• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LAUNCHERElektromobily 🏞️ 🛣️ 🏎️ 🚗 🚐 🚙 🚌 🚒 🚛 🔌
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: řešili jsme ji. Žádná budova nejde postavit bez splnění pravidel požární bezpečnosti, včetně parkovišť.
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    MINER: A proc jsme neresili pozarni bezpecnost a resi se az ted kvuli EV, ktere hori min? :D
    MINER
    MINER --- ---
    Ale přijde mi humorné, jak někdo tvrdí, že EV určitě hoří víc než ICE, ale protože nemáme dost dat tak nemůžeme věřit datům, že je to naopak:)
    MINER
    MINER --- ---
    ELIJEN: protože jsme donedávna neměli nic jiného a ty garáže jsme postavili pro ně:)
    GOR
    GOR --- ---
    CERMI_FOX: Sorry, ale tohle je jakasi pseudostatisticka masirka, ktera vubec neresi priciny pozaru.

    Ten obavany pozar BEV, je vlastne jen pozar Li - ion NMC. Pozar od 12 V site se nijak nelisi od ICE.
    Nemylimi-li se, pricinou je vetsinou vyrobni vada clanku, ktera by mela mit vyssi pravdepodbnost se projevit naopak tehdy, kdyz je auto nove. Druhou hlavni pricinou je mechanicke poskozeni, k tomu by v garazi dojit nemelo, s ohledem na to, kde se akumulator nachazi. Takze nam jeste zbyva mechanicke poskozeni, ktere je natolik mirne, ze se neprojevi hned, ale projevi se az pri odstaveni v garazi.

    Takze ja bych se tim moc nevzrusoval.

    Zcela pomijim to, ze vyrobci nejsou az takovi idioti a prijali pouceni z krizoveho vyvoje a tak jsou clanky odolnejsi a BMS vice hlida priznaky problemu.

    U ICE je to jasne, s přibývajícím vekem roste pravdepodobnost uniku ruznych vice ci mene horlavych provoznich kapalin, ktere se pak nekdy dostanou na horka mista (zdravim Iveco Cursor (nebo to byl Renault MIHR?) a unik nafty z cerpadla na parohy).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    CERMI_FOX: A proc teda poustime stara ICE do garazi?
    HERR_FLICK
    HERR_FLICK --- ---
    CERMI_FOX: tak BEV jezdí už 10+ let
    Od Nissanu Zoe po Teslu S
    Pojišťovny tyhle data maj
    Plus se porovnává porovnatelný
    Třeba vozidla do 5 let stáří
    A v úvahu se samozřejmě bere i poměr na počet registrovaných vozidel
    Pojišťovna ti neudělá drahý havarijko na Škodu jen proto, že v ČR že všech nejvíc bouraj Škodovky neasi
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: a parkoviště se staví jen na pár let, nebo mají vydržet dlouho? Pokud stavíš parkoviště na pár let, tak ok. Pokud má vydržet desítky let, tak nemůžeš tvrdit, že EV jsou bezpečnější jen protože to jsou EV, protože prostě nemáme zatím data.
    EV implikuje nová auta teď, navíc typicky vlastněná boháči a fleety, kteří nezanedbávají tolik většinou údržbu, ale co za 20let? Až tu budou jezdit 20-30let staré EV polovraky, bez údržby nebo s údržbou "na koleni" jako jezdí běžná auta, tak pak budeme mít konečně relevantní data. Zatím je to aktuálně na tvrzení "nová EV hoří výrazně méně jak staré ICE"
    A jednou zkolaudované parkoviště za současných podmínek, tedy i pro EV, bude pro EV zkolaudované i za desítky let, pokud někdo nebude dělat rekonstrukci. Proto, ačkoliv jejich obavy nesdílím, tak je chápu, protože nemáme relevantní data a tedy je to celé postavené na víře, že to bude v pohodě a trend se nezmění.
    To je celé. To, že ty budeš mít pořád nové EV je super, good for you, ale takových je vás málo (A asi i vždycky málo bude).
    ELIJEN
    ELIJEN --- ---
    LAUNCHER: Vypnout jaderne elektrarny nebyla nerozvaznost, ale naprosta debilita :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    KUTAS: Za mojí obvyklou sazbu mile rád, jinak díky - mám lepší zábavu ☺️
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    LAUNCHER: to vysvětli některým diskutujícím v tomhle audítku [Energetika a energie v politické a hospodářské perspektivě] ta diskuze by mě zajímala :)
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    MINER: Dělám energetiku pro DE.

    Pokračuje se ve vypínání uhelek, ty OZE jsou spolehlivější a dodávají toho víc, než se čekalo. Zároveň se daří dovoz plynu.

    Further step towards climate neutrality by 2035 | EnBW
    https://www.enbw.com/company/press/coal-phase-out-decommissioning-of-the-power-plant-unit-rdk-7.html

    Vypnout JE byla nerozvážnost.

    Obecně to jde s energetikou lépe, než se ještě nedávno čekalo. Tuk tuk tuk, snad to vydrží.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    PEPAZZ: pripadně nejake jine řešení než uhlí a jádro ..
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    MINER: souhlas ekonomicky dava smysl budto plyn , nebo SMR který snad bude konkurence schopnější , problém je že ješte nikde nestojí ...
    MINER
    MINER --- ---
    PEPAZZ: Problém je ale, že baterky nestačí na skladování energie na zimu, kdy soláry jedou málo a větrníky nestačí.
    Teď se to balancuje plynem, který má nezanedbatelné emise.

    Na storage se pracuje, například tavení soli, ale nevím že by něco už bylo nadohled nasaditelné v měřítku, v kterém potřebujeme.
    Čeká že prostě na nějaký průlom… Může přijít brzy, ale zatím není…
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    CERMI_FOX: Ne, ne a ne.

    1) Staré hybridy asi těžko.

    2) Ano, EV implikuje nové auta. Nevím proč by se mělo moje nové auto někomu omlouvat, že by nebylo tak úžasné bezpečné, kdyby nebylo nové. To že jedinej EV hater kterého jsem IRL potkal vylezl z 20+ starého Renaulta není můj problém, ale jeho problem. Na nebezpečnosti jeho nebo mého auta to nic nemění.

    3) Rozdíl 61* je masivní. Okecavat to tím a tím nikam nevede. EV nehoří, hoří ICE a nejvíc hoří hybridy. Deal with it.
    PEPAZZ
    PEPAZZ --- ---
    Nuclear option costs "six times more" than renewables, study finds | RenewEconomy
    https://reneweconomy.com.au/nuclear-option-costs-six-times-more-than-renewables-study-finds/

    Building nuclear reactors would cost six times more than wind and solar power firmed up with batteries, according to the independent report released on Saturday by the Clean Energy Council.

    “We support a clear-eyed view of the costs and time required to decarbonise Australia and right now, nuclear simply doesn’t stack up,” the industry body’s chief executive Kane Thornton said.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    LAUNCHER: ty čísla jsou samozřejmě správně, ale jsou biased, minimálně ve dvou věcech:
    1. neřeší stáří auta. Možná se pletu, ale očekával bych, že novější auta hoří méně. Přičemž průměrné stáří aut je cca 16let? Průměrné EV bude jistě výrazně nižší, přes 16 lety se EV téměř neprodávala. Respektive chatght tvrdí, že stará auta hoří častěji, ale konkrétní odkaz jsem z toho nedostal.
    Za 20let ten poměr nejspíš bude jiný, protože už budou běžně jezdit 20+let stará EV, stejně jako teď běžně jezdí 20+let stará ICE.
    2. studie bere celkové počty, tedy i za provozu, kde ICE zjevně představuje větší riziko. Ale je větší riziko vypnuté ICE vs nabíjející se EV? Což je to, o co jde na parkovištích :) O tom jsem čísla nenašel.
    AXTHEB
    AXTHEB --- ---
    MINER: A ještě na to máš míň místa.
    LAUNCHER
    LAUNCHER --- ---
    VDFLAT: Bratránek, viz níže. Bolelo to. LAUNCHER
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam