• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    Nabídnu i pohled z druhé strany. Tesla FSD v Evropě není. M-B Drive Pilot v Evropě je.

    Obecně nefandim ani tomu ani tomu, ale fandím všem. Ty škody na silnicích jsou ukrutné a byl bych rád, kdyby co nejvíce řidičů u co nejvíce automobilek měli možnost přepnout na self driving. I ten čas by šel v autě využít lépe, než v koukání před sebe při řízení (při dostatečné vyspělosti těchto systémů).
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    COMODOR_FALKON: tam sa ale mercedes moze ohradit, ze to nebolo pouzite v prostredi pre ktore je to urcene
    JYRKA
    JYRKA --- ---
    Porvnání funkčnosti autonomního řízení Mercedesu a Tesly:
    Tesla FSD vs Mercedes Driver Assist! Is Mercedes really better?
    https://youtu.be/h3WiY_4kgkE?si=aSJPruhBAsRlH4-x


    COMODOR_FALKON: Je to odpověď na to, kolik nehod způsobí. Hodně.
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Mno, jsem zvědav, kolik bouraček způsobí ta L3 verze…
    https://x.com/WholeMarsBlog/status/1788584258023649513
    CAL
    CAL --- ---
    KORKMAZ: v tom případě je odpověď "nedá". Kompromis váha vs cena vs featury se obejít z podstaty nedá.
    OTAZKAKONCE
    OTAZKAKONCE --- ---
    KORKMAZ: já jsem jezdil rok s toyota hybridem abych si stejně potom koupil ID3 a jsem s tím autem zatím moc spokojenej. Hybridy jsou fajn pokud ti jde o dojezd a cenu ježdění, jinak podle me nejsou v ničem zásadně lepší.
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    KORKMAZ: Já mám s Kugou ([THERIDANE @ FORD - fotky, rady, tipy, triky... vsetko o fordoch]) dlouhodobej průměr 1.4 litru na sto, ale většina jízd je 100% EV, čertův stroj zapnem jen když jedem někam po dálnici, párkrát do měsíce. A přesně jak píše [RATTKIN @ Elektromobily 🚗🔋], další auta už budou BEV. Nebe a dudy.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Mě se třeba líbí koncept co dělá jeden člověk s V90 recharge. Auto jak kráva a stejně s tím jezdí dlouhodobě za 2-3l. On teda má doma kde nabíjet, ale zase venku ne protože to má jen šnečí tempo. A zároveň to má svobodu spalováku.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: e-Up je dobrý čudl, ale dneska jsou elektromobily úplně jinde. Pět let stará Kona se dá koupit za 500k a ujede skoro 500 km, třeba Praha-Ostrava bez dobíjení.
    Všichni co znám a mají hybrida, říkají že příště půjdou do BEV, ale je to jen pár lidí.
    Těšíme se na info jak to dopadlo.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: eUp a nabíjí se top ze střechy. Je to takovej čudl do města a okolí, na nic si nehraje. Ale k tý nabíječce bych moc přístup neměl, takže leda PHEV. Tak bych si to mohl nabít třeba před víkendovým výletem, stejně jinak moc nejezdím.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: co máte a kde nabíjíte? Někde ještě nabíječky moc nejsou, ale třeba časem budou.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    RATTKIN: Do nákupáku chodím pěšky, nechci tam jezdit nabíjet vozidlo. BEV v rodině máme a fakt ho nechci jako hlavní.
    RATTKIN
    RATTKIN --- ---
    KORKMAZ: Tesla má velmi dobré hodnocení bezpečnosti. Ta za milion s menší baterkou jede z Karlových Varů do Ostravy s jednou zastávkou v délce 23 minut, to budeš kvůli dětem stavět výrazně častěji..
    Já vím že se z počátku zdá, že není kde nabíjet, ale nabíječka je na skoro každém supermarketu.
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    CAL: jde mi o to, jestli se dá za podobný peníze sehnat podobný svezení, kde by se právě dalo vychytat ty nedostatky jako absence čtyřkolky a zmenšení kufru. Taky mě trochu mrzí že plugin Passat nemůže mít vzadu boční airbagy což mi přijde kvůli dětem jako zásadní věc a vždy jsi to do konfigurace dávám.

    Multivan by asi byl fajn, ale jak říkáš bylo by to hodně těžké a taky to nebude vůbec levný a u užitkových VW nemám zdaleka takové slevy.
    CAL
    CAL --- ---
    KORKMAZ: nový Passat i Superb mají v PHEV 20kw baterku. Některý čistý EV nemají o moc víc, takže o co přesně ti jde? Ono nejde mít všechno najednou.. Až tahle motorizace dorazí do Multivanu, budeš mít i ten obří kufr, ale zase to bude auto 2.5 tuny v základu.
    DZODZO
    DZODZO --- ---
    Špicar: V bitvě o elektroauta musíme přidat. Jinak hrozí problém - Novinky
    https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-spicar-v-bitve-o-elektroauta-musime-pridat-jinak-hrozi-problem-40470445

    u toho "srovnatelne kvalitni" by som bol zo zaciatku opatrny, aspon kym tu nebude siet servisov :)
    KORKMAZ
    KORKMAZ --- ---
    Sry, jestli to sem nepatří, ale má někdo přehled o PHEV? Chtěl bych asi většího kombíka typu superb a když jsem si naklikal vlastně v plný palbě passata, tak mi to vyšlo na 1,1mio. Dá se za tyhle peníze sehnat něco podobného, co má už použitelný dojezd na elektro a slušné nabíjení? Mrzí mě absence 4x4 a taky poloha baterky pod kufrem (takže bych přišel skoro o třetinu kufru oproti spalováku). Teď mám golfa kombi a ten má papírově větší kufr než ten passat PHEV, ale ty jejich počty jsou stejně trochu divný.

    BEV nemůžu, protože nabíjení bych neměl úplně pokrytý.

    Díky a klidně mě pošlete někam jinam :-)
    COMODOR_FALKON
    COMODOR_FALKON --- ---
    Nemá k tomu někdo přístup…?
    Chaotropic anion based “water-in-salt” electrolyte realizes a high voltage Zn–graphite dual-ion battery - Journal of Materials Chemistry A (RSC Publishing)
    https://pubs.rsc.org/en/content/articlelanding/2022/TA/D1TA10122F
    Mělo by to popisovat další českou, zaručeně revoluční baterku…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    93 kWh, 150 kW 👍

    1929 Rolls-Royce Phantom II by Electrogenic - Jason Momoa car
    https://youtu.be/-FaESQe9caE?si=yuI7R6Gc03WSklKQ


    JYRKA
    JYRKA --- ---
    LAUNCHER: Ja to nepotrebuju, vesele sdilim :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam