Praha-Ostrava bez dobíjení.
    Všichni co znám a mají hybrida, říkají že příště půjdou do BEV, ale je to jen pár lidí.
    Těšíme se na info jak to dopadlo.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: eUp a nabíjí se top ze střechy. Je to takovej čudl do města a okolí, na nic si nehraje. Ale k tý nabíječce bych moc přístup neměl, takže leda PHEV. Tak bych si to mohl nabít třeba před víkendovým výletem, stejně jinak moc nejezdím.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: co máte a kde nabíjíte? Někde ještě nabíječky moc nejsou, ale třeba časem budou.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Do nákupáku chodím pěšky, nechci tam jezdit nabíjet vozidlo. BEV v rodině máme a fakt ho nechci jako hlavní.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Tesla má velmi dobré hodnocení bezpečnosti. Ta za milion s menší baterkou jede z Karlových Varů do Ostravy s jednou zastávkou v délce 23 minut, to budeš kvůli dětem stavět výrazně častěji..
    Já vím že se z počátku zdá, že není kde nabíjet, ale nabíječka je na skoro každém supermarketu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CAL: jde mi o to, jestli se dá za podobný peníze sehnat podobný svezení, kde by se právě dalo vychytat ty nedostatky jako absence čtyřkolky a zmenšení kufru. Taky mě trochu mrzí že plugin Passat nemůže mít vzadu boční airbagy což mi přijde kvůli dětem jako zásadní věc a vždy jsi to do konfigurace dávám.

    Multivan by asi byl fajn, ale jak říkáš bylo by to hodně těžké a taky to nebude vůbec levný a u užitkových VW nemám zdaleka takové slevy.
    CAL
    CAL --- ---
    KORKMAZ: nový Passat i Superb mají v PHEV 20kw baterku. Některý čistý EV nemají o moc víc, takže o co přesně ti jde? Ono nejde mít všechno najednou.. Až tahle motorizace dorazí do Multivanu, budeš mít i ten obří kufr, ale zase to bude auto 2.5 tuny v základu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Špicar: V bitvě o elektroauta musíme přidat. Jinak hrozí problém - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-spicar-v-bitve-o-elektroauta-musime-pridat-jinak-hrozi-problem-40470445

    u toho "srovnatelne kvalitni" by som bol zo zaciatku opatrny, aspon kym tu nebude siet servisov :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Sry, jestli to sem nepatří, ale má někdo přehled o PHEV? Chtěl bych asi většího kombíka typu superb a když jsem si naklikal vlastně v plný palbě passata, tak mi to vyšlo na 1,1mio. Dá se za tyhle peníze sehnat něco podobného, co má už použitelný dojezd na elektro a slušné nabíjení? Mrzí mě absence 4x4 a taky poloha baterky pod kufrem (takže bych přišel skoro o třetinu kufru oproti spalováku). Teď mám golfa kombi a ten má papírově větší kufr než ten passat PHEV, ale ty jejich počty jsou stejně trochu divný.

    BEV nemůžu, protože nabíjení bych neměl úplně pokrytý.

    Díky a klidně mě pošlete někam jinam :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Nemá k tomu někdo přístup…?
    Chaotropic anion based “water-in-salt” electrolyte realizes a high voltage Zn–graphite dual-ion battery - Journal of Materials Chemistry A (RSC Publishing)
    https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2022/TA/D1TA10122F
    Mělo by to popisovat další českou, zaručeně revoluční baterku…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    93 kWh, 150 kW 👍

    1929 Rolls-Royce Phantom II by Electrogenic - Jason Momoa car
    https://youtu.be/-FaESQe9caE?si=yuI7R6Gc03WSklKQ


    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Ja to nepotrebuju, vesele sdilim :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    JYRKA: Jak vypnout location tracking:

    Tesla Model 3 - Mobile Tracking in Software Version 11.0
    https://youtu.be/7R0qP7tDNHE?si=w6h3wHIB2JsNQM0J
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Srarosti majitelů Tesly

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CAL: O3 RS Combi jsem provozoval 8 let, teď mám necelý rok TMYP.

    Do kufru O3C se vešel výrazně větší jeden předmět než se vejde do členitého kufru TMYP.

    S tím členitým kufrem TMYP se mi ale lépe žije, YMMV. Mám rád spoustu různeho vybavení sebou, ktere dám do frunku a za zadní kola. Kufr a jáma pod víkem jsou zcela volné na nákupy nebo pro zavazadla při jízdě do hotelu. To mě štvalo na O3, kde jsem měl v kufru přepravku s nezbytnostmi a kolem ní se toho vešlo méně.

    Do jámy pod víkem v TMYP se mi vejde středně velký nákup, který následně drží na místě a neplave jako plaval v kufru O3C.

    Na celkové litry TMYP naložené až po střechu včetně frunk a včetně díry se tam toho vejde určitě více než do kufru O3C naloženého po střechu.

    TMYP má výrazně více úložného prostoru v interiéru, což rád vyuzivam a je to super zvlášť s malými dětmi.
    CAL
    CAL --- ---
    DOCKINEZ: Jak psal
    NIKDAS, litry u modelu Y jsou asi stejně vylhané jako autopilot. Byl jsem se na to speciálně podívat v Průhonicích a s rovnou podlahou je kufr proti mojí Octavii asi tak poloviční. Musíš vyndat tu podlážku a když se využijou všechny ty divné "vany" pod ní a započítáš i frunk, tak věřím, že v tom odvezeš zhruba stejně jako v té Octavii a ta má formálně kufr asi 550 litrů.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    THERIDANE: jasně, ale spousta lidí má FVE menší, buď kvůli penězům, nebo se jim nemusí na střechu vejít. Samozřejmě, tohle jde vyřešit dalším MPPT (proti tomu, co už je ve střídači), jenže je to prostě duplikace komponent, které už doma jinak lidi mají - jak střídač, tak AC-DC nabíječka (ta je v autě). Takže sice to bude takhle určitě energeticky efektivnější, ale za cenu toho, že to bude prostě dražší. Protože "AC nabíječka" je jen o něco chytřejší AC zásuvka (umí se vypnout, umí říct autu, jak rychle se může nabíjet), proto taky stojí pár korun. Tamta stojí 2200$ zaváděcí cena, předpokládám, že v česku vzhledem k daním a všemu to pod 70k nepůjde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CERMI_FOX: zas na nejake carporty u nakupneho strediska dobre, pokial to budes mat nad vacsinou parkovacich miest, tak budes vediet, ze tam vzdy nejake to % dobijes aj ked by bolo zamracene
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    CERMI_FOX: dnešní klasická 10kWp "FVE na klíč" má právě napětí struny kolem 400 V, takže nejen že tam ty proudy jsou úplně stejný jako z třífáze, ale navíc ten MPPT buck-boost, co v tom je, pracuje v příjemným účinnostním pásmu :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    PEPAZZ: tušim že problem je v tom, že he třeba nabít auto i jindy než občasné zdroje energie dodávají, navíc nedodávají stabilní napětí. Takže buď mít dvě nabíječky nebo něco, co umí přepínat mezi DC a AC vstupem. Další issue vidím v tom, že by nabíječka měla být v tom případě blízko FVE, přecijen tam tečou jinačí proudy než při 400V AC ze sítě :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam