• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Srarosti majitelů Tesly

    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CAL: O3 RS Combi jsem provozoval 8 let, teď mám necelý rok TMYP.

    Do kufru O3C se vešel výrazně větší jeden předmět než se vejde do členitého kufru TMYP.

    S tím členitým kufrem TMYP se mi ale lépe žije, YMMV. Mám rád spoustu různeho vybavení sebou, ktere dám do frunku a za zadní kola. Kufr a jáma pod víkem jsou zcela volné na nákupy nebo pro zavazadla při jízdě do hotelu. To mě štvalo na O3, kde jsem měl v kufru přepravku s nezbytnostmi a kolem ní se toho vešlo méně.

    Do jámy pod víkem v TMYP se mi vejde středně velký nákup, který následně drží na místě a neplave jako plaval v kufru O3C.

    Na celkové litry TMYP naložené až po střechu včetně frunk a včetně díry se tam toho vejde určitě více než do kufru O3C naloženého po střechu.

    TMYP má výrazně více úložného prostoru v interiéru, což rád vyuzivam a je to super zvlášť s malými dětmi.
    CAL
    CAL --- ---
    DOCKINEZ: Jak psal
    NIKDAS, litry u modelu Y jsou asi stejně vylhané jako autopilot. Byl jsem se na to speciálně podívat v Průhonicích a s rovnou podlahou je kufr proti mojí Octavii asi tak poloviční. Musíš vyndat tu podlážku a když se využijou všechny ty divné "vany" pod ní a započítáš i frunk, tak věřím, že v tom odvezeš zhruba stejně jako v té Octavii a ta má formálně kufr asi 550 litrů.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    THERIDANE: jasně, ale spousta lidí má FVE menší, buď kvůli penězům, nebo se jim nemusí na střechu vejít. Samozřejmě, tohle jde vyřešit dalším MPPT (proti tomu, co už je ve střídači), jenže je to prostě duplikace komponent, které už doma jinak lidi mají - jak střídač, tak AC-DC nabíječka (ta je v autě). Takže sice to bude takhle určitě energeticky efektivnější, ale za cenu toho, že to bude prostě dražší. Protože "AC nabíječka" je jen o něco chytřejší AC zásuvka (umí se vypnout, umí říct autu, jak rychle se může nabíjet), proto taky stojí pár korun. Tamta stojí 2200$ zaváděcí cena, předpokládám, že v česku vzhledem k daním a všemu to pod 70k nepůjde.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    CERMI_FOX: zas na nejake carporty u nakupneho strediska dobre, pokial to budes mat nad vacsinou parkovacich miest, tak budes vediet, ze tam vzdy nejake to % dobijes aj ked by bolo zamracene
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    CERMI_FOX: dnešní klasická 10kWp "FVE na klíč" má právě napětí struny kolem 400 V, takže nejen že tam ty proudy jsou úplně stejný jako z třífáze, ale navíc ten MPPT buck-boost, co v tom je, pracuje v příjemným účinnostním pásmu :)
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    PEPAZZ: tušim že problem je v tom, že he třeba nabít auto i jindy než občasné zdroje energie dodávají, navíc nedodávají stabilní napětí. Takže buď mít dvě nabíječky nebo něco, co umí přepínat mezi DC a AC vstupem. Další issue vidím v tom, že by nabíječka měla být v tom případě blízko FVE, přecijen tam tečou jinačí proudy než při 400V AC ze sítě :)
    RSZ
    RSZ --- ---
    MINER: však dneska ti votuzeni nutej všude, tohle je alespoň ironický votuzeni :)
    Spoilery a difuzory | Oficiální E-shop Škoda Auto
    https://eshop.skoda-auto.cz/cs_CZ/spoilery-a-difuzory/c/spoilers-diffusers
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Tvl ten ‚spojler‘:) Stock tuzing:)
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    PEPAZZ: jj, zatim nepotvrzene, uvidime 15. kvetna vic.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    :)))
    Geely announced that its Panda Mini EV – Go Kart Edition will launch on May 9. The car has already started pre-sale with a price tag of 48,900 yuan (6,800 USD) in late April. As a derivative of the Panda Mini, the Go Kart Edition has adjusted its appearance and has a CLTC cruising range of 200 km.
    power 30 kW and a peak torque of 110 Nm, paired with a 17.03 kWh lithium iron phosphate battery pack.

    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    redukční prevodovka resp sw rekl čau po 39km :)

    Xiaomi SU7 breaks down after 39 kilometers and cannot be repaired
    https://carnewschina.com/2024/05/08/xiaomi-su7-breaks-down-after-39-kilometers-and-cannot-be-repaired/
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    NIKDAS: presne tak DC-DC charger je daleko efektivnejsí nez DC-AC-DC
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    FEDAJKIN: tohle je ten novej sub brand myslim ze se jmenuje Onvo a baterky má od BYD
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    DOCKINEZ: TMY má kufr velkej, o tom žádná, ale litry "uměle" přidavaj záhyby, a prostor pod podlažkou. Já to třeba využiju, ale na klec nevim no (nedostaneš se pod ní potom).


    PEPAZZ: na tohle čekám už x let, a nechápu, že to není rozšířenější řešení.
    Proč to proboha tahám z panelů do auta skrz dvojí ztráty (střídač od fve a střídač od auta...).
    Nehledě na to, že díky tomuto řešení, by mohlo být víc panelů na střídač (ptže v době, kdy vyráběj v peaku by to žralo auto, a v době kdy nevyráběj v peaku, by to menší střídač utáhl).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    tak burzou sa neda moc riadit, tam to skace hore-dolu podla toho co kto zbleptne :) ja u tychto novych znaciek potrebujem hlavne dostupnost servisu, lebo ked som bol parkrat servisovat mazdu mimo brno, tak to nebolo zrovna komfortne
    FEDAJKIN
    FEDAJKIN --- ---
    DZODZO: Vyhoda fanaticky Nio komunity co je -80% na burze a agresivne utoci na kazdyho kdo nechape ze " battery swap je budoucnost" a Nio bude so konce roku zpet na 60$, ti nestaci?
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    keby si vyberam model Y alebo cinana v rovnakej cenovej hladine, tak asi skor ten model Y, inak tam nevidim nejaku konkurencnu vyhodu okrem ceny, ak je to technologicky zrovnatelne
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: real foto , nevypada to zle, cenově by mělo být jako model Y
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    model Y konkurent od NIO ofiko představeni 15.5.2024
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam