• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    ❤️ ❤️ ❤️ 1.4 MWh Battery 😊

    This GIANT Electric Mining Truck Charges in Under 30 minutes!
    https://www.youtube.com/watch?v=BiSfUE7r0sU
    NIKDAS
    NIKDAS --- ---
    MINER: Za mě Lotus Eletre.

    Jinak třeba za týden můžeme udělat anketu s 5 autama, které získaly nejvíce palců nahoru, kde každej bude mít jen jeden hlas, ať známe absolutního vítěze. :)

    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Já mám jasno.

    MINER
    MINER --- ---
    Soutěž!
    Jaký je podle vás nejkrásnější EV?
    Každý může poslat jen jednu fotku.
    A nikdo mu to prosím nerozporujte. Vkus má každý jiný.
    Jen pro inspiraci.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    THERIDANE: Hmm, tak to jsme asi napsali spoustu pismenek dost zbytecne. Koukam na ten post na redditu a moc ji nechvali :-)

    Reddit - Dive into anything
    https://www.reddit.com/r/RealTesla/comments/104oyv3/please_stop_sharing_anything_that_cites/

    Tak zkusime jiny zdroj:

    The Swedish authorities, however, are keeping track. The Myndigheten för Samhällsskydd och Beredskap (MSB, or Authority for Social Protection and Preparedness) recently released the first report of its kind specifically tracking EV fires in Sweden and comparing them to combustion-powered vehicle fires and the results are clear: EVs are much less likely to catch fire.

    Per the MSB, just 29 EVs and 52 hybrids caught fire in Sweden between 2018 and 2022. On average, 16 vehicles powered by batteries (EVs and hybrids combined) catch fire there each year. On average, 3,400 passenger vehicles catch fire each year in Sweden, meaning EVs account for 0.4 percent of all passenger vehicle fires there annually. Hybrids account for 1.5 percent, for a combined total of 1.9 percent of all passenger vehicle fires.

    Kdo si chce pohrat s SE, tak tady:

    https://rib.msb.se/filer/pdf/29438.pdf
    THERIDANE
    THERIDANE --- ---
    ta studie je hoax :) dělal to AutoInsuranceEZ, jsou to čísla ne z požárů ale ze smrtelných nehod (u jiných NTSB neuvádí data o typu pohonu), spletli si druhy pohonů (např. počítají FlexFuel a diesel mezi hybridy, proto mají nesmyslně vyšší %), a ten přepočet na 100k prodaných aut používá sales jen za rok 2018, ne za celou existenci US vozovýho parku

    jiný studie dávají hybridy a ICE zhruba na stejnou úroveň co se týče požárů, a BEV na výrazně nižší (lepší)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Cermi, já mám ze statistiky státníci. Doplň si jí a dáme druhé kolo...

    Mezi tím:

    1) Zakaž na ta samá parkoviště vjezd hybridům: LAUNCHER.

    2) Jdi si načíst Teslu Roadster gen1, začni začátkem výroby prvních kusů. Jestli je ti i to málo, přejdi na starší EV. Cermi nemá data <> nikdo nemá data.

    3) 61* twl. Nedělej autistu a naskladej si vedle sebe 1 bonbonek a na druhou hromádku 61 bonbonku. Ať si to lépe vizualizuješ ☺️
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: řešili jsme ji. Žádná budova nejde postavit bez splnění pravidel požární bezpečnosti, včetně parkovišť.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: A proc jsme neresili pozarni bezpecnost a resi se az ted kvuli EV, ktere hori min? :D
    MINER
    MINER --- ---
    Ale přijde mi humorné, jak někdo tvrdí, že EV určitě hoří víc než ICE, ale protože nemáme dost dat tak nemůžeme věřit datům, že je to naopak:)
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: protože jsme donedávna neměli nic jiného a ty garáže jsme postavili pro ně:)
    GOR
    GOR --- ---
    CERMI_FOX: Sorry, ale tohle je jakasi pseudostatisticka masirka, ktera vubec neresi priciny pozaru.

    Ten obavany pozar BEV, je vlastne jen pozar Li - ion NMC. Pozar od 12 V site se nijak nelisi od ICE.
    Nemylimi-li se, pricinou je vetsinou vyrobni vada clanku, ktera by mela mit vyssi pravdepodbnost se projevit naopak tehdy, kdyz je auto nove. Druhou hlavni pricinou je mechanicke poskozeni, k tomu by v garazi dojit nemelo, s ohledem na to, kde se akumulator nachazi. Takze nam jeste zbyva mechanicke poskozeni, ktere je natolik mirne, ze se neprojevi hned, ale projevi se az pri odstaveni v garazi.

    Takze ja bych se tim moc nevzrusoval.

    Zcela pomijim to, ze vyrobci nejsou az takovi idioti a prijali pouceni z krizoveho vyvoje a tak jsou clanky odolnejsi a BMS vice hlida priznaky problemu.

    U ICE je to jasne, s přibývajícím vekem roste pravdepodobnost uniku ruznych vice ci mene horlavych provoznich kapalin, ktere se pak nekdy dostanou na horka mista (zdravim Iveco Cursor (nebo to byl Renault MIHR?) a unik nafty z cerpadla na parohy).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CERMI_FOX: A proc teda poustime stara ICE do garazi?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CERMI_FOX: tak BEV jezdí už 10+ let
    Od Nissanu Zoe po Teslu S
    Pojišťovny tyhle data maj
    Plus se porovnává porovnatelný
    Třeba vozidla do 5 let stáří
    A v úvahu se samozřejmě bere i poměr na počet registrovaných vozidel
    Pojišťovna ti neudělá drahý havarijko na Škodu jen proto, že v ČR že všech nejvíc bouraj Škodovky neasi
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: a parkoviště se staví jen na pár let, nebo mají vydržet dlouho? Pokud stavíš parkoviště na pár let, tak ok. Pokud má vydržet desítky let, tak nemůžeš tvrdit, že EV jsou bezpečnější jen protože to jsou EV, protože prostě nemáme zatím data.
    EV implikuje nová auta teď, navíc typicky vlastněná boháči a fleety, kteří nezanedbávají tolik většinou údržbu, ale co za 20let? Až tu budou jezdit 20-30let staré EV polovraky, bez údržby nebo s údržbou "na koleni" jako jezdí běžná auta, tak pak budeme mít konečně relevantní data. Zatím je to aktuálně na tvrzení "nová EV hoří výrazně méně jak staré ICE"
    A jednou zkolaudované parkoviště za současných podmínek, tedy i pro EV, bude pro EV zkolaudované i za desítky let, pokud někdo nebude dělat rekonstrukci. Proto, ačkoliv jejich obavy nesdílím, tak je chápu, protože nemáme relevantní data a tedy je to celé postavené na víře, že to bude v pohodě a trend se nezmění.
    To je celé. To, že ty budeš mít pořád nové EV je super, good for you, ale takových je vás málo (A asi i vždycky málo bude).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Vypnout jaderne elektrarny nebyla nerozvaznost, ale naprosta debilita :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Za mojí obvyklou sazbu mile rád, jinak díky - mám lepší zábavu ☺️
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    LAUNCHER: to vysvětli některým diskutujícím v tomhle audítku [Energetika a energie v politické a hospodářské perspektivě] ta diskuze by mě zajímala :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Dělám energetiku pro DE.

    Pokračuje se ve vypínání uhelek, ty OZE jsou spolehlivější a dodávají toho víc, než se čekalo. Zároveň se daří dovoz plynu.

    Further step towards climate neutrality by 2035 | EnBW
    https://www.enbw.com/company/press/coal-phase-out-decommissioning-of-the-power-plant-unit-rdk-7.html

    Vypnout JE byla nerozvážnost.

    Obecně to jde s energetikou lépe, než se ještě nedávno čekalo. Tuk tuk tuk, snad to vydrží.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam